Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Hermelientje schreef:Het halster moet goed passen en het moet strak zitten, dan werkt de release goed. Veel mensen doen hem om zoals ze een gewoon halster omdoen, nogal los, dan werkt de release inderdaad niet goed.
Juliiee schreef:waar hebben jullie die gekocht
moet er nl ook een voor mijn pony die daar alleen maar trailer mee op loopt doe het nu met touw om de neus , irritant is dat.
mosyl schreef:ik denk dat je wel in de gaten moet houden met welk paardje je dit halster gaat gebruiken voor het rijden.
Pas als je weinig hulpen nodig hebt en eigenlijk op het principe van "wijken voor druk" werkt (daarmee bedoel ik: druk op de hals van de teugel) dan is dit Dually halster prima te gebruiken.
Zelf gebruik ik het heel erg regelmatig met mijn buitenritten en heb absoluut geen last van slechte release, maar ik gebruik dan ook erg weinig de echte druk.
Dus in goede combinatie met het paardje en ruiter is het uitstekend te gebruiken, vind ik.
Hermelientje schreef:TurdusMerula schreef:Ik denk dat niet, omdat ik de release heel vaak slecht vind; dat ligt echt aan het halster.
Nee dat ligt aan degene die hem omdoet, als het halster de goede maat heeft en correct wordt omgedaan heeft het een prima release, maar er zijn denk ik wel betere bitloze optomingen. Stond er laatst niet iets in Bit daarover.
Hermelientje schreef:Het halster moet goed passen en het moet strak zitten, dan werkt de release goed. Veel mensen doen hem om zoals ze een gewoon halster omdoen, nogal los, dan werkt de release inderdaad niet goed.
moet er nl ook een voor mijn pony die daar alleen maar trailer mee op loopt doe het nu met touw om de neus , irritant is dat.