Omdat het mij helpt op een betere manier met mijn (en andermans) paarden om te gaan.
2. Wat voor nut heeft het volgens jou? (waarom zouden meer mensen het moeten doen?)
Wanneer men er goed gebruik van maakt, overkomt het een heleboel problemen die mensen in het dagelijks leven met paarden hebben. Voor mij zelf zorgt het ervoor dat mijn paarden altijd netjes proberen te doen wat ik vraag ookal vinden ze het moeilijk of eng. En voor mijn lesklanten zorgt het feit dat ik parelli-cursussen heb gevolgt, ervoor dat ik hun kan leren op een veilige en prettige manier met hun (moeilijke) paarden om te gaan.
3. Met wat voor 'soort' paard/pony doe je het?
Alle paarden die ik tegenkom
Parelli is een manier van leven/omgaan met paarden, niet een trucje. Dit gaat in mijn geval van mijn engels gereden welsh merrie, naar mijn western gereden haflinger, naar een Z-dressuurpaard van een klant, of een oude shetlander: wat dan ook.4. Wanneer en met wat ben je begonnen?5. Hoelang doe je het al?
6 jaar geleden begon ik NH te ontdekken, en een jaar later kwam ik bij Parelli terecht. Sindsdien volg ik doorgaands thuisstudie cursussen.
6. Hoevaak per week/dag?
Iedere dag dat ik met paarden werk.
7. Je kan ook rijden volgens de parelli methode, rijd je dan ook 'normaal dressuur'? Ja, Parelli is een manier van leven. Ookal rijd ik volgens de parelli-methode, dan nog kan ik dressuur of western. (ik rijd beide
) maar dan op een meer natuurlijke manier.8. hoe gebruik je parelli in het dagelijks leven
Parelli geeft mij de kans om op een fijne manier met mijn paarden om te gaan, zonder de nodige stress en frustratie waar ik dagelijks tegen aanliep voordat ik begon. En naast de paarden heeft het mij geleerd dieper naar dingen te kijken; te willen begrijpen hoe ménsen in elkaar zitten, waarom ze doen wat ze doen. En heeft het mij geduld geleerd.