[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 19:33

Citaat:
zijn die hoefnagels toch nog ergens goed voor....

ja beter dan dat ze in de voorband van je auto zitten, zoals bij mij vorige week....

bewogen dagje op stal: boer uit z'n dak gegaan in een ruzie met een inmiddels ex-stalgenote (weggestuurd dus), een ander ging voor het eerst met bijrijdpaard naar buiten is na een steigerpartij achterover geklapt: ex-bijrijdpaard dus nu......

Kom ik net aan, staat er een enorme vrachtwagen (een Mack) half in de schuur iets te lossen, daar moest ik dus langs met morrie naar de spuitplaats, no way dus, ik heb uiteindelijk een half uur staan parellien om Morrie een beetje leftbraind te krijgen, toen ging die truck rijden, errrrug fijn *not*

Ik denk niet dat ik Morrie de komende maanden nog op de spuitplaats krijg, heel fijn met deze bagger...... het was altijd een moeilijk punt maar nu is het een onoverkomelijk ding geworden.....

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 19:36

Balen zeg... jammer dat er geen knopje op je paard zit he... zo van: angst uit! en klaar....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 22:01

Dat zou inderdaad heel makkelijk zijn!

Vandaag was er een vriendin langs die Walter sinds een aantal maanden niet meer had gezien. Ze vond Walter enorm gegroeid (dat is ie ook) en we zijn met hem wezen wandelen.
Ik merk wel dat ik wat meningsverschillen had met haar over hoe met hem om te gaan. Ik probeer toch zoveel mogelijk te doen zoals ik het in de verschillende NH-methodes heb gezien, ik heb het idee dat zij soms teveel tolereert, te weinig duidelijkheid geeft aan een paard en te veel werkt met straffen.
Met hoeven uitkrabben bijvoorbeeld is walter niet makkelijk. Zij zat aan te dringen dat ik hem een tik moest geven, ik wilde de druk wegnemen als hij rustig deed. Tsja, het is mijn paard, ik doe uiteindelijk wat ik zelf wil natuurlijk.
Ze was wel onder de indruk van hoe hij veranderd was. Hij kan nu tenminste stilstaan, is cooler in het hoofd.
Helaas zijn we het fototoestel vergeten, anders had ik kunnen laten zien hoe groot hij is met mij ernaast

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 22:51

Jee Smurf wat een dag!

Wendy gewoon doen wat jouw goeddunkt. Het werkt toch?
waar blijven de foto's.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 22:56

Kom zelf maar kijken Anya!

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 23:01

haha dat is ook een plan. Je hebt gelijk.
Wel als je het goed vind even op een droge dag wachten. Ik beweeg niet zo fijn op het moment.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 23:02

Prima hoor

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:40

viewtopic.php?f=1&t=541698

moet niet gekker worden....... ik weet toevallig 1 manege waar het verboden is, daar wilde ik graag heen, tot ik dat hoorde .....

Bij ons waren de ruinen vanmiddag uitgebroken, ze liepen op 5 ha land te sprinten, ze hebben een leuke middag gehad....
De boer/in waren naar een verjaardag en kwamen pas om 6 uur thuis... ik heb eerst de plaat maar geschept en toen de ruinen gevangen (ff snel 2 stalgenoten geronseld om ze aan te pakken) , er waren wat palen afgebroken, en dat is de boer nu aan het maken
Morrie had zelfs liggen rollen: er groeide gras op z'n rug.......

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:00

Het zal wel net zo iets zijn als een Western Manege/stal die geen dresuurruiters willen (liever niet) en andersom.

Morrie zal wel plezier gehad hebben smurf

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:21

ik denk dat je als Parellier geen leven hebt op een manege, dat je dan wel héél sterk in je schoenen moet staan, een vriend van me heeft zijn paard op een superdressuurgerichte pensionstal staan, maar hij heeft zo'n uitstraling dat hij nergens last van heeft, zelfs bij ons op stal zegt niemand iets negatiefs over Parelli tegen hem

Bij ons staat Parellien wel heel laag in de volgorde van bakgebruik hoor: rijden, longeren en zelfs losgooien en opjagen gaat voor, als iemand dat wil, moet ik eruit. Paarden moeten rennen, het liefst met de zweep erachter, dat ge-aai kan ik ook wel achter de stal doen......

Toen ik de schade aan de omheining ging inspecteren, stond Morrie al achter me, kwam helemaal van achteren aan gegaloppeerd...... ik had geen touw/halster bij me dus ik heb hem weer "vrij" gegeven, toen ik weer wegliep, ging ie in galop terug naar z'n vriendjes.

