bitloos dressuur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maureen_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:27

KarinvdM schreef:
Niet op iedere wedstrijd zal ook een bitloze rubriek uitgeschreven gaan worden, daar zal je echt op moeten letten.

Als je een hoofdstel wilt kopen en ook wedstrijden wilt gaan rijden, kijk dan wel uit wat je koopt, want niet alles is toegestaan.
HH bijvoorbeeld had hoofdstellen met een te smalle neusriem en die zijn momenteel in de uitverkoop.

Ok, goed om te weten. Ja ik heb al een bitloos hoofdstel van barefoot. Deze bevalt mij erg goed, goede kwaliteit, goede brede en zuperzachte onderlegde neusriem. Ik heb de foto's van jou en je paard ook gezien, zag er super uit!
Jammer dat er niet op iedere wedstrijd bitloze rubrieken zullen zijn, is dat na het testjaar anders als alles goed gaat?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:28

Ik heb geen idee Maureen, dat zal afhangen van hoe het dit jaar zal gaan. Men heeft namelijk werkelijk geen idee van wat men kan verwachten qua deelname. Als dat erg weinig zal blijken te zijn dan vrees ik dat het geen bestaansrecht heeft.

maureen_85

Re: bitloos dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:32

Maar waarom mag je dan niet gewoon tussen de rest rijden, net als dat diverse soorten bitten toegestaan zijn, ook bitloos?? Mijn paard lijkt het bit niet te verdragen (knarsen/ onrustig)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:35

maureen_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:39

Bedankt voor de link

Ja ik denk dat ik dan gedoemd ben tot recreatieruiter..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:57

Als je graag wilt dat het een succes wordt kan je ook gaan vragen bij verenigingen bij je in de buurt of ze bitloos willen uitschrijven.

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:24

het is idd wel alleen in die speciale rubrieken, en die heb je helaas (nog) niet overal, om even terug te komen op je vraag over de hackamore en het al dan niet geschikt zijn voor dressuur (volgesmij nog niet beantwoord): Ik zeg zelf eigenlijk ongeschikt: waarom? omdat een hackamore een scharenfunctie heeft, en bij de lichtste druk al inwerkt op de neus, waardoor het paard eigenlijk continue afgeknepen wordt om het maar even zo te formuleren, je moet de teugels dus eigenlijk altijd los hebben, en dus heb je 'geen' rechtstreeks contact, en dat is eigenlijk wel fijner voor dressuur, ik loop hier zelf namelijk ook tegenaan op het moment. (als ik het fout heb, laat maar weten (A)) ik zit zelf nu ook te kijken naar welke bitloze optoming nouhet fijnst is voor de fijne dressuurkneepjes... tips en info, stuur me maar een pb!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:33

De neusriem moest toch minimaal 2 centimeter breed zijn KarinvdM?
Ik heb een marylot sidepull/crosslink met nog een losse merotische kingekruiste neusriem.
Nu ben ik aan het kijken voor een Rambo Multibridle, die kan als sidepull, kaakgekruist én kingekruist.

Verder heb ik nog een marylot bloemhackamore liggen, als iemand interesse heeft is de bloem te koop.
Deze valt in te stellen qua hefboomwerking, heb je die al geprobeerd Jizzie?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 09:16

Ja, de neusriem moet minimaal 2cm breed zijn.