parelli cursus?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Re: parelli cursus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 09:04

ik wil me ook meer in parelli verdiepen.. Wie heeft die curcus gevolgd? en wie doet het van dvd's?

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 10:15

saskiakefie schreef:
en wie doet het van dvd's?

Nogmaals, alleen de DVD's is niet voldoende! Ga liever voor een compleet pakket i.p.v. de illegale kopieën die op o.a. marktplaats worden aangeboden.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 10:20

Ik heb tot hiertoe me goed kunnen behelpen met de pakketten. Heb ze eigenlijk allemaal... Ben begonnen met het nieuwe level 1 & level 2, maar toen ik vast zat heb ik het oude level 1&2 gekocht van iemand die het in aanbieding had en omdat men mij aangeraden had het oude level 2 erbij te kopen omdat daar meer oefeningen in stonden. Op die manier heb ik mij weer door level 2 heen gewroet. Nu heb ik nog maar een maand of 3 geleden de succes series en het horse behaviour & liberty pakket gekocht van iemand die gestopt is met paarden. En begin steptember heb ik de patterns gekocht. Met de laatste 3 pakketten heb ik tot nu toe in de praktijk nog niets kunnen doen omdat ik wegens een blessure niet deftig kan rondlopen. Ik moet zeggen dat de informatie die je in de pakketten vind (tenminste als je de volledige pakketen koop) toch echt voldoende is om mee aan de slag te gaan. Ik wil nu graag naar eddy modde in de zomer omdat ik toch tegen een aantal probleempjes op loopt en ik graag mijn level 1 officieel wil halen en als het even kan mijn level 2 wil afronden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:34

Citaat:
Nogmaals, alleen de DVD's is niet voldoende! Ga liever voor een compleet pakket i.p.v. de illegale kopieën die op o.a. marktplaats worden aangeboden.
ik denk dat ze bedoelt of je het via de pakketten hebt geleerd of ook op cursus bent geweest....

ik heb de pakketten én ben diverse malen op cursus geweest, op cursus leer je veel meer omdat er een leraar rondloopt die jou op je kleine foutjes kan wijzen en je kijkt zelf naar je medecursisten. Ik heb me een breuk gelachen op de cursussen, het was echt vreselijk leuk! Maar ik ben wel bij Birger indertijd geweest, heb nog nooit een cursus bij Eddy gevolgd....

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:24

wie is Birger?
heb je daar ook een site van?

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:53

pemanima

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 18:58

dus de oude versie is beter als de nieuwe als ik het goed begrijp?

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:01

pemanima schreef:
dus de oude versie is beter als de nieuwe als ik het goed begrijp?

Neen ik vind van niet, ik vind de nieuwe versie beter, maar de oude versie vind ik fijn te hebben als aanvulling. Als ik echt moet kiezen tussen de twee, kies ik voor het nieuwe level pakket met de dvd's. Omdat ze daar meer ingaan op de psychologie en qua leermethode gewoon beter in elkaar steekt.

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:33

Mooi dat ik dit topic vind, ik heb al een jaartje een paard dat met de vorige eigenaar parelli heeft gedaan, dit werkte niet helemaal en dat is ook de reden dat ik haar nu bezit. Toen ik haar kocht heb ik meteen het boek van Parelli gekocht en heb dit aandachtig bestudeerd, af en toe doe ik wat grondwerk met haar maar ik heb er gewoon te weinig kennis van om echt veel met haar te doen. Mijn paard zou tot niveau 4 moeten kunnen en ik zou gewoon af en toe wat van de oefeningen met haar willen doen, ik ben niet echt geinterreseerd om heel mijn omgang en rijstijl aan te passen aan parelli. Wat kan ik dan het beste aanschaffen? (ik heb een zeer beperkt buget)

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 20:28

Zoeken naar een level 1 pakket op marktplaats of Ebay. Let er wel op dat je een compleet pakket aanschaft en niet alleen de DVD's.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 07:50

ik zag net dat ze de nieuwe paketten nu allemaal los verkrijgbaar hebben. Je zou dus kunnen beginnen met het online pakket: dan krijg je de online patterns en de dvd's horsenality en the seven games. misschien ook een optie?

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:58

en de dvd safe ride hoort ook bij level 1 Knipoog

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 04:01

maar dat gaat dan weer over rijden Knipoog
Als je niet weet of parelli iets voor je is, vind ik horsenality & seven games goed, online patterns zodat je kan zien waar het heen leid (alle online patterns level 1 t/m level 4).
Je kan dan altijd later nog beslissen of het rijgedeelte ook iets voor je is.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:57

ah ja als je't zo bekijkt heb je wel gelijk.

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:22

Ik heb net het topic doorgenomen en de site van Parelli...maar ik zie de bomen door het bos niet meer...

Wie kan me zeggen met welk deel ik beginnen moet ?

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:10

als je het wil doen zoals parelli het nu opmaakt:
je begint met de succes series dvd 1 tot en met 3 dat zijn: horsenality, 7 games en Safe ride (level 1 dvd's)
En met de patterns: online & freestyle (liberty & finesse komen pas vanaf level 2 en verder aan bod).

En je moet lid worden van savvyclub zodat je alle support krijgt die je nodig hebt.

