Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
nienke07 schreef:...Ik heb gekrabt met hoevenkrabber...t zijn nu holle hoefjes met vet uitstekende steunsels...
Antheman schreef:
*knip*
Goed verschil te voelen he, wat nu steunsel is en wat de zool is!
Margreet schreef:Ik heb net zand gehapt
Antheman schreef:Pellie schreef:ja daar wil ik ook wel meer van weten![]()
nu we toch hebben geaccepteerd dat het overgroeide steunsels zijn... (ik kom er maar niet doorheen met het botte hoefmesje van stal) hoe halen jullie dat eraf?!?!
Jij ook al, het lijkt wel een virus![]()
Ehh, flink scherp slijpen en kracht zetten! dan kom je erdoorheen.
Margreet ,heb je je zeer gedaan?
Anouar15 schreef:Ik had een vraagje over de hoeven, dus stel hem hier maar even
Sinds kort sta ik op een andere stal dichter bij het bos en nu ga ik dus ook elke dag naar het bos, maar ik moet eerst 15 min. over de weg. Nu zijn de hoeven al een stukje gesleten, hij loopt nu niet meer op de hoefwand maar meer op de zool (de hoefwand steekt niet meer uit) en z'n straal komt nu ook op de grond. Ik had begrepen dat dit goed is en dat dat helemaal natuurlijk is. Maar is dat echt zo? Wil het toch even zeker weten.
De laatste keer is hij nog traditioneel bekapt, maar ik wil overgaan op natuurlijk bekappen.
Antheman schreef:
Maar maak eens een foto en probeer ook weer te geven hoe hoog de hoefwand is!
Margreet schreef:Miscommunicatie tussen paard, ruiter en trainer.
Vertel het zo wel, ga nu eerst in bad!
Citaat:Mijne staat alleen voor op ijzers.
Achterijzers met zooltje en silleconen. Vanwege HKO linksvoor.Omdat ze bij haar fokker ook jaren lang zelf bekapt is
Snap echt niet waarom iedereen dat zelf doet, het is spelen met vuur vind ik
Pellie schreef:ja daar wil ik ook wel meer van weten![]()
nu we toch hebben geaccepteerd dat het overgroeide steunsels zijn... (ik kom er maar niet doorheen met het botte hoefmesje van stal) hoe halen jullie dat eraf?!?!
gouda, het lag ook voor in mijn mond over zelf hooi kopen en in de paddock te leggen maar als dát ook al niet mag....dan inderdaad maar een dekentje op. wanneer mogen ze op het land?