Jij verwijt mij van het hebben van een slechte mentaliteit:
Citaat:
Ja, en? Dat wil jíj! Ik niet Haha! Ik vind dat dit jou geen biet aangaat.
¿Is dat zó lastig te aanvaarden?
Jij vindt iets en ik vind dat je niet weet waar je dat over meent te moeten vinden Pling
¿Wat is daar complex aan?
Ben je het er, met het bovenstaande, niet mee eens? Prima hoor OK dan!
¿Wat is het probleem?
Er is niets wettelijk verplicht, ik heb dus wél beslissingsvrijheid en dat houdt in dat jij níet het recht hebt je daar mee te bemoeien. Noem jij het maar ´arrogantie´ ik noem het voor mijn recht opkomen Pling
Ik schrijf dus gewoon: ¡bemoei je er niet mee!
¿Is dat recht zó moeilijk te respecteren?
Klaar
hc
Tuurlijk, dat is een erg goede mentaliteit, echt eentje om trots op te zijn.
Citaat:
Jij snapt het.
Ik ben niet bereid tot een discussie.
Ik wil niemand overtuigen, alleen dat niemand mij mijn beslissingvrijheid ontzegt.
Verder is een discussie alleen mogelijk wanneer alle betrokkenen weten waar ze het over hebben, Inhoudelijke argumenten hébben. Ik weet als bijna geen ander dat de modale ruiter geen referentiekader heeft mbt wat ik doe en dus heeft die geen recht op een mening daarover, laat staan dat ik daarmee in ´discussie´ ga.
Ook mbt beschermende kleding heb ik veel meer kennis en ervaring dan de modale ruiter; heb 23 jaar met motorfietsen geraced.
hc
Ok, inhoudelijke argumenten, wat heeft het in gods naam te maken dat jij al 23 jaar met motorfietsen hebt geraced, die lijken ook echt op paarden eh, en is ook precies dezelfde dicipline.. Alweer verwacht je dingen van anderen waar je zelf niet aan voldoet...
Citaat:
Mij wordt héél vaak gevraagd of ik op een voor mij vreemd paard wil rijden en ik doe dat NOOIT. Nog niet met mijn hele motorX outfit aan.
Nou dan heb ik met mijn nog maar 10 jaartjes rijervaring (jij zal er wel veel meer hebben) nog meer durf als jij, want ik zou op ieder paard stappen, een band bouw je niet alleen op door grondwerk te doen (dit is wel heel belangrijk, maar dat terzijde) dat bouw je ook op door samen te zijn, samen te rijden.
Citaat:
Waar het wel mee te maken heeft is met het GEBRUIK van je hersens. ´Natural´ denken anders, doorgaans inhoudelijker, over de omgang met paarden dús anders over de omgang met beschermende kleding.
DIT STAAT LOS VAN DE BESCHERMENDE FUNCTIE van beschermende kleding. Maak je eigen keuze en bemoei je niet met een ander, helemáál niet als die voor jou wereldvreemd denkt.
Zegt iemand die net klaar is met een volledige tirade over beschermende kleding, dat anderen zich niet met hem zouden moeten bemoeien...
Citaat:
Dat ís abn, als je jip&janneke-taal bedoelt, nee. Pak een woordenboek = goed voor je woordenschat.
hc
Weer een zeer goed bewijs van je fijne metaliteit...
Citaat:
Fijn dat jíj voor jezelf een helm opzet. Waarom zou jij het jammer moeten vinden dat een andere dat eventueel niet doet?!
Bemoei je er niet mee!
Ik rij regelmatig met een integraalhelm, compleet met motoX-harnas etc... vaak zonder wat ook. MIJN keuze! Ik vind het vréémd dat een dergelijke helm in de ruitersport niet beschikbaar is, maar verder?
Ik begrijp niet wat het jou aangaat wat volgens jou vermeende naturals doen. Ík heb geen mening over jouw wel/niet dragen van een helm. Ik weet niet of het nodig/zinvol is of dat je beter aan je vaardigheid of band met jouw paard kan werken. Geen idee en hou mijn mond dus.
Míj kan het alleen maar wat schelen dat jij iets meent te kunnen vinden over de keuzes van een ander terwijl je dat niet bij benádering kan beoordelen. Alsof er nog niet genoeg via subjectieve as(s)ociaties naar conclusies van vooroordelen gesprongen wordt in de paardenwereld!
hc
Jezus, leuke eerste post, die arme ts ze vraagt alleen iets en jij begint weer met je bemoei je er niet mee. Tuurlijk weer die fijne metaliteit.
En dan nu nog even de hele clou van dit verhaal:
Citaat:
'Bemoei je niet met een ander´
Laat iedereen die risico-afweging ZELF maken en bemoei je niet met dingen die buiten je referentiekader vallen!
Maak je EIGEN keuze en zeur niet over een ander.
En wat heb jij in alle bovenstaande posts gedaan, juist, gezeurd over iemand anders, zodra er iets gezegd werd rende je er als een kip op af om die iemand toch maar even jou mening te vertellen. En nu kan je dit niet ontkennen want het staat allemaal in deze post. Is dat even pech...
Trouwens over die hoeven, toevallig (aangezien jij dat natuurlijk uberbelangrijk vindt) ken ik dat soort landen. Mischien weet je waar zuid-Frankrijk ligt? Nou daar zij in de zomer temperaturen van over de 40 graden (en ja dat heb ik ook al meegemaakt) en toch zien de hoeven van die paarden er niet zo uit...