De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nienke07

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 21:17

...Ik heb gekrabt met hoevenkrabber...t zijn nu holle hoefjes met vet uitstekende steunsels... Clown

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 21:21

nienke07 schreef:
...Ik heb gekrabt met hoevenkrabber...t zijn nu holle hoefjes met vet uitstekende steunsels... Clown

goed zo!

Goed verschil te voelen he, wat nu steunsel is en wat de zool is!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 21:22

Antheman schreef:

*knip*

Goed verschil te voelen he, wat nu steunsel is en wat de zool is!

Blijft het probleem van de verdikking rond de punt van de straal...die krijg ik dus niet weg ge-hoeven-krabbert...

De rest is nu een mooi wit zooltje! Haha!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 21:26

Het gedeelte bij de toon ,mooncircel area, heb ik ook laten zitten, bij Merrit. Volgens mij is dat ook dubbele zool, maar het risico dat hij dan gaat kreupelen ,wil ik niet hebben hoor!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 21:31

Ik had een vraagje over de hoeven, dus stel hem hier maar even Haha!

Sinds kort sta ik op een andere stal dichter bij het bos en nu ga ik dus ook elke dag naar het bos, maar ik moet eerst 15 min. over de weg. Nu zijn de hoeven al een stukje gesleten, hij loopt nu niet meer op de hoefwand maar meer op de zool (de hoefwand steekt niet meer uit) en z'n straal komt nu ook op de grond. Ik had begrepen dat dit goed is en dat dat helemaal natuurlijk is. Maar is dat echt zo? Wil het toch even zeker weten.

De laatste keer is hij nog traditioneel bekapt, maar ik wil overgaan op natuurlijk bekappen.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 21:40

Margreet schreef:
Ik heb net zand gehapt Boos!

Van een groot paard duurt het langer voor je bij de grond bent Knipoog .

Anouar15: Een paard hoort niet alleen te lopen op de zool en straal, maar ook op de ongepigmenteerde hoefwand (=gedeelte tussen gepigmenteerde/gekleurde hoefwand en witte lijn) en de witte lijn.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 21:43

Antheman schreef:
Pellie schreef:
ja daar wil ik ook wel meer van weten Haha!

nu we toch hebben geaccepteerd dat het overgroeide steunsels zijn... (ik kom er maar niet doorheen met het botte hoefmesje van stal) hoe halen jullie dat eraf?!?!

Jij ook al, het lijkt wel een virus Haha!

Ehh, flink scherp slijpen en kracht zetten! dan kom je erdoorheen.

Margreet ,heb je je zeer gedaan?

nah ssssst.. ik ben over mijn weerstand heen dat gam overgroeide steunsels kan hebben. het is té hard en ik snap het nu wat neter allemaal.
maar ff kijken of ik het mesje wat netjes kan slijpen op mijn aanzet-staal... erfenisjes uit mijn visverwerkingsverleden Haha! Haha!

anouar, het klinkt mij wel goed in de oren maar om het goed te beoordelen... hebben 'we' foto's nodig... Haha! Haha! Afbeelding glorie glorie, ik heb hét nb-zinnetje geplaatst!!!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 21:44

Ik kan het een niet zo goed uitleggen, maar heb z'n hoeven vergleken met die foto's op hoefnatuurlijk. Ik bedoel eigelijk meer dat er niet meer zo'n rand uitsteekt mar dat het een doorlopend geheel is. Hoop dat je het nu een beetje snapt. Maar ben niet zo goed in zoiets uitleggen.
Ik zou morgen even proberen een foto te maken (maar heb niet zo'n goeie digi, dus kan geen superfoto geloven)

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 21:49

je bedoelt dat de voorkant is afgerond, net als bij een mustangroll??

ik ben benieuwd wat hier de reden van kan zijn...

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 21:56

Nou Pellie, ik raad een keer: geld wat ze er niet voor willen uitgeven Extreme duivel

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 22:01

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 22:02

Anouar15 schreef:
Ik had een vraagje over de hoeven, dus stel hem hier maar even Haha!

Sinds kort sta ik op een andere stal dichter bij het bos en nu ga ik dus ook elke dag naar het bos, maar ik moet eerst 15 min. over de weg. Nu zijn de hoeven al een stukje gesleten, hij loopt nu niet meer op de hoefwand maar meer op de zool (de hoefwand steekt niet meer uit) en z'n straal komt nu ook op de grond. Ik had begrepen dat dit goed is en dat dat helemaal natuurlijk is. Maar is dat echt zo? Wil het toch even zeker weten.

De laatste keer is hij nog traditioneel bekapt, maar ik wil overgaan op natuurlijk bekappen.

Als de wand gelijk is met de zool, en de straal grondcontact maakt, is je paard helemaal NB bekapt!

De straal zorgt ervoor dat de hoef een seintje krijgt om aan te groeien.
De hoefwand kan niet afbrokkelen als hij is teruggesneden/gevijld totaan zoolhooogte!

Maar maak eens een foto en probeer ook weer te geven hoe hoog de hoefwand is!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 22:04

Miscommunicatie tussen paard, ruiter en trainer.
Vertel het zo wel, ga nu eerst in bad!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 22:15

Antheman schreef:

Maar maak eens een foto en probeer ook weer te geven hoe hoog de hoefwand is!

