Ik ben ook natural!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Ik ben ook natural!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:32

Umpiedumpie schreef:
Das niet waar, ze neemt wannabe naturals op de hak.

Gaan we er wellus nietus van maken?
Prima, maar dan zonder mij. Zoals ik het lees neemt ze ook op de hak waar sommige naturals heel fanatiek in zijn: readings, ontwormen met kruidenpasta, homeopathie....

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:36

Wendy schreef:
Umpiedumpie schreef:
Das niet waar, ze neemt wannabe naturals op de hak.

Gaan we er wellus nietus van maken?
Prima, maar dan zonder mij. Zoals ik het lees neemt ze ook op de hak waar sommige naturals heel fanatiek in zijn: readings, ontwormen met kruidenpasta, homeopathie....

Je hoeft je niet meteen aangevallen te voelen Wendy.

Ik lees het zo dat ze de zogeheten wannabe naturals (men die geen kaas gegeten heeft van wat natural inhoudt) bespot. Neem aan dat arabesk zich niet schaart onder deze groep. Knipoog

Op zich goed voor de discussie, maar ik zie graag wat meer respect voor degenen die denken dat ze op deze manier heel goed voor hun dierbare viervoeter zorgen.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:42

Ik geloof dat TS met deze post, het over de zogenaamde "tussenmoot" heeft?

Post wijst zichzelf, van dit soort posts krijg ik ècht de slappe lach.

En zoals er al gezegd is, word deze discussie, heter en heter, en word het er idd niet beter op.

Keep on going fokes Ja

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:51

Ik ben om!
Weg met de dressuurlessen, ik ga alleen nog buitenrijden. Niet met zadel want die liggen toch allemaal slecht. Nee, ik ga zonder zadel. Ook zonder bit, wat zeg ik, ik laat het allemaal af. Gewoon touwtje om de hals en klaar. De rest van de weggebruikers moet maar rekening met MIJ houden als ik haar even niet kan houden.
Ik sluit mij af van alle verkeersgeluiden, (en hoop dat mijn paard dat ook doet) en waan mij in de ongerepte natuur.

De stal breek ik af. Die heeft ze niet meer nodig. Ik laat haar lekker in de hollandse blubber staan. Vindt ze heerlijk. Dat ze geen hele hectare land heeft, geen schuilplek en geen plekje heeft om droog te staan in dit kale vlakke land is dan jammer. Daar went ze wel aan. Ze gaat maar met haar kont in de regen staan. Daar wordt ze hard van. Ik pleur 1 keer per week een paar balen oud hooi in de wei en eet smakelijk. Dat het gras niet meer is wat het vroeger was, ach, ik zaai wel een kruidenmixje.

Bekappen doe ik gewoon zelf. Ik koop wel een boekje van een of andere goeroe met duidelijke plaatjes en dan moet het lukken. Anders kan ik altijd nog een cursusje doen.

Ik doe een cursus fluisteren en vervolgens fluister ik alleen nog tegen mijn paard. Zweep is ook overbodig, ze luistert tenslotte naar mijn gefluister. En mocht mijn boodschap een keertje niet overkomen dan incasseer ik het getrap. Blijkbaar doe ik iets niet goed en begrijpt mijn schatje me niet. Ik koop een dvd van weer een andere goeroe en leer die uit mijn hoofd.

Enten? Nee man. Hartstikke natural als allerlei enge ziekten weer de kop op steken. Moge de sterkste overleven!

Haha! sorry....
Ik moest hard lachen om de beginpost. Humor!
Ik ben niet natural, normal of weet ik het wat. Ik ben gewoon lekker met mijn paard bezig.
leven en laten leven zou ik zo zeggen. Laat iedereen zijn ding doen en er happy mee zijn. Ieder heeft als het goed is het beste met zijn paard voor. Toch??

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:59

Ik moet hier alleen maar om lachen Clown . Ik bedoel, waar kan een mens zich druk om maken Gaaaap Het is allemaal echt niet zo zwart/wit

Ik geloof dat er niemand is, die 100 % "natural" (of hoe je 't ook wil noemen) kan zijn. Als je nou echt 100% terugwil naar een meest natuurlijke manier van omgang met paarden, dan moet je ook niet op zijn rug gaan zitten! We wonen immers ook in een nogal dichtbevolkt kikkerlandje en niet op een of andere steppe. (was't maar waar, lijkt me heerlijk Knipoog ). Als bijv. heel nederland zijn paarden 24/7 buiten zou zetten (of alleen overdag), dan komen we toch echt plek te kort, hoor, in dit land!

