Monty Roberts: Dually halter

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

Re: Monty Roberts: Dually halter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 19:27

Slotty, ik denk dat dit halster daar juist super bij gaat helpen !
Wel opletten dat als je hem loslaat op de wei je toch even een ander om doet.

Het trailerladen gaat bij ons nog niet geheel vlekkeloos. Maar door dit halster kan ik het paard wel houden (met een gewoon halster draait hij gewoon om en sleurt hij mij mee, hij is groot) Zo kan ik hem nu toch op een rustige manier laden.

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:52

renee16 @ ja, maar als ik hem losmaak dan rent hij wel gelijk weg. Hij blijft niet even rustig staan tot ik hem een ander halster om heb gedaan oid, ik zou het halster gaan gebruiken omdat hij dan juist zo drammerig is. (bij mij dus niet, maar bij degene die met hem moet lopen dus wel.. Volgens hem tenminste)
Misschien dat ik er een gewoon weidehalstertje onder kan doen? Of werkt het MR halster dan niet meer/ minder goed?
Bedankt voor de reacties :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 08:57

Jawel hoor dit kan.
Heb van de week ook een ander halster over het MR gedaan. Meneer vond het ook niet nodig om stil te staan, dus durfde het andere halster niet zomaar af te doen.

Alleen mag je je paard absoluut niet vast zetten aan de werkringen of met dit halster in de wei zetten. Dus idd, een stal/weide halstertje eronder zou een oplossing zijn.

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:24

Waarom mag je dit halster niet omhouden in de wei? Omdat de ringen om een paal of iets kunnen komen? Persoonlijk zou ik er geen halster onder doen, volgens mij gaat dan de werking van het MRH weg: dit moet toch helemaal strak zitten?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 23:08

Denk dat het geen probleem is zolang hij niet onder de 'touwen' op zijn neus zit.

Ja, de 'touwtjes' op zijn neus komen los te hangen, hier kan een paard veel te makkelijk mee vast blijven hangen, of in de ring zelf..

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 19:15

heeft iemand een goede afbeelding van hoe die 'touwtjes' dan zitten? want ik dacht dat die als een soort extra neusriem erbij vast zaten, maar ze kunnen dus ook los hangen begrijp ik?

ik moet zeggen dat mijn fjordenvriend tot nu toe elke keer super braaf was en serieus nog geen enkele pas verkeerd heeft gezet :) terwijl het normaal aan het begin van het weidezeisoen toch een beetje gedoe was!

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 19:54

Ze komen niet echt los te hangen, renee16 bedoeld denk ik gewoon dat ze niet net zoals de rest van het halster dicht tegen de huid aan zitten maar dat het ruimer is omdat het anders ook niet kan worden aangetrokken en weer losgelaten..

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:39

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 14:52

Slotty schreef:
hoi,

is dit halster alleen bedoeld om een paard mee in de trailer te krijgen? Ik heb namelijk een hele sterke fjord die, nu het weideseizoen weer begonnen is, zich probeert los te trekken als de pensionstal eigenaar hem mee probeert te nemen. Bij mij is hij braaf en stopt hij als ik stop e.d. maar bij hem wil het niet lukken. Zou ik het halster ook hiervoor kunnen gebruiken? Dus om te zorgen dat mijn paard braaf met die man (of anderen)meeloopt?

Hier kan een Dually halster je zeker bij helpen, maar onthoud dat het geen wondermiddel is! Vaak zul je toch nog professionele hulp door middel van training of een cursus nodig hebben om hem er net effe doorheen te krijgen!

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 14:53

JoyRider schreef:
Waarom mag je dit halster niet omhouden in de wei? Omdat de ringen om een paal of iets kunnen komen? Persoonlijk zou ik er geen halster onder doen, volgens mij gaat dan de werking van het MRH weg: dit moet toch helemaal strak zitten?

De ringen kunnen inderdaad ergens aan blijven hangen! Te gevaarlijk dus.. daarnaast kan hij op de neusringen gaan staan tijdens het eten, ook iets wat je niet wilt.
Het halster moet inderdaad helemaal strak aangesloten rond het paardenhoofd zitten, een halster eronder doen wij dus meestal niet.