[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 11:02

smurf schreef:
wat doe jij bij je moeder???? je was toch verhuisd?

ik sprak Wanda gisteren, ze gaat de paarden wegdoen en een dolfinarium beginnen

Ja de paddocks zijn er waterig genoeg voor!

Zit bij paps en mams om de trailer op te halen. Die staat hier, plus de auto die m trekken kan

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 15:14

Ik ben weer binnen... walter staat lekker hooi te eten in de sneeuw, en wij hebben het hooi en stro weer op de zolder liggen en de stallen schoon
Hard werken, zo'n normal paard

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 15:21

Morrie staat met modderijspegels in z´n sokken en staart op de plaat, het vriest hier en de boer heeft het water afgesloten, dus ik krijg het er ook niet uit, tenzij ik jerrycans heet water van huis mee ga nemen straks.....

Ik ben net helemaal doorgewaaid in de polder *brrrr* koude oostenwind hoor

Is 30 euro duur voor enten eigenlijk? Influenza/tetanus, geen rhino.
Ik wilde alleen tetanus laten enten, maar dat schijnt niet te kunnen, zit in een coctail met inlfuenza, kansloze enting, want ze weten nooit welke stam er waar gaat heersen.....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 16:12

Hier vriest het gelukkig (nog) niet.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:09

30 euro is gemiddelde prijs voor enten, vind ik. Hier doen ze het voor 26.

Het vriest hier behoorlijk, hele dag gedaan ook. Wel heerlijk zonnetje dus we hebben een lange buitenrit gemaakt. Echt grappig wie we dan tegenkomen, paarden stonden vandaag ook graag stil in het zonnetje voor een praatje.
Arabel is hengstig, loopt constant met haar staart omhoog en te piesen. Zit te denken om dr toch te laten dekken dit jaar..

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:25

het was heerlijk vandaag, de oostenwind was weg, ik heb zonder jas gereden en met later met de shet gewandeld, dat is een slim ding zeg, die kiest meteen eieren voor z'n geld, waar Morrie eerst een gevecht aangaat en op alle manieren gaat proberen ergens onderuit te komen, doet Polly het gewoon meteen en zo'n handig formaatje!

ik had verwacht dat ie bang zou zijn voor d carrotstick, want hij is op de hardhandige manier voor de kar beleerd, maar hij vindt alles prima. Ik kijk naar z'n kontje en hij draait weg, geweldig gewoon... ik zal morrie es laten toekijken

het verzorgmeisje zei dat Polly altijd flipte op de dijk, hij begon wat te springen om onduidelijke redenen, maar na een beetje spelen was dat helemaal over.

Alleen dat nare stalhalster, onduidelijk ding, het touwhalster is al klaar, moet alleen even opgehalld of gebracht worden....

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:26

evitatinkle schreef:
30 euro is gemiddelde prijs voor enten, vind ik. Hier doen ze het voor 26.

Dat kost 14,50 bij ons. Wat een verschil zeg.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:33

ik betaal bij mijn eigen DA ook minder en die moet veel verder rijden, de voorijkosten worden nu ook verdeeld, ik vermoed dat degene die het georganiseerd heeft er ook aan verdiend.

Moet morgen die DA zelf bellen omdat ze de shet niet heeft opgegeven, ze denkt zeker dat die lui de spuiten uittellen voor ze gaan rijden met zo'n bus....... Zal meteen ff naar de kosten informeren, kan ook zijn dat ze er rhino bij gedaan heeft, daar wil ik dus absoluut niet voor enten

Anoniem

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:35

Jovarna en ik hebben vanmiddag ook weer een heerlijke wandeling gemaakt. Echt stevig doorgestapt en we zijn 2 uur op pad geweest. Dit keer via een landweggetje en nieuwbouwwijkje naar een bos aan de andere kant van de weg; daar waren we nog niet geweest (en gaan we zeker vaker naar toe! mooi daar!).
Onderweg zijn we nog gefotografeerd door vakantiegangers; die vonden het toch wel zo leuk en bijzonder, wandelen met je paard!