Iedereen heeft zo zijn eigen manier en ik ben blij, dat de meeste mensen toch nog steeds echt het beste voorhebben met hun paard/pony Ja

Laten we elkaar gewoon met respect behandelen..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:06

Arabesk schreef:
Ik wil volgend jaar wedstrijden gaan rijden en denk ik dat ik hem toch maar ijzers onder sla, voor de zekerheid. Ik neem dan wel kunstofijzers voor hem, want op die manier heb ik het beste van twee werelden.

Mijn instructrice zegt ook dat het beter is als ik hem scheer, want ja, jij sport immers toch ook niet met je winterjas aan. Als ik hem scheer moet hij natuurlijk wel een deken op anders krijgt hij het koud.

Omdat een paard niet zomaar met iemand op z'n rug kan rondlopen ben ik ook dressuurlessen gaan nemen bij een wel bekend iemand. Alleen als ik les neem bij hem, moet Arabesk wel op stal. Want dan kan hij nadenken over wat ik hem geleerd heb die dag. Ook ben ik weer met bit gaan rijden, want volgens mijn instructeur kan ik anders al die oefeningen niet goed rijden. Wel doet hij steeds zijn mond open, dus heb ik maar een aansnoerneusriem gekocht.

Ondertussen heb ik Arabesk ook maar van het land gehaald, onze boer had alleen een buiten bak die telkens onder water stond. Nu staan we op een luxe pensionstal met een binnenbak. Nu kan ik elke dag trainen! Er is daar ook een solarium en een afspuitplaats. Wel zo handig, want dan kan hij schoon en droog onder zijn deken!

Het is alleen jammer dat hij nu niet meer zo vaak naar buiten mag, maar ja er zijn nou eenmaal geen pensionstallen met binnenbak waar je paard ook lekker lang buiten kan. Op deze pensionstal komen ze gelukkig elke dag nog wel even een uurtje in de paddock en weet je wat het mooie is?? Ze hebben hier ook een stapmolen!!!!! En omdat ik niet elke dag meer kan rijden, vraag ik de pensionstalhouder of hij hem dan even bijgezet in de stapmolen kan laten lopen. Dan traint hij mooi zijn rug!

Ik heb ook zo'n lang touw gekocht en daar loop ik nu veel mee met mijn paard, want ze hebben gezegd dat NH veel beter is voor je paard.

In zijn boxje kan hij andere paarden nog steeds zien als hij zijn hoofd over de boxdeur hangt kan hij zelfs met zijn buurman neuzen.

Op deze stal krijgen de paarden standaard elke dag een schep biks. En dat is maar goed ook, want nu ik zo hard train met mijn paard ben ik bang dat hij wat tekort komt en geef ik hem voor de zekerheid toch maar biks. Ik vind ook dat hij dik wordt van al dat hooi, dus hij krijgt nu alleen nog 's ochtends een plak en 's avonds een plakje.

Maar hij heeft het hartstikke naar zijn zin daar hoor! Hij gaat graag zijn box in en als ik aankom dan hinnikt hij naar me. Lief he?

Tegenwoordig rij ik met een boomloos zadel, die zien er zo leuk uit!

O ja en laatst was Arabesk wat stijf toen ik hem van stal haalde en wilde gaan rijden. Gelukkig kon er vorige week iemand komen die natuurgeneeskundige is. Gelukkig heeft ze écht een goeie opleiding gehad bij een instelling in het zuiden des lands die zichzelf een hbo natuurgeneeskunde noemt.

Ze heeft Arabesk doorgemeten en het kwam er uit dat zijn nieren maar voor 56% functioneren en zijn rug was wat zwak. Gelukkig had de internetwinkel 'de blauwe koe' een rug en niercompositum te koop! Echt fantastisch, het werkt, hij is nu een stuk rustiger en loopt soepeler als ik hem heb losgereden.

Ontwormen doe ik met kruidenpasta's want ik vind die chemische troep maar eng.

Ook heb ik iemand benaderd die voor mij voor 15 euro wel een foto van Arabesk wilde readen. Ze vertelde mij dat arabesk heel happy is en dat hij het fijn vindt als ik kom. Alleen vindt hij z'n linkerbuurman op stal niet zo leuk en wil hij liever niet meer op dezelfde wei staan als Rocky.

