Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jovarna schreef:Arno, je zou je onderschrift veranderen!![]()
Of durf je niet?
Citaat:Kijken of we ergens een natuurgebied met Norikers in mogen?
Citaat:....Afhankelijk van de kwaliteit van de hoeven en van wat je met je paard doet, kun je er eventueel voor kiezen zonder ijzers te rijden. Bij een paard met harde hoeven dat meestal op zacht terrein rijdt zou dit dus goed kunnen.
Over het algemeen lopen onze paarden over natte weides en hebben ze geen rotsen waarover ze lopen om het hoefmechanisme dat de groei en de kwaliteit van een goede hoef bevordert te stimuleren. Zo hebben de moderne paarden vaak te weke hoeven om zonder ijzers op pad te kunnen gaan.
Daarom is het zeker aan te raden een paard dat regelmatig ingespannen wordt om kilometers verharde weg te doen, te beslaan. Ook als je trektochten maakt of regelmatig onder zadel rijdt zal je paard de hoefijzers zeker nodig hebben....
Morrie schreef:Paardentips stond weer in de mail met een stukje over hoefijzers:Citaat:....Afhankelijk van de kwaliteit van de hoeven en van wat je met je paard doet, kun je er eventueel voor kiezen zonder ijzers te rijden. Bij een paard met harde hoeven dat meestal op zacht terrein rijdt zou dit dus goed kunnen.
Over het algemeen lopen onze paarden over natte weides en hebben ze geen rotsen waarover ze lopen om het hoefmechanisme dat de groei en de kwaliteit van een goede hoef bevordert te stimuleren. Zo hebben de moderne paarden vaak te weke hoeven om zonder ijzers op pad te kunnen gaan.
Daarom is het zeker aan te raden een paard dat regelmatig ingespannen wordt om kilometers verharde weg te doen, te beslaan. Ook als je trektochten maakt of regelmatig onder zadel rijdt zal je paard de hoefijzers zeker nodig hebben....
*aarrgghh*
Morrie schreef:boerengolf tussen de koeien, lekker natural....![]()
kan ergens in Eemnes...... waar weet ik niet
wacht maar tot Ara weer online is, die heeft altijd goeie ideeen
evita_ schreef:JEr loopt hier ook teveel 'normal' spul rond. terwijl dit de ideale omgeving voor paarden is, goeie grond, bossen, centrale ligging, ruimte etc. Echt jammer om iedereen zn paarden binnen te zien halen als de lucht donker wordt. In het bos ook teveel sporen van paarden met ijzers. Ik snap dat niet, als je toch in het bos rijd heeft het argument van de slijtende hoeven daarom ijzers toch ook geen nut...
Zie ook mensen langskomen waarvan ik denk, ja hang er nog meer ijzer aan en in, loopt ie vast mooider door. Gelukkig hebben we ook al een aantal mensen bereikt met onze verhalen. Elke keer als mn zusje en ik een penny aan het denken zetten is weer mooi meegenomen!