Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
saskia_g schreef:Grappig dat je NAAST je paard gaat lopen omdat ie gecastreerd is. Wat maakt het uit als je er OP gaat zitten in (uiteraard alleen) stap?
Wij zetten gecastreerde hengsten hier altijd heel gewoon in het land, kan hij de hele dag lopen, zwelt de boel veel minder op... vind ik ook heel NATUURLIJK,
Anne_GTI schreef:Allemaal leuk en aardig hoor, met zo'n paard door het bos wandelen aan een halstertje met een touwtje eraan maar niet het doel waarom ik een paard heb. Ik heb een paard om op te rijden en wil dat ie doet wat ik van hem vraag. De tijd dat ie met zijn maat in de wei loopt benut ie maar om te lanterfanteren maar als ik met hem bezig ben moet ie luisteren. Hij mag best argumenten aandragen maar uiteindelijk heb ik het laatste woord. Altijd.
sanne83 schreef:![]()
het is heel simpel, we hebben gewoon een ander doel en een ander ideaalbeeld. Dit is niet het mijne:Anne_GTI schreef:Allemaal leuk en aardig hoor, met zo'n paard door het bos wandelen aan een halstertje met een touwtje eraan maar niet het doel waarom ik een paard heb. Ik heb een paard om op te rijden en wil dat ie doet wat ik van hem vraag. De tijd dat ie met zijn maat in de wei loopt benut ie maar om te lanterfanteren maar als ik met hem bezig ben moet ie luisteren. Hij mag best argumenten aandragen maar uiteindelijk heb ik het laatste woord. Altijd.
Jannepauli schreef:NH is voor mensen die niet kunnen rijden??? Hahaha, kijk even hier: olympische amazone die zichzelf niet "te goed" vindt voor NH (Parelli in dit geval). En nou jij weer - (tegen de tijd dat je meer verstand van zaken hebt en op niveau kunt rijden spreek ik je weer).....
http://www.youtube.com/watch?v=lD7Wpfqd2Vg&feature=PlayList&p=78AB782B83283445&index=0
(Oh, even de muziek aanzetten: in het liedje klinkt de onvergetelijke zin "don't turn your back on what you don't know")
WolinLotte schreef:NH is niet meer dan logisch en behoorlijk down to earth. Als jij een Spaanse vriend hebt en je hebt moeite hem te verstaan, dan probeer je ook met handen en voeten elkaar te begrijpen, maar zo krijg je miscommunicatie, als je dan een cursus Spaans gaat leren begrijpen jullie elkaar..
Uiteraard heb je natuurlijk ook mensen die DENKEN dat ze Spaans spreken en vervolgens aan hun vriend vragen of hij een handstand wil maken.. Dat soort mensen, die denken dat ze het wel weten, die lach ik vierkant uit.. Je zelf willen verbeteren of willen verdiepen in andere materie is meteen 'stom'.
Het is pas stom als je niet verder kijkt dan je neus lang is en het maakt je in mijn ogen ook dom.. Wat weten wij nu eigenlijk allemaal? Hoe komt het dat zodra je je paard aanspreekt in zijn taal hij je begrijpt? Schijnbaar is er nogal wroeging wat dat betreft.. Als je het niet met een zweepslag kan oplossen is het meteen niet noemenswaardig, je moet met je apengedrag natuurlijk wel kunnen laten zien dat jij de grootste gorilla bent. Het is ook echt een soort 'hype'.... de ene heeft een nog grotere bek als de ander over hoe je je dat paard moet beleren.. maar zodra er mensen zijn die zich verdiepen in een ander soort communicatie is dat meteen natuurlijk 'not done' , want ja.. weten die paarden het nu beter of wij? KOm nou, wij hebben de grootste hersens..
Mafketels.....Snap nog steeds niet het nut van dit topic
...
Anne_GTI schreef:Waarom allemaal dure cursussen volgen en hulpstukken aanschaffen als je door gewoon normaal te doen prima je paard daar kan krijgen waar je wilt?