Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar ik hoop dat we daar volgend jaar wel klaar voor zijn

. Dan zet ik ze in mijn profiel, want ik ben niet zo'n ''kijk mij nou'' type, heb daar gewoon niet zo'n behoefte aan
. Je kunt bij interesse mijn profiel openen en voor de rest deel ik dat liever met de mensen om me heen, die dichtbij me staan. Die echt weten hoe hard we er samen aan gewerkt hebben om iets moois te kunnen laten zien.
en zal er tzt je profiel weer voor raadplegen
Op dit moment zijn het sympathieke inrijdplaatjes, dus ik ben benieuwd hoe je ermee verder gaat. Wb de gemiddelde foto op HAW, daar heb ik me net al over uitgelaten 

Lielle schreef:MT, helder maar dan heb ik meteen een volgende vraag. Waarom rijd je liever met druk op de neus dan met een bit? Niet aanvallend bedoeld, ik ben gewoon benieuwd naar de redenen achter zo'n keuze.
Overigens is jouw opmerking over verzameling en afwerking dus precies wat ik ook ervaren heb, en wat me dus opvalt op de foto's.
Hij lijkt vrolijker, tis minder gedwongen.. En ik heb het idee dat het de band tussen paard en ruiter vergroot. Je moet echt vertrouwen in je paard hebben.
), één worden met het paard. Ik kijk naar rechts, en hij gaat naar rechts, ik leun iets voorover, en hij versnelt.. Dat leek me altijd gewéldig

MysticTinker schreef:Ik merk gewoon dat hij het rijden fijner vindt zonder bit, dat is echt gewoon een gevoelHij lijkt vrolijker, tis minder gedwongen.. En ik heb het idee dat het de band tussen paard en ruiter vergroot. Je moet echt vertrouwen in je paard hebben.
Citaat:En het was vroeger al mijn grote droom, daar heb ik altijd heen willen streven; zonder hoofdstel en zadel galopperen (en dan t liefst nog aan t strand), één worden met het paard. Ik kijk naar rechts, en hij gaat naar rechts, ik leun iets voorover, en hij versnelt.. Dat leek me altijd gewéldig
Citaat:En om zo ver te komen moet je natuurlijk eerst overschakelen op bitloos, en daarna pas hoofdstelloos. Daarom ben ik daar in het begin mee begonnen.
Citaat:Het galopperen zonder hoofdstel lukt nu wel, maar nu mijn nieuwe doel; verzamelen en moeilijkere oefeningen.
Citaat:Tis jammer dat onze bak een grote modderpoel is, anders had ik morgen eens wat mooie foto's gemaakt, hij kan heel mooi lopen bitloos, heel goed ontspannen. Maarja die zwevende bewegingen van een warmbloed zal hij wel nooit krijgen
MysticTinker schreef:Je moet echt vertrouwen in je paard hebben.
Abslouut, als ik een paard echt niet vertrouw kruip ik er zelfs niet op als het weet ik wat voor megabitten in heeft
Met hoofdstel (bit of bitloos) heb je toch nog wat controle, maar zonder hoofdstel moet je echt maar hopen dat je paard luistert, als hij er vandoor gaat heb je echt geen 'noodrem' meer
MysticTinker schreef:Abslouut, als ik een paard echt niet vertrouw kruip ik er zelfs niet op als het weet ik wat voor megabitten in heeft
![]()
Maar ik bedoelde daarmee vooral het hoofdstelloos rijden, dan moet je toch echt wel wat meer vertrouwen in je paard hebben vind ik. Het heeft ook een tijd geduurd voordat ik dat durfdeMet hoofdstel (bit of bitloos) heb je toch nog wat controle, maar zonder hoofdstel moet je echt maar hopen dat je paard luistert, als hij er vandoor gaat heb je echt geen 'noodrem' meer
Dani62 schreef:De meeste bitloze ruiters rijden ook niet zoals 'jullie' het graag zien..