Gelukkig kende ie stick-to-me nog, we waren met 1 tekort, dus we konden 1 paard niet meenemen.... Morrie is toen los met me meegelopen terwijl ik een andere pony aan de leadrope had

evita_

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:44

hey ben ik ook weer. Even lekker weg geweest, heel veel gefietst en leuke dingen tegengekomen. Ik had ooit een Fjord die naar de ijscoman van Terschelling werd verkocht. Ik heb hem opgezocht, zijn wereldje is klein maar hij is vast niet ongelukkig. Ik heb even een paar foto's gemaakt, ze zijn een beetje van veraf maar door de blubber kon ik niet dichterbij komen. Het is de blonde fjord, hij is wel wat dikker geworden. Het is ongeveer 8 jaar geleden dat ik hem heb gezien.

Afbeelding

De andere twee wilden wel naar het hek komen, maar Nicky niet. Nog steeds de koppige eigenwijze bink van vroeger
Afbeelding

De middelste
Afbeelding

Afbeelding

Het was vreemd om hem terug te zien, hij was niet veel veranderd alleen veel dikker geworden. Ik vond het jammer dat hij mijn fluitje en mij niet echt meer herkende. En dat hij niet even naar het hek kwam om een appeltje te halen. Maar goed, dat was ook te penny achtig gedacht denk ik...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:46

hé leuk een blonde Fjord, iemand bij ons in het dorp heeft een hele Fjordenfokkerij en de stammoeder is ook blond

ook lekker blubberig daar, lijkt de polder bij ons wel.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:44

Heej luitjes. Nee, ik ben NIET gaan zweven na m'n Reiki II.
Ik heb nogal last van m'n rug en heb thuis nou niet bepaald de ideale werkplek à la Arbo ingericht. Dus daarom mijd ik m'n PC zoveel mogelijk. Morgen ben ik weer op kantoor, wèl Arbo ingericht , dùs weer volop van de partij en zal ik een verslagje doen van de Reiki II cursus.

evitatinkle: Fijn dat je het zo leuk hebt gehad op Terschelling! Altijd goed, zo'n weekendje uitwaaien. Ik kan me voorstellen dat het vreemd aanvoelde om Nicky te zien na zoveel jaar. En jammer ook, dat hij niet naar je toe kwam... Maar iig is alles goed met hem, hij ziet er tenminste goed uit!

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:56

ja bolle Nick heeft in ieder geval genoeg te vreten! Daarom bleef hij ook lekker bij de bak staan toen zn vriendjes naar me kwamen. Had hij lekker al het eten voor zichzelf
Kun je je voorstellen dat deze pony 100 kilo lichter woog en ik er behalve lekkere buitenritjes mee reed, ook serieus dressuur mee reed. Zag er helemaal niet verkeerd uit toen. Herinner me ineens dat ik echt lol met hem heb gehad. IJsjes eten, heerlijke buitenritten, ponykamp, wedstrijdjes, knuffelsessies en huilbuien. Hij was mijn brommer, mijn vriendje toen ik in die moeilijke pubertijd zat...

Ik zal eens kijken of ik een foto kan vinden van hoe hij er toen uitzag.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 00:01

Kwam dit ook nog tegen dit weekend. Twee shetten die aan het spelen waren, helaas heb ik meer op hun gelet dan op het foto maken maar het was een spectaculair gezicht!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:00

Verslagje Reiki II cursus afgelopen zaterdag

De dag begon om half 10. We waren met een klein clubje; de Reiki master, een assistent en de 4 cursisten. Met koffie, thee, water en lekkernijen op tafel, werd iets verteld over Reiki II, de symbolen en wat we zoal gingen doen die dag. We deden een voorstelrondje, waarna een gedicht werd voorgelezen. Daarna deden we een visualisatie (dit kwam - kort gezegd - neer op het verbinden met de aarde en het universum en je eigen energieveld). Er werden wat ervaringen uitgewisseld en daarna hebben we - ieder voor zich - Reiki gestuurd naar een mens, dier of situatie.
Daarna gingen we aan de slag: de symbolen tekenen en deze uit ons hoofd leren. Dat was leuk; we zaten te tekenen met een pauwenveer in een platte bak met schelpenzand, zodat we het telkens konden uitwissen en weer opnieuw konden tekenen; net zo lang tot we het symbool uit ons hoofd kenden. Hoe lastig het in eerste instantie leek, al vrij snel wisten we allevier de symbolen uit ons hoofd te tekenen. Bij de symbolen horen ook mantra's die je drie keer uit hoort te spreken wanneer je de symbolen 'tekent' of visualiseert; deze vond ik iets lastiger om te onthouden, maar zitten er inmiddels wel in.
Tegen half 1 zaten we aan een overheerlijke lunch en konden we alles even laten zakken.
Na de lunch deden we eenzelfde soort visualisatie en hebben we weer - ieder voor zich - Reiki gestuurd naar iemand.
Daarna gingen we elkaar een Reiki behandeling geven en tussendoor konden we om de beurt naar de master, waar we onze initiatie kregen.
Toen we allemaal geweest waren, stonden er weer thee, koffie, water en lekkernijtjes, zaten we gezellig na te kletsen en kregen we ons certificaat en de pauwenveer waar we mee getekend hadden. Tegen 5 uur was het afgelopen.
Het was een leuke dag en de tijd is omgevlogen.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:02