Ja ik heb écht het beste met hem voor, eigenlijk ben ik óók natural, want ik ontworm met kruiden, heb een boomloos zadel, heb mijn paard laten doormeten, heb een fotoreading laten doen en geef homeopathische middeltjes.

Haha, toen ik je eerste regel las dacht ik dat je van je geloof af was gevallen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:12

shera schreef:
Ik ben om!
Weg met de dressuurlessen, ik ga alleen nog buitenrijden. Niet met zadel want die liggen toch allemaal slecht. Nee, ik ga zonder zadel. Ook zonder bit, wat zeg ik, ik laat het allemaal af. Gewoon touwtje om de hals en klaar. De rest van de weggebruikers moet maar rekening met MIJ houden als ik haar even niet kan houden.
Ik sluit mij af van alle verkeersgeluiden, (en hoop dat mijn paard dat ook doet) en waan mij in de ongerepte natuur.

De stal breek ik af. Die heeft ze niet meer nodig. Ik laat haar lekker in de hollandse blubber staan. Vindt ze heerlijk. Dat ze geen hele hectare land heeft, geen schuilplek en geen plekje heeft om droog te staan in dit kale vlakke land is dan jammer. Daar went ze wel aan. Ze gaat maar met haar kont in de regen staan. Daar wordt ze hard van. Ik pleur 1 keer per week een paar balen oud hooi in de wei en eet smakelijk. Dat het gras niet meer is wat het vroeger was, ach, ik zaai wel een kruidenmixje.

Bekappen doe ik gewoon zelf. Ik koop wel een boekje van een of andere goeroe met duidelijke plaatjes en dan moet het lukken. Anders kan ik altijd nog een cursusje doen.

Ik doe een cursus fluisteren en vervolgens fluister ik alleen nog tegen mijn paard. Zweep is ook overbodig, ze luistert tenslotte naar mijn gefluister. En mocht mijn boodschap een keertje niet overkomen dan incasseer ik het getrap. Blijkbaar doe ik iets niet goed en begrijpt mijn schatje me niet. Ik koop een dvd van weer een andere goeroe en leer die uit mijn hoofd.

Enten? Nee man. Hartstikke natural als allerlei enge ziekten weer de kop op steken. Moge de sterkste overleven!

Haha! sorry....
Ik ben niet natural, normal of weet ik het wat. Ik ben gewoon lekker met mijn paard bezig.
leven en laten leven zou ik zo zeggen. Laat iedereen zijn ding doen en er happy mee zijn. Ieder heeft als het goed is het beste met zijn paard voor. Toch??

yeah! mijn knol heeft 2 jaar in the middle of nowhere in een natuurgebied gestaan! goed he Schijnheilig
alleen komtie over 2 weken in de wei bij ons.. arme hij Ach gut

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 15:26

Het is als parodie bedoeld. Clown Een karikatuur, meer niet.

Een beetje spot moet kunnen, net als dat 'hoe word ik een goeroe' topic

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 15:29

shera schreef:

Haha!

Outsiders bestempelen NH nog weleens als 'paardenfluisteren'. En vragen of je een paard ook kunt instralen als je gewoon doodsimpel de yo you game aan het doen bent ROFL

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:37

Waar het mij gewoon om gaat is dat Arabesk er van overtuigd is dat haar manier de manier is.

Dit is niet een eenmalige parodie, maar het is een constante oorlog die ze voert tegen de "gewone" als die bestaan en we toch alles in een hokje drukken, ruiters en amazones.

Ik denk Arabesk dat je hier het tegenstrijdige doel mee bereikt. Bij mij begint het al te lukken..... Vork

Ik denk nu : " Oh God heb je dr weer Slapen Slapen " Terwijl het zou moeten zijn: " Goh leuk ben benieuwd wat ze nu ontdekt heeft Haha! "

Ik hoop dat je je gevecht eens stopt en gaat kijken hoe je dingen kan aanpakkenn zonder mensen te beledigen, bespotten en ander kinderachtig gedoe. Rolleyes

Met verzet win je niet met samenwerking zul je ook niet winnen maar wel gerespecteerd worden om je mening. Iets wat ik op dit moment niet voel. jammer...

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:37

shera schreef:
Ik ben om!

Haha! sorry....

