Honza Blaha

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bojangles

Re: Honza Blaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:04

Mij maakt de afstand niet uit!! :P

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:01

Nou, wij hebben het hier op stal wel eens over zoiets gehad en in de zomer zou dat denk ik nog best kunnen. Alleen hebben we geen binnenbak.

Met 12 man is alleen een optie als het onderverdeeld wordt in kleine groepjes. Persoonlijk zou ik liever meer betalen endan echt ene kleine groep hebben.

Het is wel erg de moeite waard. Ik ga het zeker een keer bekijken of er iets mogelijk is.

Lanthano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 15:36

Hmm, heb de introductiedvd van ONC aangevraagd. Ik zie eigenlijk voor99,9% Parelli.

Het enige van Honza dat ik zag was het neerhurken.

Lanthano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 15:37

En waar is dat dan Bullymonster? Buitenpiste is toch ook goed? Alleen is 12 combinaties al erg veel.

Ik dacht dat Honza 150 EURpp per dag vraagt, exclusief stallingskosten, eten of locatie/piste.

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 16:35

Ik weet niet of het op Parelli lijkt. Ik weet wel dat het heel veel uitmaakt of je van Honza les hebt of van een van zijn studenten. Dat is bij Parelli ook, de ene instructeur is de andere niet.

Gisteravond heb ik een mail naar Honza verstuurd om te vragen naar de mogelijkheden. Mijn voorkeur zou er naar uitgaan om met een kleine groep zelfs nog wat meer te betalen. 12 man is bij ons sowieso geen optie qua ruimte, maar het is ook niet leuk voor de groep.

Het is in Zeeland, op de grens met Brabant, vlak langs de snelweg.

Hopelijk hoor ik snel iets van Honza.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 17:38

Bij ons kan ook hoor, binnen en buiten bak.. alle rust, geen andere mensen om ons heen. Ik wil er graag komen, zeeland zou niet kunnen. Het lijkt volgens mij erg op Parelli,.. en ja het is volgens mij meer de naam Honza waar het om gaat haha.. Zijn studenten zullen vast ook goed zijn. Ik hoop snel te horen!!!

sindy11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:19

Honza is te zien op de dvd's in de Parelli-pakketten. Hij later pas zijn eigen weg gegaan. Een verdere ontwikkeling op de basis van Parelli.

Dus niet zo vreemd dat het op Parelli lijkt :+

Lanthano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 19:15

Honza heeft heel wat gewijzigd aan het Parelli programma. Vandaar dat hij ook Parelli verlaten heeft.

Het neerhurken is typisch Honza.

de Jojo game vindt Honza bvb maar niks. Paard achteruitsturen door met touw te wiggelen ook niet. Hij wil het touw niet gebruiken om het paard achterwaarts te sturen of te doen stoppen.

Honza is ook meer gericht op "dressuur". Meer stelling, buiging, schouderbinnenwaarts enz.

The circling game mag van hem pas in een veel latere fase aangeleerd worden en ook op een andere manier.

Enz

Er zijn dus best wel verschillen tussen Honza en Parelli.

Lanthano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 19:18

Als ik me niet vergis ligt Zeeland/Brabant ergens rond Bergen op Zoom en Tilburg?

Dat is nog wel te doen voor mij met mijn paard.

Hou je een plekje voor me vrij Bullymonster? Heb toch het onderwerp gestart hé :P

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 21:05

Eerst iets terug horen van Honza en kijken wat mogelijk is. ;)

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 11:47

heb je al iets gehoord bully? Hou je me op de hoogte?? Ben erg benieuwd!!!

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 00:15

Ik houd jullie op de hoogte, maar ik heb nog steeds niets gehoord. Het is al even terug. Over een week mail ik anders weer. Nouja het heeft geen haast. In de winter kan het hier toch niet. Of we moeten op zoek naar een goede binnenlocatie, dat zou ook mooi zijn.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 10:35

ja bij mij is binnenbak.. altijd beschikbaar :) maar winter is altijd wel wat vervelender en kouder..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:50

Lanthano schreef:
Honza is ook meer gericht op "dressuur". Meer stelling, buiging, schouderbinnenwaarts enz.

:')
Honza en dressuur.
Dat zal dan wel wat nieuws zijn ofzo, want toen ik hem een paar jaar geleden zag op de NH-dag in Arnhem was er weinig dressuur bij...
Niks mis mee hoor, maar dat hij meer aan dresuur zou doen lijkt me niet helemaal kloppen.

Lanthano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 20:20

Toch wel, maar niet de "dressuur" zoals de doorsnee mens het ziet. Vandaar dat het tussen " " staat. Hij is meer bezig met gymnastisering, dan bvb Parelli of zo.

Veel stelling, buiging, schouder binnen enz. Hij wil werken naar natuurlijke verzameling.

Hij kan ook zijn paarden in volledige vrijheid (op hun rug of ernaast), laten wijken, appuyeren, piafferen, passageren, galopwissles enz.

Er zitten paar goede dingen in zijn methode. Ook wat minder goeie, maar ik neem gewoon van iedere methode de dingen die ik persoonlijk goed vind.

Voor contact dacht ik dat je bij zijn vrouw Anita moest zijn of bij Anja wustrau of zoiets. Die organiseert de cursussen in Duitsland en buitenland.

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:31

Ik heb gemaild naar Anja, al enige tijd geleden. Nog een keer teruggemaild omdat me nog steeds niks duidelijk was. Maar tot nog toe weet ik nog niets.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:49

oke, jammer ik hoop nog te horen

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:20

Heeft een van jullie overigens ooit een clinic bijgewoond of ervaringen hierover gehoord? Ik hoorde er vandaag namelijk een wat minder positieve ervaring over. Dat hij wel erg goed was, maar het niet zo over kon brengen. Dus nu ben ik benieuwd naar andere verhalen.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:06

ow? ik weet het niet.. het lijkt mij mooi en leerzaam..

Lanthano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 11:18

Ik heb dus al een clinic van hem bijgewoond. Ik vond er zeker interessante dingen inzitten en zou nog graag eens een cursus volgen.

We waren alleen met veel te veel mensen. We stonden dus enorm veel stil met onze paarden. Hij kan ook best grof zijn naar mensen toe.

Callippo heeft ook al les bij hem gevolgd, maar zij is niet zo enthousiast over hem.

Lanthano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 11:18

Wat had jij dan gehoord Bullymonster?

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:20

Gaat dit feestje nog door??
Ik weet niet waarna ik moet mailen, anders had ik het al wel gedaan.. Het lijkt me ONWIJS gaaf!!!

delana2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:24

Hai!

Ik ben absoluut bekend met Janneke want wij lessen met 2 paarden bij haar, kan niet anders zeggen dan dat het absoluut de moeite waard is om eens introductieles te nemen bij haar ( zo zijn wij ooit begonnen ) want ik zie mijn paard met de week veranderen in positieve zin!

Janneke is naar mijn mening heel duidelijk qua lesgeven, legt heel duidelijk uit wat nou precies de bedoeling is en ondersteunt daarin echt top!

Wij lessen 1 x per 2 weken, in de tussentijd hebben we echt meer dan genoeg oefenstof om die weken door te komen!

A.s. zaterdag is er een workshop in Kerk Avezaath ( bij Tiel ) waar ik ook heen ga, reclame staat hier ook op bokt ( zoek op "de wijs homeopathie ) Janneke doet daar een dagdeel lang grondwerk en uitleg etc etc, kost € 95,00, is het mij absoluut waard want mijn paard krijgt dan gratis een homeopatisch consult :) dus wellicht kun je op die manier kennis maken met Janneke ?