Zonder zadel/hoofdstel rijden.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:59

ik gooi regelmatig het hoofdstel er uit
(kopstuk aan de knop en teugels er overheen ;) )

waarom ?
ik zit veels teveel aan die teugels en zo kan ik hem beter op mijn eigen zit ed rijden

en als ik mijn paard goed heb kan ik alles met um van wat ik met hoofdstel ook kan

springen doe ik ook zonder zadel (een western zadel is daar in mijn ogen niet geschikt voor )

trouwens waar ben je in drenthe op vakantie geweest ?

Ebruhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 20:33

ik vind het ook geweldig om zonder zadel te rijden!! Je voelt je zo vriiijjjj :D

nymfe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 11:29

Ik ben in geeuwenburg op vakantie geweest op een boeren camping de paardjes stonden buiten.

EmmaMyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 13:09

Maar dat is toch gevaarlijk??
Want je kunt je pony dan niet eens sturen!
Straks schrikt je pony en dan lig je eraf:O

NAIWHL

Re: Zonder zadel/hoofdstel rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:43

ik rij wel eens zonder zadel of hoofdstel of beide, maar mijn paardje hobbelt nogal, waardoor een zadel wel prettig is.
wel goed om met je zit te leren werken. moet je je paard alleen wel echt vertrouwen.

RianneMinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:56

Het is zowiezo belangrijk dat je met je been rijd. Rij je met je been en niet met de teugel is het heel simpel te doen. Je kan eht beste beginnen met een neckrope of een halstertouw om de nek van je paard. Doe het in het begin maar met zadel tenzij je goed weet wat je doet en hoe je moet rijden. Je tilt je neckrope op met twee handen en je brengt de buitenste kant van de lijn tegen de hals en de kant waar je op wilt laat je vrijer. Maak zo eerst eens in een rij bak een aantal wendingen en ga dan zonder zadel rijden. Je kan het beset eerst een paar keer goed trainen in de bak zodat je je paard vertrouwd en hij jou. Ga pas als je zeker weet dat het goed gaat naar buiten. Succes! :D

O trouwens ik rij bijna altijd zonder zadel en hoofdstel. En al helemaal zonder enig ander middel

lailapri

Re: Zonder zadel/hoofdstel rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:22

ik denk dat rijden op zit nog beter en fijner is als rijden op been. Een tussenstap van alleen op neckrope is hoofdstel nog om voor zekerheid maar zoveel mogelijk op neckrope rijden. succes