Prachtig! En dan vooral dat eerste, natural zijn en je leven wagen in het verkeer Clown
Ga ik ook eens proberen met zo'n touwtje Huilen van het lachen

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:45

jesito schreef:
Arabesk schreef:
Ik wil volgend jaar wedstrijden gaan rijden en denk ik dat ik hem toch maar ijzers onder sla, voor de zekerheid. Ik neem dan wel kunstofijzers voor hem, want op die manier heb ik het beste van twee werelden.

Mijn instructrice zegt ook dat het beter is als ik hem scheer, want ja, jij sport immers toch ook niet met je winterjas aan. Als ik hem scheer moet hij natuurlijk wel een deken op anders krijgt hij het koud.

Omdat een paard niet zomaar met iemand op z'n rug kan rondlopen ben ik ook dressuurlessen gaan nemen bij een wel bekend iemand. Alleen als ik les neem bij hem, moet Arabesk wel op stal. Want dan kan hij nadenken over wat ik hem geleerd heb die dag. Ook ben ik weer met bit gaan rijden, want volgens mijn instructeur kan ik anders al die oefeningen niet goed rijden. Wel doet hij steeds zijn mond open, dus heb ik maar een aansnoerneusriem gekocht.

Ondertussen heb ik Arabesk ook maar van het land gehaald, onze boer had alleen een buiten bak die telkens onder water stond. Nu staan we op een luxe pensionstal met een binnenbak. Nu kan ik elke dag trainen! Er is daar ook een solarium en een afspuitplaats. Wel zo handig, want dan kan hij schoon en droog onder zijn deken!

Het is alleen jammer dat hij nu niet meer zo vaak naar buiten mag, maar ja er zijn nou eenmaal geen pensionstallen met binnenbak waar je paard ook lekker lang buiten kan. Op deze pensionstal komen ze gelukkig elke dag nog wel even een uurtje in de paddock en weet je wat het mooie is?? Ze hebben hier ook een stapmolen!!!!! En omdat ik niet elke dag meer kan rijden, vraag ik de pensionstalhouder of hij hem dan even bijgezet in de stapmolen kan laten lopen. Dan traint hij mooi zijn rug!

Ik heb ook zo'n lang touw gekocht en daar loop ik nu veel mee met mijn paard, want ze hebben gezegd dat NH veel beter is voor je paard.

In zijn boxje kan hij andere paarden nog steeds zien als hij zijn hoofd over de boxdeur hangt kan hij zelfs met zijn buurman neuzen.

Op deze stal krijgen de paarden standaard elke dag een schep biks. En dat is maar goed ook, want nu ik zo hard train met mijn paard ben ik bang dat hij wat tekort komt en geef ik hem voor de zekerheid toch maar biks. Ik vind ook dat hij dik wordt van al dat hooi, dus hij krijgt nu alleen nog 's ochtends een plak en 's avonds een plakje.

Maar hij heeft het hartstikke naar zijn zin daar hoor! Hij gaat graag zijn box in en als ik aankom dan hinnikt hij naar me. Lief he?

Tegenwoordig rij ik met een boomloos zadel, die zien er zo leuk uit!

O ja en laatst was Arabesk wat stijf toen ik hem van stal haalde en wilde gaan rijden. Gelukkig kon er vorige week iemand komen die natuurgeneeskundige is. Gelukkig heeft ze écht een goeie opleiding gehad bij een instelling in het zuiden des lands die zichzelf een hbo natuurgeneeskunde noemt.

Ze heeft Arabesk doorgemeten en het kwam er uit dat zijn nieren maar voor 56% functioneren en zijn rug was wat zwak. Gelukkig had de internetwinkel 'de blauwe koe' een rug en niercompositum te koop! Echt fantastisch, het werkt, hij is nu een stuk rustiger en loopt soepeler als ik hem heb losgereden.

Ontwormen doe ik met kruidenpasta's want ik vind die chemische troep maar eng.

Ook heb ik iemand benaderd die voor mij voor 15 euro wel een foto van Arabesk wilde readen. Ze vertelde mij dat arabesk heel happy is en dat hij het fijn vindt als ik kom. Alleen vindt hij z'n linkerbuurman op stal niet zo leuk en wil hij liever niet meer op dezelfde wei staan als Rocky.

Ja ik heb écht het beste met hem voor, eigenlijk ben ik óók natural, want ik ontworm met kruiden, heb een boomloos zadel, heb mijn paard laten doormeten, heb een fotoreading laten doen en geef homeopathische middeltjes.

