Ik ben om!
Weg met de dressuurlessen, ik ga alleen nog buitenrijden. Niet met zadel want die liggen toch allemaal slecht. Nee, ik ga zonder zadel. Ook zonder bit, wat zeg ik, ik laat het allemaal af. Gewoon touwtje om de hals en klaar. De rest van de weggebruikers moet maar rekening met MIJ houden als ik haar even niet kan houden.
Ik sluit mij af van alle verkeersgeluiden, (en hoop dat mijn paard dat ook doet) en waan mij in de ongerepte natuur.
De stal breek ik af. Die heeft ze niet meer nodig. Ik laat haar lekker in de hollandse blubber staan. Vindt ze heerlijk. Dat ze geen hele hectare land heeft, geen schuilplek en geen plekje heeft om droog te staan in dit kale vlakke land is dan jammer. Daar went ze wel aan. Ze gaat maar met haar kont in de regen staan. Daar wordt ze hard van. Ik pleur 1 keer per week een paar balen oud hooi in de wei en eet smakelijk. Dat het gras niet meer is wat het vroeger was, ach, ik zaai wel een kruidenmixje.
Bekappen doe ik gewoon zelf. Ik koop wel een boekje van een of andere goeroe met duidelijke plaatjes en dan moet het lukken. Anders kan ik altijd nog een cursusje doen.
Ik doe een cursus fluisteren en vervolgens fluister ik alleen nog tegen mijn paard. Zweep is ook overbodig, ze luistert tenslotte naar mijn gefluister. En mocht mijn boodschap een keertje niet overkomen dan incasseer ik het getrap. Blijkbaar doe ik iets niet goed en begrijpt mijn schatje me niet. Ik koop een dvd van weer een andere goeroe en leer die uit mijn hoofd.
Enten? Nee man. Hartstikke natural als allerlei enge ziekten weer de kop op steken. Moge de sterkste overleven!

sorry....
Ik moest hard lachen om de beginpost. Humor!
Ik ben niet natural, normal of weet ik het wat. Ik ben gewoon lekker met mijn paard bezig.
leven en laten leven zou ik zo zeggen. Laat iedereen zijn ding doen en er happy mee zijn. Ieder heeft als het goed is het beste met zijn paard voor. Toch??