[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 11:56

Lastig.....
Als het dan persé brok of muesli moet zijn, neem dan iets met zo weinig mogelijk eiwit erin. Havens heeft wel eiwitarme muesli.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:22

muesli dus Lachen Ik ga wel even kijken welk merk wij hier hebben liggen en naar het eiwit en Ethoxiquine gehalte..

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:55

Arabesk schreef:
@ Morrie, ik heb hier een boekje met ruiterroutes in NL, daar staat ook een leuke route in bij jou in de buurt, maar wat lees ik??? Je kan alleen een toegangskaart kopen voor het goois natuurreservaat als je in het bezit bent van een ruiterbewijs? Boos!

Dat is dus de rede dat ik dat ding heb gehaald, hier is het nog niet verplicht en mag je zelfs met de kar rijden zonder menbewijs Verward

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:14

Ik heb weer bekapt, Anouar was vrezelijk vervelend. Ik ben rustig gebleven en heb iedere keer beloond als hij het wel goed deed, tot hij begon te trappen. Toen kon ik mezelf niet meer inhouden en ben ik een partij boos geworden.
Daarna was hij helemaal van de leg, maar hij had wel weer even door dat dit niet de bedoeling was. Daarna ging het goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 14:12

Visconti schreef:
muesli dus Lachen Ik ga wel even kijken welk merk wij hier hebben liggen en naar het eiwit en Ethoxiquine gehalte..

Kijk ik ook altijd naar.
Ethoxiquine maak ik me iets minder druk over, gezien ik maar 2 handjes voer en constant van merk, en dus wel of geen ethoxiquine wissel.

Ze zeggen dat je vanaf de laatste 3 maanden pas moet gaan bijvoeren bij de dracht, maar Keet is nu 5 maanden drachtig en van mij mag ze nu al wat extra´s, een merriemuesli ofzo. En daarnaast gewoon onbeperkt hooi en evt. supplementen. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 14:21

Mirthe, als je merriemuesli geeft, dan zijn extra supplementen niet nodig hoor. Merriemuesli (of brok) zit al zoveel in.
Ik weet 't, je wilt extra goed voor haar zorgen, maar extra aan voer en toevoegingen kan ook te veel zijn. Knipoog

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:12

JoviBan schreef:
....Ik weet 't, je wilt extra goed voor haar zorgen, maar extra aan voer en toevoegingen kan ook te veel zijn. Knipoog

Dat is ook iets wat ik me vaak afvraag, dat kan toch nooit gezond zijn wat veel paarden aan suplementen krijgen. Tegenwoordig wordt er zoveel bijgevoerd, dat kan imo toch nooit goed zijn.
Ik vraag me al af of 2-3 keer een derde summerfit koek voor mijn shet en voor mijn paard 4-5 keer per week een hele niet teveel is.
Mijn paard wordt verder niet bijgevoerd, staat de hele dag op de wei en 's avonds op stal zat hooi. Mijn shet krijgt nog geen kwart biks voor sobere pony's bij, mijn schoonvader wil perse wat voeren en hem als enige van de drie niks te geven gaat ook niet goed komen, dus helaas daar kom ik niet onderuit.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:15

JoviBan schreef:
Mirthe, als je merriemuesli geeft, dan zijn extra supplementen niet nodig hoor. Merriemuesli (of brok) zit al zoveel in.
Ik weet 't, je wilt extra goed voor haar zorgen, maar extra aan voer en toevoegingen kan ook te veel zijn. Knipoog

Wat voer jij je veulen bij? Of drinkt ze nog alleen melk?

