[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 18:05

ik ben ook blij dat ik shetlanders en fjorden als leermeester heb gehad in het achtergebleven friesland. Die stonden lekker dag en nacht buiten het gehele jaar door. Heb ze nooit horen klagen en had me aan dit idee moeten vast houden. Totdat ik op veel paarden ging rijden van mensen die er minder natuurlijke gedachten op na hielden. Gelukkig heeft mijn huidige paardje me weer op het rechte pad kunnen zetten..

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:34

Ik ben vandaag weer wezen kijken bij het weiland dat ik zou gaan huren en ik ben niet blij.
De huidige huurder heeft een hoop moeite gedaan om het zo slecht mogelijk achter te laten. Alle schriklint is ongeveer van de palen getrokken, palen zijn uit de grond etc.
Heb de verhuurster daar over gemaild, ik kan dat niet allemaal opknappen en ik wil dat ook niet.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:35

evitatinkle schreef:
ik ben ook blij dat ik shetlanders en fjorden als leermeester heb gehad in het achtergebleven friesland. Die stonden lekker dag en nacht buiten het gehele jaar door. Heb ze nooit horen klagen en had me aan dit idee moeten vast houden. Totdat ik op veel paarden ging rijden van mensen die er minder natuurlijke gedachten op na hielden. Gelukkig heeft mijn huidige paardje me weer op het rechte pad kunnen zetten..

Lang leve je huidige paard

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:44

tja stalling vinden valt niet mee..... ik dacht ook iets ideaals te hebben gevonden, blijken ze i.t.t. de advertentie maar het halve jaar weidegang te hebben en het is er verboden te Parellien.....want dat is levensgevaarlijk en je verspest de paarden ermee, dus ik kan ook weer op zoek

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:56

Rare opvattingen zijn er soms over stalling ja. Maar misschien zeggen zij dat ook wel over ons Stelletje rare lui zijn we

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:25

onze paardjes staan ook weer vaak buiten vanaf deze week. We houden de stal open zodat ze erin kunnen en voor de rest kunnen ze lekker op 5hectare land zich uitleven. Het sneeuwt hier..zielig he..

edit; ik bedoel snachts

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:39

Vanmorgen sneeuwde het hier ook een beetje...

Cookies

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:36

Nou Halleluja voor onze boer dan maar. Die heeft zijn trekkerhok opgeofferd voor onze paarden. Hij heeft zelfs meegeholpen de klinkers in onze schuilstal te leggen. paarden mogen 24 uur per dag naar buiten. Hij zelf vind het maar matig (echte koeieboer) maar goed hij zegt er niets over. In de bak moeten we zelf weten wat we doen. Pareli, westernrijden, vrijheidsdressuur, dressuur, springen, het zal hem echt een worst zijn. Zo af en toe sleept ie de bak. Of we mogen het zelf doen met het trekkertje. Ik heb dit weekend voor het eerst sinds 20 jaar weer trekker gereden dus zou de bak nu ook wel zelf durven slepen
Hij heeft deze winter tot 3 toe nieuw hooi laten komen omdat het niet ging ivm hoesten. Nu hebben we perfect hooi/kuil in van die ronde balen. Er hoest er geen 1 meer.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:12

Heerlijk nuchtere boer als ik het zo hoor!

Vandaag maar weer eens met Walter gewandeld met zadeltje op zijn rug. Op zich vindt hij het niet erg, maar hij schrikt wel iets sneller dan normaal. Gewoon nog een paar keer doen dus, komt vanzelf goed

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 10:55

@ wendy: je bent echt goed bezig! heerlijk dat je zo je paard zadelmak aan het maken bent!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 11:05

De stalhouder bij mijn huidige stal denkt daar heel anders over, en hij zal ook geen gelegenheid voorbij laten gaan om me dat te laten weten.
Zondag ook weer, Walter rende lekker opgefokt door de wei, wat de stalhouder weer als argument aangreep waarom mijn paard niet meer op de grote wei mocht, en waarom ik er toch echt maar snel op moest klimmen om hem aan het werk te zetten.
voor het gemak vergeet hij dan maar even dat zijn merrie minstens net zo gek doet af en toe, en met de hoefijzers meer schade aanricht bij de wei dan dat Walter dat kan.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:17

Oh ja dat ken ik. Mijn stalgenoten vinden dat ik Veseo en Rex allang in had moeten rijden.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:21

Ach ja, we zijn nu eenmaal paardenmensen: we hebben overal verstand van, en we hebben altijd gelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:03

Vanmorgen hebben Jovarna en ik een heerlijke, lange wandeling gemaakt. Er lag nog sneeuw en de zon scheen. Onderweg kregen we een kort hagelbuitje en hebben we even staan schuilen; daarna scheen de zon weer. Echt genieten!
Wat ik ook zo geweldig vind, is het geluid van Jovarna's hoeven op het asfalt. Je kunt echt horen dat ze harder worden.

Onderweg heb ik een paar foto's gemaakt:

http://www.mijnalbum.nl/Album=TF7Q4B8A

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:06

Leuke foto's!
Kan me voorstellen dat je genoten hebt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:07

Ik heb ook nog eventjes lopen filmen; kzal 'm even uploaden.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:11

Ja, leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:16

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:48

Wat dachten jullie van wat expliciete paardentaal
Moederliefde tussen Lan en zoon Wiz ....

Afbeelding
Afbeelding

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:37

@jovarna: leuk filmpje, ze heeft nu echt al een beetje een buikje he?

@anya: heel sprekende foto's

Gisteren had ik mijn moeder meegesleept naar stal om ook eens wat plaatjes te schieten van Walter en mij samen.

Afbeelding

Afbeelding

De volgende keer maak ik ze wel weer zonder mij
De rest staat hier: http://www.mijnalbum.nl/Album=GYDDS6PX

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:38

Wendy dat is al een hele vent.
Ik kan het filmpje hier niet bekijken. Dat moet vanavond.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:42

Ja, toen ik laatst het zadel er weer eens op legde kon ik er niet meer overheen kijken. *schrik*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 21:39

@Wendy: leuke foto's! Leuke laarsjes ook!
Hoe groot is Walter nu?

Ja, Jovarna krijgt al een lekker buikie. Mooi hoor. Meer (veel ) foto's staan op m'n weblog.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:16

Mooi die foto's Jovarna. Drachtige merrie mijmerend uitkijkend over het landschap. Bijna romantisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:28

Ja, dat kan ze heel mooi. Soms wil ze dat gewoon even, ook wanneer we aan 't rijden zijn. Even stil staan bij een heideveldje oid, om zich heen kijken, mijmeren en genieten.... En ik mijmer en geniet met haar mee.
Morgen is ze 9 maanden zwanger. Het schiet al op!!

Wie gaat er morgen rijden of wandelen in de sneeuw?!?! Ik hoop dat de sneeuw blijft liggen vanacht!