Afgelopen week heb ik besloten dat we niet meer gaan rijden en dat we de komende twee maanden lekker gaan wandelen. Deze laatste loodjes van Jovi's zwangerschap beginnen nu wel wat zwaar te worden voor haar, ik merkte dat ze de draffen niet meer zo lang volhield (hoefde dus ook niet) en galopperen deden we al een hele tijd niet meer. Dus met haar zware buikie nu, voelt het niet meer goed om op haar rug te gaan zitten. Sjouwen kan ik zelf ook wel, dus sjouwen we samen, "hand in hand" (zo voelt het wandelen echt ).

evitatinkle: zou je het veulen van Arabel willen houden? Het is een fantastische ervaring hoor, helemaal als je zo'n diepe band met elkaar hebt. Als je het leuk vindt (en enthousiast wilt worden ) , neem dan 'es een kijkje op m'n weblog.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:45

sjiek zeg paarden met zwangerschapsverlof, ik hoorde er vanmiddag ook eentje.

Bij mijn vriendin op de paardenmelkerij heb ik er wel eens eentje vlak voor de bevalling nog voor de huifkar gehad en ook een keer eentje aan de longe, die zette ik binnen en *ploep* meteen het veulen eruit....

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 23:59

Ik vind je weblog wel heel bijzonder hoor Jovarna! Leuk dat je het allemaal zo bijhoud, het maakt duidelijk indruk op je, zo'n zwangerschap. Ben benieuwd hoe het straks met het veulen gaat!

Arabel is eigenlijk mijn perfecte paard in elk opzicht. Ze heeft een goede afstamming, een prachtige bouw, hoge droge slanke benen, knetterharde hoeven en tanden en een ontzettend stel hersens. Daarnaast is ze, vooral de laatste tijd heel erg aanhankelijk. Ze is wel eens wat te dominant geweest in het verleden maar het afgelopen half jaar hebben we een hele sterke band gekregen. We zijn echt 'voor elkaar'. Het enige wat ik jammer vind is dat ze zo klein is gebleven.

Als ik zou zoeken naar een hengst zou ik de volgende dingen aan Arabel willen 'verbeteren';
-iets grotere maat (toch wel 1.60)
-een hengst die een 'cool' karakter doorgeeft aan het veulen, zonder sloom te zijn, dus ik bedoel volgzaam
- springcapaciteiten/uithoudingsvermogen
-een sprekend hoofd met grote voorpluk
-een aparte kleur (arabel is schimmel en is veranderd van zwart naar bruinschimmel naar appeltjesgrijs naar vliegenschimmel)
-ik zou het leuk vinden als het veulen in een stamboek opgenomen zou kunnen worden. Met arabel kan ik Nrps en Avs.

Het veulen zou ik willen houden, maar Arabel komt voor. Wij gaan misschien naar Zuid Afrika om daar te wonen/werken. Arabel zou eventueel mee, maar een 2e paard is niet te betalen.

Daarom zit ik zo enorm te dubben. Ik wil niet te laat aan een veulen beginnen, en ze is zo lief en rustig geworden de laatste tijd dat ik denk dat ze er klaar voor is. Maar ik denk dat ik er nog een jaartje over na ga denken...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:23

ik zit vanmorgen op m'n wrk aan de koffie, zegt de afdelingsassistente ineens: dat parelli gedoe is toch wel erg beroemd hoor....

dus ik vraag hoezo

had ze gisteren met haar vriendje voetbal gekeken en al die voetballers hadden Parelli op hun shirts.....

volgende keer lenzen inhouden Cindy: ze haden Pirelli op hun shirts (van de kalender met blote wijven in het motorvoertuigentechniek lokaal)

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:26

hahaha die is echt goed, kwam mijn vriend ook al mee! Die zei; zal ik een Pirelli pakket voor je kopen...gna gna

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:27

Wel lief van je vriend

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:30

ja puur voor hemzelf natuurlijk...hij wilde ook wel met pírelli beginnen..

