Yamcha schreef:Nou, dan heb jij niet goed gelezen, volgens mij worden hier vooral rijtechnische tips gegeven
Sorry, ik heb daadwerkelijk niet goed verwoord; Poohbeer zoekt voornamelijk daarin het probleem. Ik denk echter niet zozeer dat het een algemeen bit/hoofdstel-probleem is en evenmin een rijtechnisch probleem. (Het kán natuurlijk wel...)Yamcha schreef:Buiten dat wordt er helemaal niet naar hoofdstel en bit gekeken, dit paard heeft namelijk nooit een bit in
Euhm, ze spreekt er toch over dat ze zowel als ook gereden werd/wordt?
Poohbeer schreef:Met bit loopt ze de laatste tijd dus super....
Desondanks dat ik misschien wat snel geantwoord heb en er daardoor dingen niet helemaal duidelijk zijn, lijkt het mij toch een goed idee om eerst zeker te zijn dat er geen andere problemen zijn.
Ik zal niet snel op een topic reageren, maar bij dit paardje heb ik gewoon het idee dat er veel meer aan de hand is.
Het gaat hier ook niet over een beginnende ruiter die bvb met de hand teveel zou tegenhouden, waardoor het paard de gewoonte heeft gekregen om tegen het bit/neusriem te lopen; vijfde been... enz.
Toch heeft de ruiter problemen. Meestal "ligt het aan de ruiter", akkoord, maar vaak worden er dingen overzien, zoals dat het paard ergens erg last van kan hebben. (door bvb een keer vast te hebben gelegen in stal, een rare bok enz...) En gebitsproblemen mag je ook zeker niet onderschatten!
Een paard laten ontspannen en over de rug krijgen mag niet moeilijk zijn.
Groetjes!