[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:05

Zwerte wat een schitterend paard is Rock toch.
Bitloos rijden met mijn haffie von ik helemaal het einde en dan van met bit en thiedeman naar een touwhalster. En ook nog beter stuurbaar en rembaar, had ik dat 10 jaar eerder geweten. Ik heb wel altijd veel op mijn zit gereden en vroeger ook zonder zadel, tot ik daarmee ooit in het ziekenhuis belandde. Sindsdien durf ik niet meer zonder zadel. Maar bitloos vind ik nog steeds geweldig. Alleen met mennen twijfel ik er nog steeds over, uitproberen is een dure grap want in de mini maten bestaat volgens mij geen menkopstuk, bitloos, waardoor maatwerk de optie is en dat is wel heftig om uit te proberen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:16

Dank je sonjim! Ik ben ook echt supertrots op hem!

Bitloos mennen zou ik niet zo snel doen denk ik. Je mist toch de controle van je zit/benen. Ik durft het niet aan, zelfs niet met twan die een mak lammetje voor de kar is en super op bitloos reageert. Best wel krom van me eigenlijk....
Was je zo naar gevallen, dat je in het ziekenhuis belandde?

Ik heb trouwens eindelijk verklaring voor rocks gewichtverlies: eventjes 6 cm groeien in de winter!! Meneer is nu al 1,66 :D

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:30

Met mijn kop op de stoeprand, Sonja stond er bij en keek erna, zij kon er niet echt veel aan doen, was simpelweg geschrokken.

Ik heb nog een leuke spam voor jullie
Candy Slapend
Afbeelding
Candy mij achtervolgend
Afbeelding

Jimmy en Billy Dikke vrienden
Afbeelding
Jimmy moet nodig op Dieet, dus geen chocolade meer voor Jimmy
Afbeelding

Wieneke demonstreerd dat ook moeders tijd voor zichzelf mogen nemen
Afbeelding

Wieneke's ex-partner en de vader van Billy en Candy
Afbeelding

En zoek de verschillen
Candy een maand oud
Afbeelding
Billy 2 maanden oud
Afbeelding

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:48

sonjim ,waarschuw voortaan even! Ik smelt hier van mn stoel af!!! wat een heerlijke pony's heb je toch!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:05

Ik zal eraan proberen te denken de volgende keer.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:06

:D candy en billy lijken echt wel veel op mekaar zeg. Verschil valt vooral op door het vele wit van candy's lekkere bekkie. Maar anders had ik zo geloofd dat het candy was!

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:12

welke Billy ? :P

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:14

Zwerte schreef:
Erg leuk dat het zo goed gaat billyboy! Voor mij was het toen ook echt een verademing om bitloos te gaan, omdat mn paardje er echt veel beter op reageerde.

jaa idd ligt dus zeker niet aan mij ! :D

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:19

hoe bedoel je, ligt niet aan jou?

Het paardje van mij wat er zo goed op reageerde was trouwens niet bovenstaande rocky (die is nog niet ingereden) maar een lompe fjord die erg doof is geworden in zn mond door een te smal menbit... is mijn leasepaardje in de winter dus kan daar weinig aan veranderen! Maar het mooie is wel dat het echt een tank is, die overal doorheen beukt.... en een bitloos hoofdstelletje? Halve ophoudingen zijn al genoeg :D
Rocky ga ik wrs ook bitloos inrijden, beter met zn wisselende gebitje!

Ik ben trouwens geen fan van rijden met touwhalster, volgens mij werkt dat best scherp in, die smalle touwtjes... of vergis ik me daarin?

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:24

ik wil zelf erg graag ook zo rijden en met een bbpad ! :)
( ik bedeol met dat touw om die nek ) echt heel gaaf !

Afbeelding

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:26

nee ons touw halster is heel zacht .
en het zijn geen dunne touwtjes ze zijn juist dik .
maar het was meer om het uit teproberen
we zijn nu opzoek naar een hoofdstel
maar dat is een beetje moeilijk te vinden een beetje goedkoop ;)

nou met het ligt dus niet aan mijn ... dat ik vind dat sommige paarden beter gaan lopen dan .
Laatst bijgewerkt door Pr_BillyBoy op 22-06-09 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:27

Vind je Candy niet ook erg groot Billy is daar een maand ouder.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:29

ik raak in de war met dat Billy hahaha :=
pony uit mijn profiel heet ook zo :o

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:35

Leuk toch, in een ander hk topic, heet ik Sandra en het paard van een meisje heette ook Sandra, da's ook zo verwarrend.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:37

jaaa haha inderdaad !

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:25

Pr_BillyBoy schreef:
en het zijn geen dunne touwtjes ze zijn juist dik .

