Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
duncie schreef:hij luistert met rijden wel goed als ik echt flink boos ben geworden maar dat vind ik niet echt een goede manier van mezelf dus wil ik er wat aan doen snap je?
randalinpony schreef:Precies hetzelfde effect geeft klakken met de tong, zachte beenhulp geven, niet reageren, flinke tik! met spoor of zweep: het paard leert de zachte signalen herkennen en voert deze uit om de vervelende vervolgactie te voorkomen.
Jezelf op je schouders tikken met string lijkt me wat oefening vergen, jezelf in je gezicht slaan is nou ook niet nodig.![]()
Als je wilt weten wat voor paard je hebt, moet je gewoon naar je paard kijken: als je al in staat bent zon personalitychart in te vullen dan wist je al voldoende over je paard.
Heb je al goede instructie gevonden? Dit kan je nooit vanaf bokt oplossen, je zult echt iemand moeten hebben die je problemen real life beoordeelt en aanpakt.
Paarden hoog in de rangorde gebruiken meestal weinig geweld, omdat ze dat op zulk overtuigende wijze weten toe te passen of weten te dreigen dat de rest van de kudde wel link uitkijkt om de confrontatie op te zoeken...
Beter 1 keer duidelijk doorkomen, dus.
Maar dit samen oplossen met een persoon die je verder kan helpen.
en op het moment zelfs elke week