Klinkt leuk hoor
Pas je dit soort dingen nu ook veel toe in je dagelijks leven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:20

Het werkelijk Reiki geven d.m.v. mijn handen (Reiki I, zeg maar), doe ik eigenlijk alleen bij Jovarna wanneer ik denk/voel dat ze daar behoefte aan heeft. Bijv. een keer toen ze koliekerig was, toen ze afgelopen zomer een hoefzweer had, en ook toen ze het eventjes wat zwaar had vanwege haar zwangerschap.
Ik geef geen Reiki "om Reiki te geven" en dat heeft ook geen zin, want Jovi geeft dan ook meteen aan dat ze er geen behoefte aan heeft (dan draait/loopt ze weg).

Verder geven we (cursisten van de opleiding die ik doe) tijdens de opleiding weleens Reikibehandelingen aan elkaar (dat is dan een onderdeel van de opleidingsavond).
En ik geef mezelf weleens Reiki wanneer ik ergens pijn heb.

En daar blijft het wel zo'n beetje bij, want in mijn familie- en kennissenkring (op één vriend na) moet niemand er wat van weten.

Met Reiki II kun je Reiki op afstand sturen. Hier was ik altijd wel mee bezig in bepaalde situaties, alleen deed ik dat op een andere (mijn) manier. Nu ik de symbolen en mantra's ken, weet ik zeker dat ik hier veel meer gebruik van ga maken.

Ik zie wel, de komende tijd. Als het allemaal erg goed voelt en ik ervaar dat Reiki II werkelijk meer is gaan doen dan Reiki I, dan ga ik ook Reiki IIIa doen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:31

Leuk zeg Jovarna, dat klinkt echt goed! Ik vind reiki echt geweldig. Mijn man geloofd er niet in maar als hij pijn heeft dan moet ik wel even "dingesen" En bij de paarden gebruik ik het ook. Laats was ik bij iemand op visite en toen sprong er een kat op mijn schoot. ik aai het beestje en gelijk gloeide mijn handen op. Hij had een plek op zijn rug (dat zag je ook aan de vacht). Dus die heb ik reiki gegeven. Grappig hoor zit je op visite, zit je met handen als stijkijzers

En ons zielige Wet van Murphy paard heb ik ook Reiki gegeven. De volgende dag was die oedeemvorming bijna weg. Het paard moest morgen naar de kliniek: bellen ze af want die dierenarts ligt zelf in het ziekenhuis. Echt wet van murphy paard dus.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:59

goh hij is toch niet weer het ziekenhuis in geslagen door een paard? Is al eens eerder gebeurd namelijk.......

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:44

Nee ze hadden afspraak bij Charlotte. Die ligt in het ziekenhuis.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:45

nee hè, die komt bij ons op stal bij wel 5 paarden..... zij was vroeger, toen ze nog normaal DA was, mijn DA

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:36

Ik kreeg anderhalf uur geleden een telefoontje van een stalgenoot dat Walter ziek zou zijn.
Ik er meteen heen natuurlijk. De dames vertelden me meteen ook even dat hun paarden ook ziek waren.
Walter had in de stal gelegen toen ze kwamen en wat niet opgestaan. Toen ik kwam stond ie wel, een beetje duf, meer niet.
Voor de zekerheid even zijn temperatuur opgenomen, maar niks aan de hand.
Ik heb hem meteen maar in de wei gezet.

Volgende keer moet ik dat niet met mijn goede schoenen doen

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:42

He wat schrik je altijd van zo'n bericht he?! Gelukkig viel het mee. Verkoudheidje denk je of iets anders?
Ik ben gisteravond best bang gemaakt over het Rhino virus (was op springparcours Tolbert) maar ik moet een beetje relativeren en niet overal spoken zien.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:44

Het paard van mijn stalgenoot had dus last van een verkoudheid, die hoor je ook regelmatig hoesten. De mijne heb ik nog nooit gehoord, hij kijkt helder van zich af (alleen een beetje duf dus vanmorgen) en hij poept en eet goed.
Ik denk dus dat het bij Walter gewoon dufheid was. Ga zometeen even kijken hoe het met hem is, maar denk dat het loos alarm was.