Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

. Pipo schreef:Maar als je paard/pony niet fijn reageert op een bit, is het dan niet handiger om te kijken waarom dat is. En dan voornamelijk op jezelf betrekken. Meer zitles zodat je je paard niet meer stoort in de beweging met je hand, meer gewoon les zodat je beter leert rijden en je hele rijderij verbeterd. Dan kan je gewoon met bit blijven rijden.
Maar met bitloos verhelp je je probleem niet, je gaat het juist uit de weg!

Twiggy2008 schreef:Tuurlijk zijn er altijd mensen die gaan lopen prutsen, omdat ze het bitloos willen gaan proberen. Ik vrees dat je dat altijd houdt helaas.
danneke80 schreef:Ik denk dat dat er nog een hoop meer ontwikkeling nodig is op dit gebied.
Bandida schreef:Ligt het aan mijn leesvoorkeur, of is er op bokt ineens wel héél veel te doen over bitloos rijden? Ook buiten dit natural hokje bedoel ik dan.
Ik denk van wel, en ik vind dat een hele positieve evolutie
, . Ik denk juist dat het gewoon steeds bekender wordt bij ruiters en dat steeds meer mensen zich wat bewuster worden dat je ook prima zonder bit kan rijden. Prima ontwikkeling, vind ik, als bitloos ruiter.
), ga ik echt niet ineens met bit rijden, hoor. Zou werkelijk niet weten waarom en ik doe niet aan hypes.....