De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

opala

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 15:13

memory schreef:
Wat vinden jullie ervan?

Echt fantastisch mooi bekapt OK dan! . Alleen brutaal vraagje: heb je soms nog foto's voordat je begon

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 15:17

@memory: mooie brede stralen en dikke hoefwand die (op een kleine stukje aan de voorkant na) overal even dik is.

memory

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 15:18

Nadat de ijzers eronder uit zijn gegaan bedoel je?
Tuurlijk! ff zoeken hoor

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 15:25

En hoe lang heeft het geduurd voor het zo mooi werd Knipoog . En je paard staat zeker 24/7 (ook 's winters) op de wei. Dit is echt het ideaalbeeld, zucht.

memory

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 15:28

Dit zijn zijn voeten een maand nadat de ijzers eronder uit waren. Ze zijn eronder uitgehaald en bekapt door Bram de Lange. Dit was het resultaat een paar dagen na bekapping 2

Voorhoef
Afbeelding

Achterhoef
Afbeelding

memory

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 15:32

Sugarmiss schreef:
@memory: mooie brede stralen en dikke hoefwand die (op een kleine stukje aan de voorkant na) overal even dik is.

Ja hij sleept een beetje met zijn achterbenen in draf waardoor de toon van de achtervoet dus over het asfalt gaat vandaar dat de hoefwand bij de toon wat dunner is. Het is ene rijkunstig probleem wat ik nog op moet lossen Bloos

Citaat:
En hoe lang heeft het geduurd voor het zo mooi werd . En je paard staat zeker 24/7 (ook 's winters) op de wei. Dit is echt het ideaalbeeld, zucht.

Jip, vanaf dat de ijzers eronderuit zijn gegaan heeft ie 24/7 op het land gestaan. Het is nog niet ideaal hoor, de voet is nog iets te stijl en de achterkant van de straal moet zich nog wat verder ontwikkelen. Deze is een tijdje wat minder doorbloed geweest omdat ik de steunsels niet ver genoeg terug sneed. Maar bedankt voor het compliment Lachen

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 15:33

Er is nog hoop Haha! . Dank je wel dat je het wilde delen.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 17:35

Ik zit hier zowat te grienen om een meerkoet. Ik reed net bij de paarden vandaan en toen zag ik midden op de weg een meerkoet liggen waar iedereen langs reed terwijl het dier gewoon nog bewoog Boos!
Dus ik mijn auto midden op de weg gezet met alarmlichten aan terwijl ik in zulk soort gevallen niet eens weet wat ik moet doen. Dus ik naar huis met het dier in mijn kofferbak en kon thuis het nr. van de dierenambulance niet zo snel vinden nu komen ze hem zo halen. Mijn kat vind het bijster interessant dus heb hem maar in een kattenbakje gedaan met handoeken erin en erover heen en op de wc gedaan. Arm dier ik hoop niet dat het een spuitje moet krijgen want daar kan ik slecht tegen Huilen

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 19:38

Gruwelijk om mee te maken Ach gut , maar je hebt het beste gedaan wat je kon. OK dan!

Bertus_Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 20:16

Mijn pony is hoefbevangen geweest en zijn hoeven groeien onwijs snel..
word het minder als ik bijvoorbeeld natuurlijk bekap en kost het duurder dan een gewone smid ?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 20:36

De meerkoet gaat het denk ik wel redden. Het uurtje rust in de handdoeken heeft hem goed gedaan. Mensen van de dierenambulance kwamen tegen 19.00 uur en toe ze hem uit het hokje haalde fladderde hij flink. Nu houden ze hem een nachtje binnen en kijken ze het aan. Maar ze denken aan een schock. Ben blij dat ik hem heb opgeraapt zo midden op de weg was ie vast plat geweest.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 21:46

Bertus_Suzy schreef:
Mijn pony is hoefbevangen geweest en zijn hoeven groeien onwijs snel..
word het minder als ik bijvoorbeeld natuurlijk bekap en kost het duurder dan een gewone smid ?

Kun je wat meer info geven?
Uit 2 zinnetjes is geen conclusie te trekken! Knipoog

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 21:51

Afbeelding

Supermooie zool en hoefjes!!
De steunsels laat je een stukje naast de straal zitten zie ik he Knipoog

Kun jij me uitleggen waarom je het puntje bij de straal schoon hebt gemaakt? Dat deed Fernand volgens mij ook altijd en als ik ernaar vroeg, mompelde hij in de rondte Haha!

