Die Silence weet ik dus van dat ze het helemaal geweldig vond

Ik denk dat sommige mensen eerlijk en duidelijk soms al 'gemeen'
vinden. Maar het kan zijn dat hij is veranderd. Ik weet dat hij iig nu heel beleefd en duidelijk is
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

GreenRider schreef:Maar het kan zijn dat hij is veranderd. Ik weet dat hij iig nu heel beleefd en duidelijk is

GreenRider schreef:Ik zie dat veel mensen hempfling niet heel erg kennen... ze noemen het een methode en vinden het vervelend als hij niet verteld hoe hij het doet. Dat kan ook niet want het gaat puur om dat moment. Hij gebruikt geen truuctjes enzvoort.
Citaat:Ik ben de eerste die toegeeft dat hij kan zijn veranderd. Hij zal misschien hebben bijgeleerd. Als het goed is, en we de tijd van leven hebben, doen we dat hopelijk allemaal. Het is ook niet eerlijk he, dat fouten van vroeger je blijven achtervolgen?
Hij is niet alleen qua karakter dan veranderd maar ook qua uiterlijk! Jeetje je zou bijna zeggen dat het een andere man was.
. Haal ik ook zeker dingen uit, die mijn paard en mij, bevallen. Maar ik laat ook zeker bepaalde zaken weg uit zijn methode. Omdat ik ook een aantal kritieke punten heb. O.a. dat mensen van een dvd van alles uit gaan zitten proberen (want niet iedereen doet het meteen perfect) met alle gevolgen van dien. Ik zie dat o.a. wel eens op bokt voorbij komen, zowel in topics als in filmpjes. Waterdicht is Parelli's systeem niet voor mensen die geen gevoel voor paarden hebben. Daarnaast heb ik zelf o.a. kritiek over de 4 fasen, maar ook over concrete voorbeelden die ik heb gezien tijdens demo's e.d. En zo vind ik nog wel meer niet helemaal ok, maar ik haal er uit wat wel fijn is om mee te werken. Maar goed, dit topic gaat niet over Parelli.

Ik heb alleen door dat andere (methodes) vaak naar hun eigen lichaamstaal kijken en telkens iets minder naar hun eigen. (kijk maar naar 'truucjes' die voor elk paard word gebruikt)

. Parelli wel, mits echt goed uitgevoerd. En daar zet ik dan weer mijn vraagtekens bij......... Monty, tja, ach, het is gewoon niet ons ding. Maar ik kan wel weer het e.e.a. opsteken uit zijn boeken, zonder het meteen concreet te gebruiken. Ik vind Monty op zijn manier ook absoluut een paardenman, hoor. Ik zie liever een Monty dan een Anky, al hoewel het niet te vergelijken is.
Ik wil ook nog graag een keer naar een demo van hem toe, gewoon om het allemaal eens in het echt te zien.nathalieeee_ schreef:Ik heb van Hempfling en Monty allebei een boek. Monty sluit niet bij mij aan, dus zou ik voor Hempfling gaan. (Van Hempfling heb ik het boek Natuurlijk Paardrijden). Maar alsnog, Hempfling heeft het leuk geschreven, maar draait er mijn insziens omheen.. Ik kan geen duidelijke lijn volgen. Maar dat zal voor iedereen anders liggen. Ik heb vaak een bepaalde structuur nodig en dat kon ik bij beide niet vinden.
GreenRider schreef:<knip>
Ik heb alleen door dat andere (methodes) vaak naar hun eigen lichaamstaal kijken en telkens iets minder naar hun eigen. (kijk maar naar 'truucjes' die voor elk paard word gebruikt)
ik bedoel niet echt naar het paard, dat wel maar gaan elk paard vaak als 'hetzelfde' zien.

Had ook eens gehoord dat een meisje