Haha, toen ik je eerste regel las dacht ik dat je van je geloof af was gevallen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

Dat was ook mijn eerste gedacht, HU wa's dat nou...
Whahahha vindt hem wel grappig eigenlijk......

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:51

shera schreef:
Ik ben om!

Haha! sorry....

Heb echt absoluut niks tegen de zgn."naturals", hoor, maar als je 't hebt over "spot", vind ik deze toch echt't leukst, hihi Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen !!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:06

hahahaha ik vind dit stukje net zo brilliant geschreven als de stukken van Sul!! Haha! Haha! Haha!

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:18

Hmm. Wat mij betreft valt het meer in de catagorie ordinair plagiaat a la Sonja Bakker! Vind het trouwens een belediging voor Suleilitha om dit stukje ermee te vergelijken. Dat was in ieder geval origineel.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:39

Pff arabesk, ben je weer bezig? Heb je weer aandacht te weinig?
Zo flauw zeg, mensen die het houden van en de omgang met paarden net even iets anders aanpakken zwartmaken. Imo gewoon een super voorbeeld van idealistisch egocentrisme hoor.
Ik houdt mijn pony ook op een manier die je als natural zou kunnen beschrijven maar dat woord durf ik al niet meer te gebruiken, gewoon omdat ik me er voor schaam onderhand. Door types als jou trouwens, die met hun tunnelvisie iedereen die het anders doet genadeloos veroordelen. Dit in plaats van mensen te informeren en hun de keuze te laten. Ik vind jou hele voorkomen langzaam heel erg sneu worden hoor.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:06

kijk en bovenstaande reactie is wat je nu creëerd. Iemand die ook ( net zo als de meeste)op goede ( noem het natural of niet ) wijze omgaat met haar paard die zich gewoon niet meer durft te relativeren met het woord natural.

mooi gedaan, en dat is precies wat ik bedoel met de kloof bewust groter maken.
Gestoord
Als ie
mand anders dan jij dit geschreven had was het misschien een ander verhaal geweest maar half Bokt weet waar jij voor staat en zo bereik je alleen maar het tegenover gestelde....

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:10

Gelukkgi dat Aarbesk af en toe voert op Bokt...er zijn zoveel mensen met honger Clown

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:12

ja maar dan moet je geen vergif voeren want daar worden mensen ziek van

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:18

Slapen Slapen Slapen Slapen

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:20

Weet je Arabesk ( of Jantine) .. je bent de kunst van bruggen slaan nog steeds niet machtig..
óf je strijkt de mensen tegen de haren met star-in-de-leer-geleende-uitspraken, óf je doet een nogal flauwe poging om mensen door middel van een lolletje te kijk te zetten.
Wie profiteert hier nu uiteindelijk van? Niet de paarden! Als jij het werkelijk zo goed met paarden voor hebt vanuit je eigen visie, is misschien de tijd aangebroken dat je je communicatieve vaardigheden wat gaat opvijzelen.

Nee, jij bent zeker niet alles bepalend voor wat 'natural' is, da's te veel eer maar ondertussen irriteer je mensen wél en geïrriteerde mensen sluiten al héél gauw hun oren. De boodschap die je coûte que coûte wilt uitdragen schiet dus wéér z'n doel voorbij.

When will you ever learn?

Buwa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:21

shera schreef:
Ik ben om!

Haha! sorry....

Haha! Haha!
Arabesk maakt weer vrienden zo te lezen.
Een beetje saai wordt het wel Slapen

Dacodaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:45

Als de wereld zo zwart wit was, man wat zou er dan een ellende zijn! Alles verdelen in hokjes goed vs niet goed. Gelukkig gaat elkaar afbranden makkelijker van achter de computer want als we het IRL ook zo zouden doen dan zou er elke dag bloed vloeien vrees ik! Nu zijn er gelukkig ook nog mensen die gewoon dat proberen te doen wat zij denken dat het beste is voor hun aller dierbaarste: hun paard. Mensen die zich niet bezig houden met of ze daarmee wel voldoen aan natural of niet maar bezig houden met kijken naar het paard en wat het beste voor hem is! Dat zijn de enige echte paardenmensen volgens mij! Heeft u nog een hokje over?

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:47

hokjes zat vrees ik

Dacodaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:55

Haha!Gelukkig maar! Het is zo fijn om ergens bij te horen he:+ ?