Wat vind jij het mooiste aan NH?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:21

De band, liefde en wederzijdse respect die word uitgestraald, denk ik :j.

Vind ik uiteindelijk een véél mooier beeld als een z2 plaatje :o.

Ohja, en natuurlijk dat het paard een eigen mening heeft! En het paard niet naar persoon in questie moet luisteren, maar ze naar elkaar moeten 'luisteren'. (net zoals mensen naar elkaar luisteren als iemand praat, en dan dit bij paarden met lichaamstaal). Geen dwang oid dus, maar samen 'overleggen' :D.

Elliinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:42

Ik ben het helemaal met je eens!

Samen lekker veel dingen beleven en ales samen doen.

Milky_Way

Re: Wat vind jij het mooiste aan NH?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 01:00

Ik vind het mooi dat je naar je eigen kern gaat en die van het paard, dat dingen om je heen totaal onbelangrijk zijn, en je op dat moment alleen op de wereld bent samen met je paard.
Dat je voor je gevoel op de open vlakte rijd in alle vrijheid terwijl je gewoon door de bak gaat.

(met totaal onbelangrijke dingen om je heen bedoel ik dingen zoals dat je misschien boos was of een baaldag had, Je moet natuurlijk wel blijven kijken waar je heen rijd :D )

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:14

Sonja schreef:
De commercie er omheen. Geniaal!

Dat is idd geniaal.

Alles wat ik hier hoor: harmonie, band, respect etc etc hoor je ook te hebben als je 'gewoon'dressuur rijd, ment of met een westernzadel rondracet.

Ik zie NH als een extra toevoeging , het is leuk om te doen en een goed alternatief wanneer je niet meer rijd zoals ik.

spyro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:39

Ik denk dat het niet perse met nh te maken hoeft te hebben.
Je kunt wel een zijspoor maken om bepaalde methodes te volgen.

Maar het leukste en belangrijkste om met paarden om te gaan is naar het individue te kijken.
Luisteren naar je paard en hier op inspelen. Zo bouw je een levenslange vriendschap.
Ook respect hebben voor je paard, i.pv. wat er altijd andersom gezegd wordt.

Wat ik zelf onder natural versta is o.a. kijken naar wat je paard van nature doet en zich het prettigst bij voelt. Huisvesting, voeding, sociale contacten enzovoort.