Idd niet straffen! Het is de eigen schuld van de eigenaar, helemaal niet van de pony. Hij is in de war, weet niet meer waar die staat en of hij mensen nog kan vertrouwen. Laat hem door zelf rustig, kalmte, zekerheid en natuurlijk domimantie uit te stralen weer paard worden
Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Geplaatst: 30-03-09 18:22
Kun je niet een vaste verzorgen zoeken? Iemand die hem lekker kan poetsen, rijden en verzorgen. En wat dacht je van regelen dat hij lekker de hele dag in die bak kan staan? Gooi er een hoop hooi of kuil bij en hij is al een stuk happy'er.
Als dat goed gaat, kun je mischien regelen dat er een shetje ofzo bij komt te staan?
siskeh
Geplaatst: 30-03-09 18:27
oke, maar je moet ook niet straffen omdat hij aandacht zoekt, maar omdat hij bijt....is wat anders, want dat is onacceptabel gedrag.
en volgens mij heeft ook niemand gezegt dat het dominantie is, maar het is wel een vorm van dominantie: gelegenheidsdominantie.
als je dit op een natuurlijke manier wil oplossen moet je hem denk ik eerst een periode alleen maar uit laten razen, en verder niets. dit zeg ik niet om werken met paarden niet natuurlijk is, maar omdat dit paard duidelijk aangeeft dat hij dat niet wil...
in principe is de oplossing erg simpel, maar als dat niet mogelijk is, moet je voorkomen dat het paard je kan bijten/zich onprettig voelt. en het is dan toch veiliger om voor jezelf te kiezen.
We laten hem telkens rennen voor we er mee werken. maar dan nog... hij blijft bijten hoor. En nee, verzorger zoeken is niet aan ons, we kunnen niets doen. Behalve wat we nu doen. In de bak kan hij ook niet lopen, rijden andere mensen op. Hopelijk komt hij deze zomer weer op de wei te staan met een ander paardje.
@babette: ik had het erover om alleen te laten razen, en dan maar niet te gaan werken, als je zo weinig tijd hebt heeft werken naar mijn idee absoluut geen zin!
Dreambeats
Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-09 17:15
Miss_Malfoy schreef:
Hoezo niet dan? Wil die man maar één verzorger? Kan niet is wil niet...
Nee, idd we wouden er niet mee werken? Deden enkel ons best, maar wouden hem niet verzorgen, denk je dat ik er dan mijn tijd in zou steken? Wou dat beestje helpen