Ik denk dat de hoefwand nog te hoog is want hij laat z'n hoeven een beetje over de grond slepen. Daardoor slijt de hoefwand vanzelf. En hij is echt een stuk hoger dan dat de hoef breed is. Maar ik zou foto's van alle kanten maken. Zou wel makkelijk zijn als de hoeven vanzelf goed slijten.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 22:20

die fotoos zijn een strak plan Anouar 15

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 22:36

Margreet schreef:
Miscommunicatie tussen paard, ruiter en trainer.
Vertel het zo wel, ga nu eerst in bad!

is een weldaad voor een gevallen lichaam... Ach gut

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 22:54

Ik had springles en hij was echt ontzettend lastig, er stond een 3-sprong met allemaal nieuw spannend hindernismateriaal (muur enzo) en daar was hij ontzettend kijkerig op. Hij was echt enorm aan het zeiken, schoot er iedere keer langs, was het niet op de 1e, dan wel op de 2e of 3e en nog steigeren ook, de etter! Boos!
Lammert dacht me even te "helpen" door aan de zijkant te gaan staan op het moeilijke punt met een klein zweepje in z'n hand. Hij deed een stap naar voren toen ik aan kwam rijden en daar schrok Nescio zich helemaal wezenloos van dus die maakte een enorme sprong opzij en draaide zich 180 graden om, ja, toen was hij mij dus kwijt.... Was geen vuiligheid ofzo hoor (nou ja, dat gezeik op die hindernissen wel Stoom uit je oren ), maar ik kon 'm gewoon echt niet volgen zo vlug als het ging, had er totaal niet op gerekend. Schuld van Lammert dus eigenlijk en dat gaf hij ook helemaal toe! *LOL* Was ook het eerste wat ik zei: "Dat had je nou niet moeten doen..." Haha!
Aan de zijkant eraf geslingerd en op m'n heup/kont in het zachte zand gesmakt, dus niks aan de hand hoor, gelijk er weer op en verder gereden. Super afgesloten overigens, moest echt even wat met 'm uitvechten en ik heb glorieus gewonnen. Pling
Maar ik voel de spierpijn nu wel opkomen.... Scheve mond

Nes zal er morgen ook wel last van hebben, die is echt flink aangepakt, het zweet liep er in stralen vanaf Ach gut Nou ja, moet 'ie maar normaal doen hoor.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 23:02

Zal ik deze bij taalbloopers neerzetten of hier Haha!

geen ijzers, bekapt door natuurlijke hoefsmit

Haha! Haha! Smid met een t en de combi 'natuurlijke hoefsmid', die groeit in het wild zeker Haha! Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 00:21

Wacht dacht je hiervan:

viewtopic.php?f=1&t=397618&view=unread#unread
Citaat:
Mijne staat alleen voor op ijzers.
Achterijzers met zooltje en silleconen. Vanwege HKO linksvoor.
Omdat ze bij haar fokker ook jaren lang zelf bekapt is Lips are sealed
Snap echt niet waarom iedereen dat zelf doet, het is spelen met vuur vind ik Lips are sealed

Kan iemand mij die uitleggen ?? (op de sneer wil ik maar niet ingaan Lips are sealed )

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 08:15

Mijn handen jeukten ook hoor SM!

Ik leer nog wel eens verstandig te zijn!

Ik ga op matrassen liggen zometeen!
en jackie komt Andor na kijken vanmiddag!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 08:20

Ik ga niet kijken *gaat op handen zitten* wanneer word ik 30 Haha!
Zélf bekappen is nog niet per se synoniem aan natuurlijk bekappen Boos!.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 08:20

Pellie schreef:
ja daar wil ik ook wel meer van weten Haha!

nu we toch hebben geaccepteerd dat het overgroeide steunsels zijn... (ik kom er maar niet doorheen met het botte hoefmesje van stal) hoe halen jullie dat eraf?!?!

gouda, het lag ook voor in mijn mond over zelf hooi kopen en in de paddock te leggen maar als dát ook al niet mag.... Rolleyes dan inderdaad maar een dekentje op. wanneer mogen ze op het land?

Volgende week gaan ze hele dagen als het goed klikt tussen de nieuwe haf en chub en kay. We zijn ze nu aan het opbouwen. Dus dan zijn we even van het geklooi af. Zou misschien wel zelf hooi mogen geven maar ja dan heb ik 2 of 3 eters ervan en ik kan niet in de pauze van mijn werk weggaan. Heb maar een half uur en het is zowat een uur heen en terug. En ook Geld, geld! Bloos ik betaal al de hoofdprijs en voer al mijn eigen biks. Is gewoon geen fijne hobby meer.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 08:21

duimen jullie voor mij? Ik ga zo als mijn werkgever er is zeggen dat ik naar de loog ga. Ik ben het wachten beu op een plekje in de avonduren gaat veel te lang duren. Nu mag ik 9 mei al Nagelbijten / Gniffelen maar dan tijdens werktijd. Want voor of na ga ik niet redden.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 08:32

Wat voor 'loog'? Je hebt gelijk dat je onder werktijd gaat hoor! Dat mag ook gewoon. Maar het is altijd lastig om zoiets tegen je werkgever te zeggen. Terwijl als je zegt dat je naar de fysio gaat onder werktijd er niks aan de hand is meestal....

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 08:35

psy..
Hoop dat ik niet ontslagen ga worden hebben ze wel bij een nieuwe collega gedaan toen ze merkten dat ze niet goed in dr vel zat. Maar ja dan krijg ik toch een lekkere vette oprotpremie omdat ik een vast contract heb.