Dilemma wat zouden jullie doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:00

Van de regen hebben wij ook last Zeeuwtje. Sterker nog, iedereen in NL heeft daar last van en die zal de paarden dan ook laten staan hoor, daar hoef je haar niet voor te verkopen ;).

(in mijn vorige post had ik het steeds over 3 paarden, maar je hebt er 4, sorry :+)

Volgens mij zijn merries minder knuffelig met elkaar dan ruinen, dus daar zou ik me ook niet zo'n zorgen om maken. Je bent bang dat je ze tekort doet, maar is het niet het allerbelangrijkste dat paarden gehuisvest en gevoed worden zoals de jouwe? Als ze daarmee gezond blijven en gelukkig ogen, dan is de rest toch bijzaak ... :)

Mijn jaarling komt echt niet dagelijks het land uit hoor, en die is er geen centimer minder happy door (want zoals Twiggy al zei is ze in looove en hebben de paarden bij ons de lente in de bol :) :D).

Even serieus: als je het écht wilt doorzetten plaats dan gewoon een adv. Je hebt geen haast met de verkoop en kunt mensen die jou niet zinnen gewoon wegsturen. Héél misschien komt er iemand op je erf waar ze meteen een klik mee heeft en die haar een geweldig natuurlijk paardenleven kan bieden. Die kans is er natuurlijk ook, en dan zullen alle partijen dik tevreden zijn.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 17:39

Nee verkopen kan ik haar niet, ben zo bang dat ik er vreselijk spijt van zal krijgen.
Misschien stom maar waar.
Ze is mijn droompaardje kwa alles.
Dus ik hoef me niet zo druk te maken, dat ze te weinig aandacht krijgen?
Ben blij dat ik het topic heb aangemaakt hier.
Nu weet ik dat ik het zo verkeerd niet doe.
Dank jullie wel. ;)
Dit doet me goed!! :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:04

Zoals jij het voelt, Zeeuwtje, zou ik haar ook zeker niet verkopen :n . Altijd naar je eigen gevoel luisteren en niet naar anderen. Dus ook niet naar mij. :D
Ze wordt toch ook verder prima verzorgd, heeft een maatje op het land, nou, je niet zo druk maken, hoor. ;)

Merries zijn idd over het algemeen minder knuffelig dan ruinen, dus ook je daar niet druk over maken, hoor.

En verder kan ik alleen maar zeggen dat ik jouw gevoel hierover ook heel herkenbaar vind. Mijn paard (en eigenlijk al mijn huisdieren) gaan ook nooit meer weg. ALS ik mijn paard weg zou moeten doen, dan weet ik in elk geval wel in welk kringetje ik het zal zoeken. Gelukkig is het niet aan de orde en er moet wel heel wat gebeuren, wil het aan de orde komen.

Voel je je nu wat geruster nu je de beslissing genomen hebt, haar lekker te houden?

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 18:11

Ja :D maar ik denk er steeds wel veel aan, doe ik het nou wel goed?
En komt ze wel genoeg in handen.
En meer van die dingen die in mijn hoofd spoken.
Maar ik weet nu dat ze niks te kort komt, ze heeft alles wat menig paard zich zou wensen toch?
En als het WEER mee werkt, doe ik ze allemaal 3x per week hoor.
Dat betekend dat ik dus alleen op zondag vrij ben hihi

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:46

Misschien dat je eens kan vragen op de manege of er geen meiden zijn die NH willen leren en wel willen fietsen? De manege is denk ik maar een km of 5 van je af :) Zou toch zonde zijn om je droompony te verkopen toch? Verder werk je niet en staan ze aan huis dus heb je inprincipe elke dag tijd voor je paarden toch? Je hoeft ze niet elke dag aan het werk te zetten, maar er voor ze zijn en af en toe een knuf vinden ze denk ik wel okay :)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 22:02

Ja ik weet het, ik kan ze ook niet verkopen. Aangezien het mijn droompony is in alles.
Je kent haar dus je weet waar het over gaat. Ze is gewoon erg onderdanig en kan niet met de andere samen in 1 wei helaas maar waar.
Maar goed dat van de manege, daar ken ik niemand en ik kom daar ook nooit.
Kan je daar een advertentie hangen ergens of je weet?
Hoe gaat het trouwens met Andy? Blij op zijn oude stekje? :D

Lighttt

Re: Dilemma wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:51

Ik wens je heel veel succes met het verder beslissen en alles, ik weet zelf neit echt wat eraan toe te voegen.
Alleen als ik nou net aan de andere kant van de Westerschelde woonde dat ik graag zou willen komen! Ik woon namelijk in Middelburg en ben op zoek naar een verzorgpony voor 1 of 2 keer in de week, niet te veel, daar heb ik niet genoeg tijd voor, maar goed...

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 11:54

Hoi het is al opgelost ik heb nu 2 meiden die me komen helpen. :D
Even afwachtten natuurlijk hoe of wat verder. Maar tot nu toe gaat het goed.
Dus ik heb er een goed gevoel bij. Ik dank jullie voor de steun. ;) +:)+

Dreambeats

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:38

Waar ergens woon je?

Misschien kan je ook mensen half pension geven op je paard ofzo?

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 20:31

Hoi, ik heb de beslissing genomen om haar toch te verkopen.
Dus ze heeft een nieuw baasje nu inmiddels, die heel erg gek van haar is.
Al staat ze nu 300km verderop. Het voelde goed.
Nu krijgt ze 1 op 1 aandacht en heb ik zelf alle tijd voor deze 2 die ook nog erg jong zijn. ;)
Dus eind goed al goed.
ps ze staat bij een lieve bokker :D

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:39

Hier een slotje, gezien het dilemma is opgelost. En het al een ouder topic betreft.