Dubio over optoming...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Dubio over optoming...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:02

Ik heb een touwhalster, bosal, kruiselings systeem en een stalhalster gehad. En mijn paard reageert toch het beste op het halster :j
Het touwhalster vind ik sowieso wat te scherp, maar ik vind ook het sturen wat lastiger, omdat je het touwhalster een beetje scheef trekt, ik merkte dat hij er niet perfect op reageerde.
Bosal is wat minder scherp dan het touwhalster vond ik, hij loopt er best goed mee en het is leuk dat je je eigen (western)hoofdstel er aan vast kan maken, maar de zij-hulpen zijn nog altijd wat lastig, de bosal trek je net zoals het touwhalster een beetje scheef.
Het kruiselings systeem.. hij reageerde goed op de zijwaartse hulpen, stelling vragen ging best goed, maar de rem was ver te zoeken := Door het insnoeren van het hoofd ging meneer juist proberen weg te rennen ervoor.
En het stalhaster.. ik heb hem vrij klein afgesteld (sowieso maat cob voor een flinke tinker ;) ), hij kan dus eigenlijk geen kant op schuiven. En hij ligt lekker breed op de neus, lekker zacht. Ik kan prima zijwaartse hulpen geven, stelling vragen.. en ook de rem werkt prima. Ik vind het ideaal :)
http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... 65copy.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... 0180-2.jpg

Ik plaats van een halster kun je natuurlijk net zo goed een side-pull nemen, zelfde idee.

poes

Re: Dubio over optoming...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:18

Ik heb altijd heel goed contact met nicky, en uitmuntende service, dus dat kun je idd proberen!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 17:00

poes schreef:
Ik heb altijd heel goed contact met nicky, en uitmuntende service, dus dat kun je idd proberen!

ik ben ook tevreden over de service!
Ik ga van t weekend even op stal overleggen hoe we dit moeten gaan aanpakken.
Paard loopt nog niet los onder de man door de baan... dusja wordt beetje lastig wennen aan een fijn hoofdstel :P
Maar zodra alles in orde is, zullen we eraan moeten beginnen, kijken wat voor ons beide de beste combinatie is :D