Citaat:Je bedoeld dat ik niet kan rijden?
Oh nee dat valt mee hoor we springen zo'n beetje iets minder als 1 meter zonder zadel
Maar we zijn erg aan het oefenen met de pony. Ze is volgens mij niet echt goed ingereden. Maar ik vind het zielig om een bit in te doen als zo'n beestje wondjes in zijn mond heeft. Misschien kan ik een kijken naar een bitloos hoofdstel? Ik wilde graag een beetje kijken of het lukt. Ze reageren er goed op als we maar ietsjes doen. We zijn ook aan het oefenen met dat we wat meer met benen kunnen sturen!Maar ik deed teugels zo omdat een ander meisje die ik ken dat ook deed en omdat de pony die wij rijden beleerd is met een bit in zijn mond.
Ik ben een tijdje amper online geweest, dus daarom een beetje late reactie.
Ik bedoel zeker niet dat je niet kunt rijden! Ik vind het ook heel goed, dat je hier mee bezig bent!

Wat ik alleen denk dat erg belangrijk is, is dat je steeds beter leert rijden op zit, dus met je houding kunnen sturen, en minder je teugels hoeven gebruiken, enz. Het is natuurlijk niet zo fijn als je paard zijn mond kapot heeft, maar ook bitloos niet zo lekker stuurt. Het is dus belangrijk om te kijken, hoe je dat nog zou kunnen verbeteren.

Een paard dat gewend is zo gereden te worden, dus sturen met bv. benen zoals jij noemt, zal ook bitloos naar je luisteren, dan maakt met bit of bitloos niet zo veel meer uit namelijk.
En misschien is er wel iemand in jouw omgeving die je daarmee kan helpen?
Dat bedoelde ik te zeggen... Ik zeg dus niet dat je niet kunt rijden, maar ik denk wel dat het belangrijk is om jezelf te verbeteren. En dat wil jij, anders ben je er niet zo mee bezig. Blijf je best doen, en als je vragen hebt dan wil ik die proberen te beantwoorden ok.