Wil je het niet officieel doen dan zoek je een level 1 pakket via e-bay ofzo. Want die worden niet meer origineel verkocht omdat parelli het leren aanbied via de patterns & succes series.

Verder heb je voor level 1 nodig: een touwhalster, 12 ft rope, stick met string.

Dingen als een natural hackamore, hoofdstel, 22ft rope, 45 ft rope zijn dingen die je pas vanaf level 2 gaat nodig hebben.

Eventueel als je dat zelf zou willen kan je nog een barebackpad kopen, maar dat hoeft niet per sé. Een gewoon zadel voldoet ook.

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 08:51

Hi Willeke, hartelijk bedankt voor al deze info.
Ja ik vond de levels niet op de site...maar zie nu dus dat dat gewoon de successeries zijn
Nog enkele vraagjes: heb jij het materiaal (touwhalster, rope etc...) via de amerikaanse site gekocht of is er ook een Nederlandse site of een winkel in België of Nederland ?

Lid worden van de Savvyclub is zowiezo interessant vóór de aankoop van de successeries...Je haalt er al direct je jaarlidmaatschap uit...en de successerie krijg je aan bijna de helft van de prijs.

Nog een verzoek tot hulp: nu heb ik mij gisterenavond al geregistreerd op de site van Parelli...heb mijn winkelkarretje gevuld met de successeries om te zien wat het in totaal zou kosten met taksen en vervoerskosten. Nu woon ik in Spanje: de series waren 499$ met taksen 28.639 $ Euch foutje waarschijnlijk maar bon;

Nu is mijn vraag, kan er iemand met Nederlands en iemand met een belgisch adres eens hetzelfde proberen, zonder het echt te kopen natuurlijk, om te zien vanwaar het het goedkoopst is om te bestellen ? Zo nodig laat ik het dan naar familie of vrienden sturen...

De rest bestel ik nog niet, ben niet van plan mijn paard nog te berijden na de laatste val. Haha! Nog steeds van plan hem te verkopen...Wel wil ik gewoon bijleren en zien wat ik ermee doen kan... Haha! En trouwens heb ik een zeer goed handgemaakt westernzadel...

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 09:35

Mijn spullen heb 'k allemaal gekocht via equiplay. Maar ik weet niet wat momenteel het voordeligste uitkomt. Want nu zijn de patterns ook te koop met equipment (holiday specials). Ik hoorde van iemand anders die ook de patterns wilde bestellen en de eerste 3 dvd's van de succes series dat het momenteel eigenlijk goedkoper is met de holiday specials te kopen dan alles afzonderlijk. Als je nu bijvoorbeeld online en freestyle pakket koopt met equipment krijg je de nodige dvd's van de succes series erbij, en inderdaad nog eens de savvyclub korting. Die korting is ook echt enorm!
Ik zal straks eens kijken om zogezegd te bestellen met de korting naar belgië. Ben momenteel op m'n werk en we mogen eigenlijk niet op andere websites...

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:07

Ja was het net a h bekijken...Maar bij de Holiday zijn het enkel de eerste 2 DVD's erbij: 7games en Horsenality: toch een goei 100$ goedkoper dan ingeval losse koop.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:53

Als je nu met savvyclub korting de succes series bestelt via Parelli.com en het afleveradres in Nederland is, betaal je inclusief verzendkosten $ 369.80 en exclusief verzendkosten $ 343.85.
Misschien ligt het aan de hoeveelheid tax die je erover moet betalen dat het naar Spanje duurder is? Voor Nederland bedraagt de tax 15% in ieder geval.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:17

de tax voor belgië was 15 à 20% meen ik mij te herinneren, ma'k ga het vanavond bekijken Knipoog

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:17

Chikiboy schreef:
Ja was het net a h bekijken...Maar bij de Holiday zijn het enkel de eerste 2 DVD's erbij: 7games en Horsenality: toch een goei 100$ goedkoper dan ingeval losse koop.

Safe ride zit bij het freestyle gedeelte Knipoog

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 13:40

Ik heb mijn "fout" gevonden wat de bestelling betreft Haha!

Heb trouwens gezien dat ik ook in Ndl. cursus volgen kan ...www.parelli.nl

Iemand al de cursus daar gedaan ?

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 18:21

ik ga van de zomer wss voor 3 weken tot een maand. Moet alleen nog wachten tot januari om me in te schrijven, want we kunnen pas dan ons verlof aanvragen opt werk en pas wanneer dat goedgekeurd is weet ik wanneer ik juist kan gaan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:36

Auky schreef:
Als je nu met savvyclub korting de succes series bestelt via Parelli.com en het afleveradres in Nederland is, betaal je inclusief verzendkosten $ 369.80 en exclusief verzendkosten $ 343.85.
Misschien ligt het aan de hoeveelheid tax die je erover moet betalen dat het naar Spanje duurder is? Voor Nederland bedraagt de tax 15% in ieder geval.

BTW is 19%.
aangezien de dollar 0,789 euro kost, kom je op 291,77 euro ex BTW. Met de BTW ben je dus 347,21 kwijt.
Parelli doet toch iets goed als iedereen steeds weer zijn nieuwste pakketten wil hebben............