Shadow0 schreef:Cassidy schreef:Zo te zien heb je het interview met Parelli nog niet bekeken dat ik eerder in dit topic heb gedaan. Als je dat nou eens eerst zou doen, zou je misschien de antwoorden hebben op de vragen/vermoedens/aannames die je hier iedere keer plaatst.
Ik ga geen uren filmpjes bekijken om te ontdekken dat Parelli de taal heel anders gebruikt dan andere mensen, en er daardoor spraakverwarringen ontstaan. Hier in dit topic wordt meerdere malen gezegd dat als het paard het echt zo erg zou vinden dat [...] het paard wel weg zou vluchten. Dat vind ik een kwalijke uitspraak met grote gevaren voor het welbevinden van paarden.
Dat kan parelli wel niet zo bedoeld hebben, of jij, of jessix, of al die anderen die het schrijven, maar het staat er wel. Als je het eigenlijk niet zo bedoelde, schrijf het dan niet zo op. Als je een paar uur uitleg aan filmpjes nodig hebt om uit te leggen wat je eigenlijk bedoelde met een uitspraak die oningewijden heel anders opvatten, dan ben je verkeerd bezig.
Ja Shadow, maar als ik mijn moeder of een andere paardenleek naar een dressuurwedstrijd laat kijken vraagt ze ook of dat paard het wel leuk vind om zo gek met zijn nek te lopen. Als je, je helemaal niet verdiept in de methode kun je er ook geen mening over geven. En hij bedoelt wel wat hij zegt alleen jullie vatten het anders op, omdat je het programma niet doet. Geeft niets, maar zo is het wel.
Ik geloofde er ook geen reet van en vond het allemaal maar commerciele onzin, maar nu vind ik het geweldig.