Cassidy schreef:Een makkelijk en meegaand paard vind zijn koper wel. Een makkelijk en meegaand paard, dat niet snel genoeg is, zal altijd een koper vinden die hem een kans geeft in de eventing, of in de endurance, of gewoon als recreatiemaatje.
En er zijn heel veel paarden die niet helemaal meekomen in de top. Dus voor de aspirant koper, keuze genoeg.
Een paard dat niet lief, niet meegaand, en ook niet snel genoeg is voor de top, die wil echt niemand hebben. Er zijn genoeg lieve, geblesseerde paarden te vinden die hun leven lang hard hebben gewerkt en die een goede oude dag als grasmaaier verdienen.
Een paard dat dit nog niet verdiend heeft, en verder nergens voor geschikt is dan als grasmaaier, wie wil die hebben?
Maar als jij je geroepen voelt om alle lastpakken, die geen koper vinden en niet snel genoeg zijn voor de sport, van een goed en blijvend tehuis te voorzien, ga vooral je gang.
Nee dank u, maar zoals ik zij in vind niet dat je een paard tegen elke prijs van zijn eigen welzijn moet proberen in leven te houden.
Bovendien vind ik het een beetje banketstaaf om te zeggen dat deze paarden nu eenmaal gefokt worden als gekkenhuizen. Dat is toch niet nodig, dan is er imo al iets mis met het fok beleid. En ik begrijp dat daar veel zakelijke belangen spelen maar dan moet de afweging menselijke gewin/dierlijk welzijn nog wel eerlijk blijven.