Hij is trouwens echt aan het NH-en met Arabel. Vind ie hardstikke leuk. Arabel hem ook, gaat altijd met hem kroelen!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:11

bij ons was er iemand met rijden in het bakje in het schrikdraad gereden: paard aan de kletter, door het draad, alle merries los, hek stond open..... niemand aanwezig...

Ze is door een stel stratenmakers die een km verderop bezig waren geholpen, die hebben de paarden in hokken geduwd en haar opgeraapt en naar het ziekenhuis gebracht. Ondanks een helm en een bodyprotector kan je blijkbaar nog steeds dingen breken.

Ik mocht al die normal paarden (op ijzers...) in de goeie hokken stoppen en de ruinen binnen halen.

Wat een gedoe zeg, zo'n paard krijg je niet veilig in een hok: je moet er eerst zelf in lopen, dan het paard erin sleuren, om zien te draaien (anders kan je er zelf niet meer uit) halster afprutsen en dan de deur uit zien te komen zonder dat zo'n knol er weer uit stromt....... dan heb ik het die van mij toch handiger geleerd..... hij kan het zelfs op verschillende manieren: vooruit en achteruit..... maar altijd zonder halster en lijnen en ik hoef niet mee naar binnen

gelukkig wist ik hoe de stroom van de draden moest, dus heb ik de hele zooi weer aan elkaar kunnen knopen, anders hadden we nu ook een kudde ontsnapte shetten gehad en zie die maar es te vangen

hoe het in het ziekenhuis is afgelopen, horen we morgen wel weer

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 09:10

Jeetje, er gebeurt daar ook altijd wat he?

Ik heb gisteren mijn huidige stal opgezegd, en ga nu nog harder aan het werk met het nieuwe plekje! Gaat helemaal goedkomen

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 09:30

dit is de eerste keer in de 3 jaar dat ik er sta dat er iemand naar het ziekenhuis is gebracht en dan ook nog iemand die een compleet rightbraind paard heeft die heel onvoorspelbaar gedrag vertoont...... dat was gewoon een kwestie van tijd dat het echt fout ging

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 22:20

smurf, ik zou niet gelukkig zijn op die stal daar en mijn paard ook niet. Vind het knap dat jij het volhoud. En heb medelijden met al die mensen en paarden die niet het inzicht hebben.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 22:38

er is niets mis met die stal hoor, compleet gestoorde paarden vind je op iedere stal, alleen zien de eigenaren van die paarden dat niet in.

Er is nog een stalgenote uitgevallen een poosje geleden, maar die heeft een auto ongeluk gehad, dus niets met paarden, kan ook iedereen gebeuren.

Ik ben het grootste probleem op die stal: ik train mijn paard niet op de normal manier, maar houd er aparte opvattingen op na en doe rare dingen met mijn paard, die iedereen levensgvaarlijk vindt....

Maar als parellier word je op de meeste normal stallen uitgekotst, vandaar ook de aandacht voor de emotional fitness en de vele psychologie in de paketten.....

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 22:43

Ik kom ook weer even buurten

Ik was vandaag met Anouar bezig en ik kwam tot de conclusie dat het in de omgang met paarden wel erg onhandig is om geen staart te hebben. Denk ik nu heel raar, sla ik door?
Een paard zwiept met z'n staart als hij het ergens niet mee eens is, ik kan moeilijk met m'n kont gaan schudden

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 22:48

laat je haar groeien, dan kan je een paardenstaart maken

mijn paard zwiept gelukkig alleen met z'n staart als ie last van vliegen heeft, verder is hij het overal wel mee eens, blijkbaar......

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 22:50

Anouar zwiept naar mij ook niet, maar naar andere paarden zwiept hij wat af

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 09:35

*komt ook weer eens langswaaien in dit topic*

ik heb mijn paardjuh al twee dagen niet gezien en ik mis hem en ik weet gewoon dat die stinkerd MIJ niet mist .....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 10:27

Anouar15 schreef:
Anouar zwiept naar mij ook niet, maar naar andere paarden zwiept hij wat af

Walter zwiept soms wel naar mij, bij voorkeur als ik zijn staart even uit wil borstelen