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:52

Ik heb net drainage composition en curo mok (vsm) pillen binnen gekregen van de paardendrogist, iemand ervaring met deze middelen?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:57

Geen ervaring mee. Anouar is helemaal van de mok, mijt en andere rare korstjes af sinds hij geen krachtvoer meer krijgt Lachen

Ik heb net wat geld overgemaakt voor Bokt

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:09

Ja ik heb ook wat geld overgemaakt. Ik hoop maar dat bokt in de lucht blijft.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:12

ik zou geld overmaken, maar toen las ik een raar topic van Bas...dus ik weet het nog niet. paar euro kan ik wel missen voor mijn verslaving maar dan moet ik wel precies weten voor wat het is en voor wat het gebruikt wordt.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:13

Nee, maar ik zou het fijn vinden als je me op de hoogte houdt van de drainage compositum. Ik zit er ook al een tijdje aan te denken om Witte en Orlanda deze reinigingskuur een keer te geven, ik hoor graag de merkbare resultaten!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:15

Wat is een drainage compositum? Nagelbijten / Gniffelen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:17

Ik moet de zadelmaker bellen voor een afspraak. Maar half Hilversum ligt weer eens op z'n kop en het is praktisch onmogelijk om fatsoenlijk met de auto bij Anouar te komen Rolleyes
Gaat nog 3 weken duren, zo lang wil ik niet wachten. Dus ik moet wat anders bedenken.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:18

Visconti schreef:
Wat is een drainage compositum? Nagelbijten / Gniffelen

homeopatische reinigingskuur. Kijk maar eens op www.degroeneos.nl of paardendrogist site.

Ik zal je op de hoogte houden Angela. Ben van plan aan 2 paarden te geven, waarvan 1 in combinatie met de cure mok pillen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:19

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:26

ik heb ook goede ervaringen met de schindele's reinigingskuur van Natuurlijkinbalans.nl

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:32

evita_ schreef:
ik zou geld overmaken, maar toen las ik een raar topic van Bas...dus ik weet het nog niet. paar euro kan ik wel missen voor mijn verslaving maar dan moet ik wel precies weten voor wat het is en voor wat het gebruikt wordt.

Volgens mij is die Bas gewoon een bijdehandte zemel.Hij doet op andere fora ook zo.
Ik neem aan dat Bart weet waar hij het over heeft. We hebben de laatste tijd nogal wat problemen gehad met Bokt. Dat zal echt wel ergens aan liggen.

Met reinigingskuren heb ik geen ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:37

@ JoviBan: Je zit aan het juiste dagelijkse ´aanbevolen´ hoeveelheid als je tenminste een kilo voert (verschillend per voersoort en merk maar het is sowieso een meestal 1 kilo ter onderhoud) , ik voer 2 handjes per dag (en ik heb kleine handjes Clown ), meer krijgt ze niet. Ik voer nu al een jaar zo en het gaat veel beter dan het voorheen ging met een halve a één kilo. Dus het is niet het geval van ´op naar de ruitersportzaak en alle mogelijke poeders geven´ en dan nog merriemuesli Knipoog

@Evita: Ik heb geen ervaring, maar hier wel een flesje staan. Ik ga beginnen als ze op stal moet, gaat wat makkelijker met geven, anders moet het 1x p.d.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:46

Ik denk dat jullie stijl achterover zouden slaan van de hoeveelheid die Ponto krijgt. Vork Ves en Rex krijgen maar een heel klein bakje muesli zonder haver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:03

Ik sla niet stijl achterover Haha! .
Keet stond voor der dracht op één handje muesli en een heel schraal land en toen zag ze er zo uit:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=VUKXJVE4

Echt onvoorstelbaar, de één wordt moddervet van 2 kg biks en weidegang, de ander blijft mager..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:07

Jullie willen vast geen foto van mijn verwaarloosde paard zien Haha!
Hij krijgt een schep granen, een pavo koek en onbeperkt gras (geen schrale wei, maar vet koeiengras van zo'n 15 cm hoog)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:20

Ponto krijgt hooi/gras moeilijk weg omdat hij een aantal kiezen mist. Dus hij krijgt senioren voer. Daar zit het ruwvoer al in. Hij krijgt daar 2 emmers van op een dag. En nog kan je z'n ribben zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:34

Anouar is dunnetjes Clown

Maarja, ben ook een enorme massieve gespierde bullebak gewend, dus wat wil je *LOL* ?