[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 16:56

ohh dankjewel

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 17:29

En ik zou ook marktplaats in de gaten houden

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 17:35

en Ebay, even wereldwijd zoeken, dan heb je zo een pakket, dat overigens iedere cent meer dan waard is!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 17:37

Dat is waar... het is zeker waar voor je geld.

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 17:39

dankjullie wel heel erg ik nu even knijntje verzorgen en hondje uitlaten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 17:42

ik ga de kou maar weer es in: stront scheppen op de plaat en de heren ruinen binnen zetten en kijken of ik nog moed heb om wat te Parellien met Morrie........

Ik ben bezig met benen afspoelen op een ontspannen manier, maar dan moet er echt helemaal niemand in de buurt zijn, want als ik met approach en retreat bezig ga, krijg ik me toch een bak commentaar over me heen, dat vinden normals dom twijfelend gedrag, je moet doorpakken, en niet steeds weer ophouden.....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 19:27

Toen ik zo straks bij de stal kwam stond walter alleen in het kleine weitje.
Dan loopt hij altijd behoorlijk heen en weer te drentelen. Toch maar even een pluk hooi in gegooid voor tijdens het uitmesten. Grappig om te zien hoe hij al drentelend elke keer een hap hooi meeneemt.

Toen ik klaar was met uitmesten eerst maar eens zijn halster af gedaan (hebben ze altijd om in de wei). Walter vond dat vreemd, natuurlijk, doe ik anders nooit
Meneer bleef drentelen en ik bleef staan met het touwhalster in mijn hand. Af en toe kwam hij bij me staan, maar ik mocht het halster nog niet om doen.
Op een gegeven moment kwam hij rustiger staan, ik het touwhalster bij hem omgedaan en hem een knuffel en iets te knabbelen gegeven.
Daarna nog een stukje gelopen en geoefend met achterwaarts, achter me blijven en stilstaan.

Het was heel leuk om te zien dat hij op een gegeven moment echt berustte en me toestemming gaf om rustig op mijn gemak het halster om te doen.
Met kleine stapjes komen we er wel!

Hij wordt trouwens ook weer ietsjes dikker nu!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 20:27

Morrie is juist op z'n slankst momenteel, de shet daarentegen is vierkant...... wat een spekrug heeft die zeg, die krijgt ze morgen nooit aangesingeld.....

Ik heb de eerste 3 games even gedaan met de shet, kan niet verder want ik heb nog geen touwhalstertje en die van Morrie past niet *duh*
Hij pikt het razendsnel op, is lekker vlot van begrip en heeft geen respectprobleem (had Morrie wel)

Het is ook makkelijk dat ik nu de valkuilen van level 1 ken, daar trap ik dus niet meer in nu

Daarna even alle normal paardjes binnen gezet voor de boer, wat een protretten zitten daarbij zeg: kopschuw, niet door een hek willen, niet de box in willen, er meteen weer uit willen rennen... de boer liep ondertussen hooi te voeren en die lag helemaal dubbel, ik blijk dus gewoon het makkelijkste paard van stal te hebben! Je laat hem door een kiertje door het hek, wijst naar z'n box en hij loopt er los heen en in....ik hoef nooit voor hem uit de box in te lopen gelukkig....

Als dit een actie wordt die ik vaker ga doen, en dat is niet ondenkbaar, ga ik toch hier en daar wat paarden omscholen zodat het wat makkelijker en veiliger gaat allemaal.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 20:33

Grappig is dat he? Walter blijkt ondertussen ook de makkelijkste met binnenzetten... hij wacht geduldig met eten totdat je het halster af doet, loopt niet door je heen...
Dat was in het begin wel anders

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 20:44

nou bij Morrie was dat een jaar geleden ook wel anders...... maar nu is ie echt heel erg alert op wat er van hem verwacht wordt.

Het benen afspuiten, dat voor kort alleen kon met een emmer wortels voor z'n neus, gaat ook al steeds beter, hij rent in ieder geval niet steeds meer de spuitplaats af.

