Freestyle

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Re: Freestyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:34

Leuk! Moet je doen inderdaad, is leuk! :D
En heb je ook volgen enzo geleerd?

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 16:35

Nee dat nieet. lijkt me ook wel leuk trouwens:D

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:57

Ik heb ook een keer een cursus freestyle gevolgd. Volgens mij kan je dit gewoon altijd doen hoor. Je moet alleen wel heel goed op je paard letten en op het punt achter zijn voorbeen. Ik had geleerd dat dat het denkbeeldige contactpunt is.
mja het is best leuk om te doen met je paard. :-) en na mijn idee krijg je zo ook meer vertrouwen.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:05

Ik heb ook vorig jaar een cursus gedaan. Maar het filmpje van Alicia2u inspireert wel weer tot meer! Heel mooi om te zien, klasse hoor! Handig die 'zachte' hindernissen! Ik ga er ook een paar maken denk ik. Simpel van een stuk dekzeil. Maar wat moet erin?

Het allerbelangrijkste is als je zelf beweging op z'n freestyles gaat geven is dat je goed besef en gevoel hebt van de remmende cirkel (dus de voorste cirkel) (handig Lies 09: punt achter zijn voorbeen, ga ik eens op letten) en van het feit dat het heel nauw kan luisteren. Zelf rustig blijven, ik ken mensen die ook iets hadden geleerd en die dachten dat ze om het paard te remmen heel hard naar een plek vlak voor het paard moesten rennen. Ik heb uitgelegd dat als je op tijd richting het juiste punt beweegt je heel rustig kunt blijven. Vind ik het grote voordeel van toch even een cursus doen, het begin goed leren en dan zelf lekker verder gaan :-)

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:52

longeren/circling hoe iemand het ook wilt noemen kan je zo interessant of zo saai voor je paard en jezelf maken als je het maar wilt. Als je genoeg overgangen vraag, van hand kan veranderen, achterwaarts, stoppen bij obstakels etc kan je echt wel 20 min met je paard bezig zijn zonder dat hij zich verveelt. Je hebt natuurlijk extremen en inderdaad je paard doelloos 20 min rondjes laten lopen puur om hem fysiek beter te maken zal ten koste gaan van zijn mentale staat. Dus je moet het interessant maken. Hiervoor zul je echter inderdaad wel meer moeten leren over hoe je je paard met je eigen lichaamstaal kan beinvloeden en het zou wel slim zijn hier hulp voor te hebben, of minstens een dvd.
Freestyle lijkt me voor een paard met arthrose niet de beste oplossing. In de freestyle kunnen ze voornamelijk zelf hun lichaamshouding bepalen en dat zal vaak een houding zijn waarin ze gemakkelijk lopen, terwijl dit dan niet een houding is die fysiek goed voor ze is. Bij bv Parelli hebben ze nu ook meer de Finsess (dressuur) geintegreerd omdat ze toch merkten dat de paarden fysiek meer hulp nodig hadden om correct sterker te worden.

Maar ga ervoor!! Ik zou dus alleen wel wat meer info halen als ik jou was