Welk touw voor touwhalster

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fellowschat

Re: Welk touw voor touwhalster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:58

ik heb voor 2 euro 10 meter gekocht bij de action.:D

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:59

Anoniem schreef:
Maar verder als ik jou nu goed begrijp is een touw halster er voor om scherp in te werken en dus te straffen.. Dat vind ik persoonlijk niet echt natural (ik weet niet of je een natural ben maar aangezien veel natural's met touw halsters werken neem ik dat dus maar even aan)

Beetje ver gezocht.. In eerste instantie is een touwhalster bedoeld om subtielere signalen door te geven aan je paard, kleiner te kunnen werken en goed met het halster (en je paard) omgaan.
Als je als een halve gek aan het touw gaat lopen trekken dan kan hij inderdaad scherp inwerken.. maar dat is ook bij een nylon halster.. Beetje een apart antwoord dus, en negativiteit over naturals verspreiden ;) .

Action is helemaal prut touw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:02

Puchje schreef:
Anoniem schreef:
Maar verder als ik jou nu goed begrijp is een touw halster er voor om scherp in te werken en dus te straffen.. Dat vind ik persoonlijk niet echt natural (ik weet niet of je een natural ben maar aangezien veel natural's met touw halsters werken neem ik dat dus maar even aan)

Knap hey, dat jij dat begrijpt uit die weinige woordjes tekst die ik typte.
Nou.. nee... absoluut niet om te straffen, whaha, wat een goei :')
En ik ben ook geen natural, maar geef al wel geruime tijd NH-lessen ;)

Nou zou je me dan uit willen leggen wat de werking van een touw halster precies is en waarom er absoluut geen bondjes aan mogen? (per pb bijv.)

@xmarliez: ik ben niet negatief hoor.. maar volgens puchje mogen er absoluut geen bondjes aan.. Dus dan ben ik benieuwd waarom niet. en subtiele signalen... tjsa naar mijn idee kan dat ook met bondjes aangezien een paard een vlieg op zijn vacht al voelt dus een aanwijzing met een halster met bondjes zal hij ook voelen...

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 22:04

Fellowschat schreef:
ik heb voor 2 euro 10 meter gekocht bij de action.:D

okee is dat goede kwaliteit?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:06

Bontjes mag, maar dan wordt de subtiliteit van de signalen veel en veel minder en heb je meer nodig om iets te kunnen vertellen of vragen...... Het doel van NHMS is met minder meer bereiken, dus een bontje is nergens voor nodig. Koop liever normaal touw.
Laatst bijgewerkt door xmarliez op 02-12-09 22:09, in het totaal 2 keer bewerkt

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 22:07

Mensen wees aardig voor elkaar :P

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:08

Zijn we ook, alleen moet iemand die er geen verstand van heeft niet zomaar wat gaan rond roepen. Je moet wel weten waar je over praat voordat een conclusie trekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:11

xmarliez schreef:
Zijn we ook, alleen moet iemand die er geen verstand van heeft niet zomaar wat gaan rond roepen. Je moet wel weten waar je over praat voordat een conclusie trekt.

Ik roep niet zomaar wat rond hoor... en denken dat ik anti-natural ben is ook niet waar... ik rijd zelf bitloos en er zijn nog meer dingen waar ik me wel in kan vinden.. maar ook een aantal dingen waar van ik vind dat natural's in doorslaan.. maar dat vind ik ook van traditionals

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:12

Wie heeft het uberhaupt over naturals :') ?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:13

bitloos heeft niks met natural te maken :') ............. Maar werd hier om jouw mening gevraagt wat betreft naturals?? Nee, waarom doe je dat dan wel?? Het gaat hier over touwhalsters en jij geeft je mening over ons (de naturals) zonder dat iemand je er om vroeg... beetje kansloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:14

jij hebt het over natural's
Citaat:
Beetje ver gezocht.. In eerste instantie is een touwhalster bedoeld om subtielere signalen door te geven aan je paard, kleiner te kunnen werken en goed met het halster (en je paard) omgaan.
Als je als een halve gek aan het touw gaat lopen trekken dan kan hij inderdaad scherp inwerken.. maar dat is ook bij een nylon halster.. Beetje een apart antwoord dus, en negativiteit over naturals verspreiden .

Action is helemaal prut touw.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:15

Anoniem schreef:

beetje onder me nivo dit..... maar ik ben niet de enige :) :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:16

xmarliez schreef:
bitloos heeft niks met natural te maken :') ............. Maar werd hier om jouw mening gevraagt wat betreft naturals?? Nee, waarom doe je dat dan wel?? Het gaat hier over touwhalsters en jij geeft je mening over ons (de naturals) zonder dat iemand je er om vroeg... beetje kansloos.

en sinds wanneer heeft bitloos niet's met natural's te maken? hmm vreemd... en ik geef mijn mening omdat bokt een forum is waar je vrij je mening mag geven :+ maar je mag er niemand persoonlijk aanvallen iets wat jij momenteel wel doet... Dat is pas kansloos...

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:16

Ehh, das een citaat van xmarliez...
Maar jij begon eerder :')

Anoniem schreef:
En idd de functie van een touw halster weet ik niet precies.. want ik gebruik die dingen niet... nergens voor nodig...

Toch mijn onderschrift maar eens groter maken :')

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:17

Het staat volkomen los van elkaar :) :) en dat veel naturals bitloos rijden wil niet zeggen dat bitloos direct natural is??

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 22:18

Leuke topic :P

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:18

Precies, een parkiet is een vogel, maar een vogel is niet altijd een parkiet.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 22:18

Die is best wel lol :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:19

parelli werkt ook met touw halsters en werkt op basis van vertrouwen en vertrouwen krijg je niet door te straffen. dus ipv natural had er ook parelli kunnen staan...

Puchje

Sorry Minou.

Ik denk dat de beste oplossing is, om een touw bijv. van de Action te kopen en dan lekker te gaan freubelen. Maar als je het ook daadwerkelijk wilt gebruiken is het misschien goed om er ergens eentje te bestellen (wij verkopen ze bijvoorbeeld voor 7.50 ;) )

Puchje

Anoniem schreef:
parelli werkt ook met touw halsters en werkt op basis van vertrouwen en vertrouwen krijg je niet door te straffen. dus ipv natural had er ook parelli kunnen staan...

Sorry, maar nu volg ik je HELEMAAL niet meer ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:20

xmarliez schreef:
Het staat volkomen los van elkaar :) :) en dat veel naturals bitloos rijden wil niet zeggen dat bitloos direct natural is??

Dat is ook niet wat ik zeg. want dan zou ik ook natural zijn.. en dat ben ik absoluut niet

Maargoed niemand is hier natural en als ik jullie site kijk rijden en trainen we redelijk volgens de zelfde pricipe's Dus wat is het probleem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:21

Puchje schreef:
Anoniem schreef:

Sorry, maar nu volg ik je HELEMAAL niet meer ;)

in je profiel staat dat je aan parelli doet dus vandaar ;)

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 22:21

Puchje schreef:
Sorry Minou.

Ik denk dat de beste oplossing is, om een touw bijv. van de Action te kopen en dan lekker te gaan freubelen. Maar als je het ook daadwerkelijk wilt gebruiken is het misschien goed om er ergens eentje te bestellen (wij verkopen ze bijvoorbeeld voor 7.50 ;) )

Esmee :P

Okee :P
nou is het kinderbedtijd :Z dus doeii grote mensen :Y)

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:22

Puck, we hebben samen een site :D !!
Trek je weer je conclusie..... dat niemand hier natural is......