Authentic schreef:Vraagje aan de TS, waarom kan je niet westernruiter EN NH'er zijn? Er is een verschil tussen natural en NH he, ik train volgens een NH methode, met het doel uiteindelijk (western)wedstrijden te gaan starten.
Ik bedoelde met de vraag ''Of je hiervoor bijv. een dressuurruiter/westernruiter was of direct met N.H. bent begonnen..
''
niet dat je moet keizen, maar of je (toen je begon met paardrijden) direct al met N.H. bent begonnen.
dus stel je zegt: ik doe western én natural samen .. ; Deed je dat dan direct al toen je begon met paardrijden, of kwam het natural gedeelte er later bij, en waarom kwam dat er bij?
of was het zo dat je eerst alleen western reed, of eerst alleen dressuur.
Maar dat je bijvoorbeeld iets miste, waar natural horsemanship jou bij kan helpen. waardoor je dat nu bent gaan combineren.
.
!
Inmiddels ben ik zo overtuigd van NH dat ik eigenlijk niet meer op een paard wil gaan zitten, voordat ik level 1 vanaf de grond heb doorlopen met dat paard. Veiligheid voor alles. Misschien beperk ik me daardoor wel in mijn opties, maar hier voel ik mij het fijnste bij. Met de verzorgtinker ben ik nu de eerste stappen van het level 1 pakket doorlopen, en ik moet zeggen: als je echt doet wat Parelli zegt, werkt het echt fantastisch. Dit paard is een merrie, en toen ik begon met verzorgen hield ze er niet van dat je aan haar hoofd zat, ze draaide haar hoofd dan weg. Ongeveer drie weken terug heb ik friendly met haar gespeeld; met de stick haar overal aanraken. Dit ging erg goed en sindsdien kun je al veel meer aan haar hoofd zitten zonder dat ze haar hoofd weg draait. Dat zoiets al veranderd na een goede sessie (van zo'n twee minuten
) vind ik echt wonderlijk om te zien. Als dit al zo goed gaat, hoeveel beter moet het dan niet gaan in de toekomst?