Ik vind jouw touwhalster inderdaad vrij dik. Waar heb je die gekocht?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:42

Mijne was ook vrij stevig, met de shetten lange lijn ik met stalhalster werkt ook prima.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:46

Ik vind het wel meevallen hoor met touwhalsters en scherp inwerken. Je moet gewoon niet met constante druk rijden (duh), en een paard hebben dat gevoelig is voor druk (wijken voor druk), zodat je hele lichte signalen door kunt geven en niet hoeft te sjorren aan het ding.

Reina heeft al een halfjaar geen stalhalster meer om gehad, ik gebruik enkel nog een touwhalster met leadrope.

Ik ben wel benieuwd met welke optoming ik later zal rijden (een bit komt er in ieder geval niet).

Vandaag kwam Wout Overbeke ( http://www.horsesgonatural.com/ ) langs voor een speel/grondwerksessie met Reina. Ik heb weer een heel andere kant van mijn paard leren kennen, kan ik wel stellen :D.

Sonjim: wat een hééééérlijke foto's, wat een droppies!

Billyboy: dat is ook een doel van mij, dat met dat touwtje om de nek.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:02

dat vraagt om een uitgebreider verhaal dani! Andere kant leren kennen? op welke manier?

Ik heb trouwens zelf nog totaal geen ervaring met touwhalsters, nog nooit gebruikt. Nou is twan ook alles behalve gevoelig dus bij hem werkt zoiets ook echt niet...

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:41

Ehm, tsja, Reina sprong over de omheining van de roundpen tijdens het join-uppen :o . En die omheining is redelijk hoog incl. een randje schrikdraad erboven, mijn paard heeft springtalent, dat dan weer wel. Het blijkt dat ze toch een tikkeltje dominantie in zich heeft en ze gaf zich niet gewonnen. Op een gegeven moment had ze er schoon genoeg van en zag nog maar één uitweg.........
Het stomste was nog dat ze in de wei belandde van twee asociale door de mens verknipte twee meter hoge paarden die haar meteen door het land begonnen te jagen en echt gericht aanvielen. Heel even dacht ik echt dat ze opgegeten zou worden door ze :( . Ik heb niet snel een hekel aan bepaalde paarden, maar op dat moment kón ik ze wel.........

Daarna veel friendly game gedaan met Reina (Parelli) en spelletjes als over zeil lopen etc. dat ging wel weer heel erg goed, en afgesloten met voetjes geven dat ze in vol vertrouwend deed. Goed afgesloten in ieder geval. Maar ben me wel kapot geschrokken.........

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:29

Is niet zo handig van haar om erover te springen net bij die paarden de wei in, maar apart hoe een paard je zo kan verrassen. De ruin van mijn zus deed dat ook, nu kan ze alles met hem maar toen hij jonger was, oeps.

Ik heb vanavond een heerlijke penny avond gehad, na weken vooral veel aan weiland en stal geknutseld te hebben, vanavond alle pony's gepoetst. Candy en wieneke even gesplitst (candy op stal en Wieneke gelongeert) en met Candy wandelen aan het halster en vast staan geoefend, alles met beleid en maar even uiteraard.
Met Jimmy weer gewandeld oftewel vlieger opgelaten, daar lijkt het met Jimmy vaak meer op, volle galop aan de lijn en ik maar meerennen, och ja das goed voor de conditie.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:38

Ik heb even een vraagje aan jullie. Ik heb nu een hele stabiele kudde, met 2 merries en 2 ruinen. Jimmy heeft in het verleden al 2 keer laten zien niet met ruinen samen te kunnen. Zouden jullie het er toch nog op durven wagen om er een ruin bij te zetten buiten Billy om, of achten jullie de kans groot dat het weer mis gaat. Ik heb namelijk vandaag een vraag van een vriending gekregen of ik 2 shetten mannen kan opvangen, nu nog hengst maar worden gecastreerd voordat ze komen, de jongste is een jaar en de oudste 7 en heeft gedekt.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:56

Nainkey : ik heb geen idee gewoon bij ruitersport midden beemster denk ik ! en anders bij eppeljeck

Dani62 jaa idd is echt gaaf ! :oo dat paard waar ik op rij dan die reageert zo super op stem en zit gaat echt super !

ik kan ook goed tempo aangeven bij hem en goed sturen de volte's zijn ook rond gelukkig !! :D
hahah hij rijd als of ie het al jaren doet echt super ! +:)+
nu net ook nog gereden ging weer nettjes !
ik vond hem zelf wel leukker ontspannen lopen want hij vroeg om met zijn hoofd naar beneden te gaan enz.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 09:13

Ik heb inmiddels besloten de kudde niet uit te breiden dus mijn vraag van hierboven is niet meer van belang.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:37

oke mooi !