Is geloof ik wel iets Strasser achtigs he, dat straalpuntje vrij maken.

ik heb ook fotoos gemaakt van de overgroeide steunsel die ik heb weggehaald, zal ik hier morgen neerzetten

memory

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 22:04

Antheman schreef:
Supermooie zool en hoefjes!!
De steunsels laat je een stukje naast de straal zitten zie ik he Knipoog[/qoute]

Verward Begrijp niet helemaal wat je bedoeld...? De steunsels zijn juist vrij ver weggesneden. Dit is wellicht beter te zien op de zijaanzicht foto's

Citaat:
Kun jij me uitleggen waarom je het puntje bij de straal schoon hebt gemaakt? Dat deed Fernand volgens mij ook altijd en als ik ernaar vroeg, mompelde hij in de rondte Haha!

Omdat dat kon Haha!. heeft geen speciale reden hoor Na het rijden kijk ik zijn hoeven meestal even na ivm met kleine steentjes die in de witte lijn zitten en dan krab ik meteen ff over zijn zool om te checken of er iets af kan. Bij het puntje van zijn straal was het ene beetje poederig dus dat heb ik ff weggekrabt

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 22:16

Citaat:
De steunsels laat je een stukje naast de straal zitten zie ik he

Citaat:

Begrijp niet helemaal wat je bedoeld...? De steunsels zijn juist vrij ver weggesneden. Dit is wellicht beter te zien op de zijaanzicht foto's

Ben het met je eens dat ze absoluut niet op de zool ofzo liggen. Het lukt me helaas niet om een circeltje in jouw foto te tekenen, dan ik ik precies aangeven wat ik bedoel.

De zijdelingse straalgroeve is zo op het oog niet helemaal uitgediept qua steunsels. Dat bedoelde ik. Dit zie ik op de foto die ik ook gecopieerd had, in de rechter zijdelingse straalgroeve. De steunsel is wel mooi laag!

Laat maar zitten verder, het is een miniem detail.

memory

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 22:43

Antheman schreef:
Ben het met je eens dat ze absoluut niet op de zool ofzo liggen. Het lukt me helaas niet om een circeltje in jouw foto te tekenen, dan ik ik precies aangeven wat ik bedoel.

De zijdelingse straalgroeve is zo op het oog niet helemaal uitgediept qua steunsels. Dat bedoelde ik. Dit zie ik op de foto die ik ook gecopieerd had, in de rechter zijdelingse straalgroeve. De steunsel is wel mooi laag!

Wat bedoel je met zijdelingse straalgroeve Bloos Blond

Citaat:
Laat maar zitten verder, het is een miniem detail.

Aaahhh please! ik wil het graag weten Ja

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 23:02

gouda schreef:
Heb op mijn werk een 19 inch tft scherm gekregen ipv 15 inch wel relaxed. Bokt beter Haha!

heb je die gekregen toen je vertelde dat je naar de psych ging? Haha!

meerkoetje... ik kan dat ook niet hoor. walgelijk dat iedereen zo doorrijdt hè? Verdrietig hoop dat ie het nog redt!

waaah AM wat geweldig zo'n nasa matras!!! ken ook iemand met eentje en die ligt zalig!

mooie hoeven memory, hoe lang over gedaan om ze zo te krijgen? oh opala vroeg dat ook al.... maar waar is het antwoord nou? Knipoog

memory

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 23:26

Hierboven...ergens Haha!

Maar wil het best ff nog een keer vertellen hoor.
Ik heb hem vorig jaar eind februari gekocht. Toen zijn de ijzers eraf gehaald en is hij bekapt door Bram de Lange. E'n keer erna nogmaals. Ik was daar helemaal niet tevreden over, maar wist te weinig (/had te weinig lef) over NB om zelf in zijn hoefjes te gaan snijden/vijlen.

