Ik wil graag beginnen met NH wie kan mij opweg helpen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 15:55

Clyde schreef:
Leuk dat je wat met Binky gaat doen. Ik zou als ik jou was een beetje rondkijken welke manier van omgaan bij je past.
Veel mensen zijn gek van Parelli maar je hebt ook nog anderen.

Bijvoorbeeld Emiel Voest.
het belangrijkste is dat je eruit haalt wat bij jou en je paard past.

Zelf combineer ik van alles. Hou niet zo van éen waarheid.
Veel plezier ermee!

Bij ons op stal staat ook een parelli fan, die het leuk vind om mensen te helpen.

gr Linda

hihi ik ga het met zep doen :)
bink gaat begin mei de opfok in !! :)

Clyde

Re: Ik wil graag beginnen met NH wie kan mij opweg helpen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:37

Ok, dat kan ook natuurlijk. :) Waar gaat Binkie de opfok in?

Gr Linda

iris_okke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:42

Als ik jou was zou ik een goed boek kopen, die je er bij kan helpen. Of een dvd kopen of branden die je goed kan helpen. En anders kan je mischien wel wat op internet vinden, youtube bijvoorbeeld.. Maar dat is wel iets minder.
Succes ermee!

iris_okke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:48

En trouwens als je paarden (deels)binnen staan kan je ook gewoon natuurlijk bezig gaan, ik vind wel dat je paarden minimaal 6uur buiten moeten kunnen rondrennen. Maar het gaat erom dat je paarden gezond zijn, en gonoeg verzorging krijgen.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:59

Bij equiplay kun je ook Parelli-achtige spullen kopen.
En die komen ook aan huis voor les, volgens mij.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 13:11

paarden staan op dit moment van 8 uur smorgens tot 6 uur savonds buiten .. in de winter zoals afgelopen kunnen wij het gewoon niet omdat het te gevaarlijk is .. als het een beetje nat is word het een blubberbende & als het dan ook nog gaat vriezen is het dus gewoon hardstikke gevaarlijk !

waar zit equiplay ?

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 13:12

iris_okke schreef:
Als ik jou was zou ik een goed boek kopen, die je er bij kan helpen. Of een dvd kopen of branden die je goed kan helpen. En anders kan je mischien wel wat op internet vinden, youtube bijvoorbeeld.. Maar dat is wel iets minder.
Succes ermee!

ik zit zoiezo heel veel fimpjes te kijken via youtube !

& idd ik ga kijken voor een goed boek of een goede dvd ! :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 13:14

en mijn uitnodiging staat ook nog steeds he

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 13:14

ja ik weet het :) gaat er trouwens een trein naar schoorl ?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 13:21

nee naar alkmaar maar wil je best even oppikken.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 13:22

oke nouja dan weet ik dat !! als ik langs wil komen dan stuur ik je een PB tje :)

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 13:30

Als ik jou was, zou ik beginnen met een traingsdag, of weekend oid. Dan krijg je de hele filosofie erachter uitgelegd, en ben je er een paar dagen intensief mee bezig, dan kan je het gaan toepassen op je eigen paard en jezelf verder ontwikkelen met bv. les. Volgens mij gaat dat sneller dan gewoon, zomaar beginnen met les. In zo'n weekend is er net wat meer tijd voor de 'waarom'.

Weet je al wat je wilt doen? Parelli, Voest, iets anders? Er zit wel wat verschil tussen nml.

(En Caira's aanbod aannemen is nooit verkeerd natuurlijk :D )

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 13:49

ik wil niet 1`soort programma gaan volgen .. ik wil een goede band met mijn pony & ik wil dat mijn pony mij voledige vertrouwd ...

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 13:58

Maar dat bereik je door een programma te doen, dat is immers een doel van de meeste programma's.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 16:52

ja dat zal best .. alleen ik ga me niet aan 1 soort programma houden !

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:01

Het is wel verstandig van meerdere programma's dan dvd's of boeken in huis te hebben. Of cursussen te gaan doen van verschillende stromingen/programma's. Dan kun je uit alle stromingen de dingen halen die jij interessant vindt en uiteindelijk zul je er achter komen waar je mee verder zou willen gaan.

In het begin wilde ik me ook niet aan 1 programma vast houden en vond ik verschillende onderdelen uit verschillende stromingen leuk en begon ik dat te mengen. Toen zag ik dat ik het meeste leerde van Parelli en ben ik daarmee verder gegaan. Door daar al mijn informatie uit te halen heb ik een beter patroon voor mezelf wat me motiveert. Door die motivatie ben ik waar ik nu ben en de relatie met mijn paard groeit meer en meer.
Een programma bestaat uit verschillende spelletjes en oefeningen die je kunt doen met je paard maar uiteindelijk geef je er toch je eigen draai aan en voel je waar je thuis hoort en wat je fijn vindt om mee te werken en aan welk programma je graag steun hebt als je het soms even niet meer weet.
Het doel van de programma's is om je op weg te helpen en je verder te ontwikkelen. Daarnaast is het de bedoeling dat je zelf inspiratie vindt in jezelf en je paard en uit het programma kun je inspiratie halen mocht je dat nodig hebben. Maar bij alle methodes staat 1 ding centraal en dat is de relatie met je paard verbeteren op een respectvolle manier.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:18

Ik ben meer van mening dat je beter van 1 methode een heleboel kunt weten, dan van een heleboel methodes een beetje :+

hessy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 22:50

Ikzelf vond de site http://www.paardnatuurlijk.nl altijd heel leerzaam en heb daar ook de eerste theorie opgedaan.
Daarnaast heb ik ook de dvd van www.equisense.nl gekocht en daar krijg je echt alles vanaf het begin te leren, al vanaf de wei hoe paarden met elkaar omgaan en daarna ga je ook dingen oefenen zoals friendly game en wijken voor druk. (is ook veel goedkoper en in het nederlands dan een parelli pakket.)
Maar omdat een dvd mij niet genoeg helpt in het echt en ik iemand nodig hebt die ernaast staat en helpt heb ik nu ook les en dat bevalt het best omdat je er gewoon meer op gefocust bent, sinds dat ik les heb ben ik er ook veel meer mee bezig en leer ik zo veel meer. Ik ben op mijn 13e ook begonnen vanuit mezelf met mijn verzorgshetlander zonder dat ik veel wist maar dat ging goed alleen het is fijn als je ook steeds iets meer leert weer.

En over dat natuurlijke, ik denk dat de meeste mensen alles combineren, zoals al werd verteld zijn er mensen die alleen het een doen en andere het andere, maar de meeste streven naar het meest natuurlijke.
Mijn pony staat in de winter helaas nog veels te veel binnen, maar verder probeer ik alles zo natuurlijk mogelijk te houden, maar een andere stal in de buurt zit er in de randstad niet in helaas.
Jouw shetlander kan echt wel 24/7 buiten mits je het goed opbouwd en hem niet op vet hoog gras zet.
Je gaat echt versteld staan wat voor een goede band je kan krijgen samen en hoe leuk jullie het beiden gaan vinden! :D

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 13:03

ja maar ik heb daar verder geen keuze in of mijn pony op vet gras komt of niet .. ook mogen ze bij ons niet 24/7 op het land .. ik ben nog steeds opzoek naar een stuk land voor mezelf maar dat is hier helaas heel moeilijk te vinden ..

Boender123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:35

Caira schreef:
kom maar langs!

Geeft u lessen in parelli? :o

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:58

Touwhalster Leadrope duidelijkheid en zelfvertrouwen. Wel consequent bezig gaan en duidelijk stoppen halthouden enz. Wel altijd schuin voor het paard gaan lopen!