pony weghouden van gras, zonder aan een touw te hangen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:58

Caira schreef:
grappig dat bijna iedereen een oplossing aan het hoofd geeft terwijl beweging (en dus van het gras afgaan) vanuit de achterhand komt. Vraag je paard in fase 1 van het gras af, doet hij dat niet dan kijk je naar de achterhand om het hoofd naar je toe te laten draaien, reageert die niet geef dan een zwieper met leadrope of string naar de achterhand!! zodat hij de achterhand draait en met zijn hoofd naar je toe komt.

Dat doe ik inderdaad ook. Ik zwiep met het eind van het touw naar zn achterhand. Nu hoef ik gelukkig alleen maar 'Nee' te zeggen als hij zijn hoofd richting gras brengt. Maar als ik te laat reageer, neemt hij wel snel een hap.
We hebben tijdens het wandelen een aantal graasplekken. Dus in principe hoeft hij niet elk grasje te pakken.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:01

Een ketting over de neus,als ze weg wil dat is dat iets meer overtuigender dan een foei!!!
Mijn paard liep letterlijk over me heen, ketting over de neus. Paar keer halt houden.Nu blijft hij keurig bij me!!

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:03

Ik heb, ook tijdens het wandelen, altijd een zweepje bij mij. Naar het gras trekken is een korte ophouding en een waarschuwing met mijn stem. Geen reactie is een kietel met de zweep. Nog geen reactie is een tikje!

Nu zie je hem soms denken......als ik heel snel ben lukt het me wel! Dus je moet wel consequent zijn. Maar dat zei de rest ook al!

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:30

Wat siskeh zegt :j Wees er altijd op bedacht en loop desnoods de eerste paard dagen achteruit zodat je je pony goed in de gaten kunt houden. Touw ervoor slaan is niet eccht een goede oplossing omdat het dan vaak zo is dat je paard ervoor kan vluchten. Tikje (niet hard!!) werkt goed als je geen reactie krijgt. Met zweep vind ik ook niet echt een goede oplossing :(:)

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 15:17

Roselique schreef:
ik ken het
maar dit is niet in een middagje af te leren!
ik haal pony's en paardjes er weg door keihard te schreeuwen en korte rukjes te geven aan het touw en als het nodig is met het touw tegen hun borst te slaan
het is een beetje heel vervelend want als ze het bij mij doen hebben ze alleen nog maar aandacht voor het gras, dus ik doe dit door hun aandacht te krijgen en dan kan je zo weer doorlopen...

weet niet of je dit zoekt denk het niet maar ik zou niet weten hoe je een paard af kan leren om niet te mogen eten

sorry maar dit vind ik totaal niet een ''natural'' reactie :n !

Ik begin met ''touw strelen''(yoyogame naar je toe komen) vaak reageert hij dan wel, zoniet, dan draai ik me in naar zn kont en begin ik de driving game, zodat hij met zijn hoofd omhoog moet.
Hierbij daar ik hem misschien ook wel met het touw, maar het is wel volgens de spelregels van de games, en hij weet dus wat hij kan verwachten waardoor hij ook in het begin niet maar nu hoef ik alleen maar naar hem te kijken en als hij dan ziet dat ik doorheb dat hij gras eet, loopt hij al door, omdat hij weet dat hij van mij wel gras mag eten, maar ik loop wel door met het touw in mijn handen, dus als hij gras eet ''is hij telaat'' dat wil zeggen, dan begin ik met de yoyo game en daarna drivinggame.
Maar het is ook zo, dat wij een band hebben waar ik 55% van het leiderschap heb, en hij 45%, en als ik hem ''achter laat'' is hij kwetsbaar, daarom komt hij ook snel naar me toe omdat hij weet dat ik hem beschermen zal voor''die enge tractor''.

misschien heb je hier wat aan?
ik weet niet óf je parelli doet?
xx