Ik kom gewoon 1 arm tekort, ik zet Morrie nooit vast namelijk

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 20:57

binnen zetten?? dat ken ik niet eens meer. Ze zien ons en komen aanrennen.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 20:59

bij ons moet alles naar binnen, pas in mei gaan ze 24/7 naar buiten en ze moeten stuk voor stuk naar binnen, dus het is heel veel werk!

Alleen de shetten blijven altijd buiten, dat zijn gewoon haarballen op pootjes

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 15:31

Waar ik nu sta moeten ze ook allemaal naar binnen, maar iedereen doet dat bij zijn eigen paard.
Binnenkort hoeft dat niet meer.

Walter komt trouwens ook altijd aan rennen als ik hem roep... vast een associatie met eten

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 15:33

bij ons blijven ze 24/7 buiten tot 4 jaar, daarna worden ze ingereden en komen ze snachts naar binnen

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 15:34

zelfs de shet, die nooit naar binnen gaat, komt aanscheuren zodra ie m'n auto hoort, ik kwam vanmorgen van een andere kant aanrijden, stond ie heel stom te kijken, maar hij kwam wel
Morrie stond alleen buiten, dus die stond sowieso al bij het hek.... de grond was te hard bevroren voor z'n ijzer-vriendjes.... ik heb er in overleg met de eigenaren om half 2 toch 2 bij gezet, toen was het wel ontdooid.....

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 15:35

de shet is een van de uitzonderingen die wel naar binnen mag krijgtie zo n grote stal, der zijn er toch over

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 15:40

de shetten bij ons hebben zoveel haar, die zouden stikken als ze binnen moeten staan....... ik vind het geweldig, zo'n wandelende haarbal, als het morgen aardig weer is, zal ik es wat foto's proberen te maken.
Morrie is dol op shetten, beetje jammer dat ze hem meteen z'n tanden uit z'n mond slaan als ie met z'n hoofd naar beneden komt.....

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 15:40

ik ga douchen en dan ben k weg

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:17

Gisteren druk bezig geweest met de wei, het wordt wel wat
Walter z'n nieuwe stek wordt een nette wei als ik niet uitkijk.

Ook wel grappig, toen ik kwam om zijn stal uit te mesten stond hij nog met een ander paardje buiten. Ik had ze wat hooi gegeven, maar hij kwam toch elke keer bij mij kijken, wat ik aan het doen was... geinig hoor

Cookies

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 14:26

Ves en Rex houden ons ook haarscherp in de gaten met het uitmesten. En we worden op de voet gevolgt.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 15:42

Arabesk doet altijd zo goed mogelijk zijn best om in de weg te lopen

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 15:43

Dat kan nu nog niet, maar vanaf half april wel.... ik heb echt zin in de nieuwe plek van Walter

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 15:45

Arabesk schreef:
Arabesk doet altijd zo goed mogelijk zijn best om in de weg te lopen

Morrie blijft altijd uit de buurt als ik de plaat schep, hij weet dat hij pas aan de beurt is als ik klaar ben, maar de leider van de groep komt altijd de poepjes aanwijzen en hoopt dat hij naar binnen mag als ik klaar ben..... er loopt er nog eentje zich mee te bemoeien, maar die stuur ik weg, die heeft losse beentjes en slaat nog raak ook.....*ervaring*

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 10:28

Walter is meestal nogal gefixeerd op eten, maar het lijkt weer minder te worden nu hij weer wat dikker wordt.

Normaal gesproken mest ik eerst zijn stal uit, en heeft meneer zoveel aandacht voor het eten dat ik zijn staldeur gewoon open kan laten terwijl ik de boel aanveeg.
Gisteren niet. Meneer vond het wel spannend wat ik allemaal aan het doen was, dus hij kwam het van wat dichterbij bekijken
Toen vond hij ook nog eens een emmer waar slobber in had gezeten, dus meneer was helemaal blij
Wel grappig allemaal, en maar goed dat de rest er niet bij was, zo kon ik hem tenminste rustig weer naar zijn stal brengen

Anoniem

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 10:45

Over slobber gesproken.
Voeren jullie je paarden slobber? En waarom?