Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MysticTinker schreef:pharagirlke schreef:Ik vraag me af wat de kattenliefhebbers zouden zeggen als ik mijn hond in hun tuin dropteEn hoe zit dat met mensen die al zeuren als er op de stoep een drol ligt van een hond?
Vreemd dat katten daar altijd uitzonderingen op zijn, op dat soort dingen.
Dat is juist het verschil. Honden poepen midden op straat waar je loopt. Katten poepen op plekken waar je niet loopt, en begraven het ook nog eens.
En pharagirlke, als je last hebt van katten die niet voor je aan de kant gaan hoef je maar een keer een flinke emmer water er overheen te kieperen, dan zijn ze de volgende keer snel weg!
Ik zou het trouwens ook geen probleem vinden als er hier honden zouden loslopen hoor.. Dan zou ik gewoon mijn eigen tuin afzetten, en niet gaan klagen bij anderen.. net zoals ik nu ook de konijnenren helemaal dicht heb gemaakt tegen katten..
Je bent dierenliefhebber of je bent t niet.
Ik heb daar zo'n ontzettende hekel aan; kattenhaters of hondenhaters
MysticTinker schreef:Een paard is een trekdier, niet gebonden aan een stal, en zou dus niet terugkomen. Een kat wel. En een loslopend paard is een groter gevaar op de weg dan een kat. Dat is nogal een verschil. Niet te vergelijken. Verder zou ik er geen problemen mee hebben als paarden zouden loslopen nee, en als ik in een natuurgebied woonde dan zou ik hem ook best los laten ja.
En ja, als ik wist dat jouw (slecht opgevoede) jachthond in mijn tuin kon komen dan zou ik mijn kat gewoon binnenhouden of de tuin afzetten.
En dieren veroorzaken echt niet alleen overlast als ze op terrein van anderen komen. Je hebt het nu steeds over katten, maar ik weet zeker dat er ook mensen zich ergeren aan jouw honden. Doe jij dan ook alles om maar te zorgen dat je niemand irriteert? Wat doe je als ze blaffen? Binnen of buiten.. Laat jij je honden los in het veld of in het bos? Wat doe je als ze vals doen tegen andere honden/katten/dieren? En ruim je ook altijd netjes alle drollen op?
Als jij op zo'n manier toch ook andere mensen dwars zit dan vind ik dat je helemaal niet mag klagen over anderen met hun katten (en al zeker niet over de katten zelf, die kunnen er niks aan doen)
jumpgirl schreef:aha dus de katten die niet netjes naar huis komen om gebruik te maken van de kattenbak zijn gewoon niet goed opgevoed door hun baasje