xxMACYYY schreef:Misschien heb je over mijn bericht heen gelezen of niet gereageerd, maar je kunt nu ook bitloos starten.
Hoi hoi, nee hoor, ik heb het gelezen
. Sorry dat ik niet reageerde. Maar het klopt dat je nu t/m L2 (toch??) bitloos kunt starten. Toen ik dat las werd er ook iets geprikkeld bij mij
.Alleen...dan heb je dus nog te maken met wedstrijden en die zijn juist een groot vraagteken voor mij. Ik ben gewoon een zenuwpees
, haha en wedstrijden geven me meer spanning dan ontspanning en plezier. Dus al rijd je dan bitloos...tja. Maar ik heb het deze week weer geprobeerd en wonder boven wonder gaat het steeds gemakkelijker!
Ik rijd dan met kaptoom en daar doe ik gewoon mijn teugels aan. Maar de aanleuning is wel veel minder goed dan met bit. Trouwens, het wordt nu kiezen: wel of geen wedstrijden. Het buitenseizoen begint. Ik twijfel gewoon heel erg.
Onderling bij onze vereniging starten: ja of nee....daar is het meestal drukker dan bij een officiele wedstrijd en ik vind de rust nu net zo fijn! Maarja...het is op zich weer minder gedoe omdat ik er gewoon op het paard naar toe kan.
Nu ik dankzij jullie (dank dank
) ook weet dat het niet het één of het ander hoeft te zijn (een combi van Parelli met dressuur bijvoorbeeld kan ook), maakt het wel weer lastiger hoe ver ik dan ga met de dressuur. In de zin van wedstrijden of niet. Het is bij mij (!) gewoon zo dat ik een doel heb om voor te oefenen als ik wedstrijden rijd. Zoals nu oefen ik regelmatig schouderbinnenwaarts en dat gaat steeds beter. Ondanks dat dit een goede oefening is voor het rechtrichten van het paard, weet ik dat dit in M1 gevraagd wordt. Zo heb ik dus ook motivatie om zo'n oefening te doen en doorzettingsvermogen als het even niet lukt. En daar komt bij dat ik het gewoon erg leuk vind om dit paard, wat heel groen was, naar een wat hoger niveau te brengen. Je 'check' of je op de goede weg bent, kan een wedstrijd zijn. Ik ben weer geprikkeld merk ik. Ik kreeg een mail met opgave voor onderlinge wedstrijd. Twijfel twijfel...

Het lijkt me een uitdaging om M1 te starten, gewoon om te kijken hoe dat is en wat het verschil is met L2.
Ik weet niet of het mag, want ik heb 7 winstpunten in L2, maar het is onderling. Ik zal het vragen.
Maar het gaat om het idee: dan ben ik gewoon gebrand om het toch te doen.
Pff lastig!! (IK ben voor mezelf lastig
)