Na de tweede bekapping was het nog steeds knudde, dus heb ik de vijl toch maar in eigen hand genomen. Dit heb ik iets minder dan een jaar gedaan. Zijn hoeven zagen er best mooi uit, maar ene voorhoef is vcan nature al wat scheef dus daar wilde ik eens een proffesional naar laten kijken. Op 2 maart is Petra (Stasser, hoofcare specialsist..hele mond vol Knipoog) langs geweest om de puntjes op de i te zetten. Wat dus inhield, steunsels verder weg (ik liet ze uitsteken boven de zool), scheve hoefje proberen te corrigeren (heel, heel heel erg voorzichtig, als de hoef aangeeft dat dit niet mogelijk is dan laten we het gewoon zo) en proberen of er iets gedaan kan worden aan de korte toon van de voorhoeven.

Hij loopt overigens als een trein en is de hele overgangsperiode niet kreupel ofzo geweest. Hij loopt om ruwe stenige paden wel wat voorzichtiger maar dat is eigenlijk alleen maar goed. Blijkt tenminste dat ie weer gevoel heeft in zijn pootjes Knipoog.
Hij is nu bijna 8 en heeft van zijn 3de tot zijn 7de op ijzers gestaan.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 08:42

Mooie voeten Memory Lachen
Ant, bedoel je dat aan de rechterkant de straalgroeve diep is en links lijkt ie "opgevuld"?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 11:14

Kinke schreef:
Mooie voeten Memory Lachen
Ant, bedoel je dat aan de rechterkant de straalgroeve diep is en links lijkt ie "opgevuld"?

Jahaaaa!!

door voor de koelkast Haha!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 15:47

Jippieeee...een koelkast Lachen
'k heb geen idee hoe dat zit met die straalgroeve, het lijkt wel dichtgegroeid??

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 16:35

Ik ben wel benieuwd wat jullie van deze hoeven vinden...
Ik heb er niet zo veel verstand van namelijk, misschien leer ik er ook nog wat van.
Voorhoeven:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Achter:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ze heeft tot januari altijd op ijzers gestaan en is sindsdien natuurlijk bekapt.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 16:41

HOi Lisa Melody,

Ik had net naar fotoos van je zitten kijken in Opalaas topic!

Op zich heel redelijk hoor. De zool is nog erg onregelmatig, maar dat zal vanzelf een mooie zool worden zoals bij de zool van Sjo, hierboven.

Ik zie een kneuzinkje en op diezelfde voet lijkt het alsof de hoefwand niet kaarsrecht naar beneden loopt, maar onderaan een beetje uitwaaiert, zg. flares heeft.

De witte lijn is op een aantal plekken wat verbreedt en op een paar plekjes lijkt het alsof de hoefwand een stukje eraf is, ik vermoed door de nagelgaten Knipoog

mag ik vragen wie ze bekapt?

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 16:55

Antheman schreef:
HOi Lisa Melody,

Ik had net naar fotoos van je zitten kijken in Opalaas topic!

Op zich heel redelijk hoor. De zool is nog erg onregelmatig, maar dat zal vanzelf een mooie zool worden zoals bij de zool van Sjo, hierboven.

Ik zie een kneuzinkje en op diezelfde voet lijkt het alsof de hoefwand niet kaarsrecht naar beneden loopt, maar onderaan een beetje uitwaaiert, zg. flares heeft.

De witte lijn is op een aantal plekken wat verbreedt en op een paar plekjes lijkt het alsof de hoefwand een stukje eraf is, ik vermoed door de nagelgaten Knipoog

mag ik vragen wie ze bekapt?

bedankt voor je antwoord Knipoog
Ze wordt bekapt door Hans Arendse.
Dat de hoefwand bij de voorhoeven niet helemaal recht naar beneden loopt was mij ook al opgevallen... Wordt dat nog recht of bijft dat zo?
Bij haar achterhoeven zijn idd. een paar stukjes aan de zijkant van de hoefwand afgebroken, is toch een beetje gaan brokkelen, door de nagelgaten idd.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 17:00

Lisa Melody:

Volgende keer als Hans komt, moet je hem even wijzen op die flares, dan moet hij even bijwerken ,want anders trekt de hoefwand de witte lijn nog verder uit elkaar en die wil je juist mooi smal hebben.

De rasp moet de onderkant vande hoef mooi loodrecht naar beneden maken!
Beetje lastig uit te leggen, maar ik denk dat je me snapt??