Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
geerke schreef:begint de ellende niet op de gewone manege??
geerke schreef:begint de ellende niet op de gewone manege??!
) hem wel vaak te pakken en als de instructeur er toch een geeft gebruik ik de zweep enkel om een klein tikje (naja.. meer een aanraking) te geven als teken dat het wel iets vlotter zou mogen. En dat is meestal al meer dan genoeg. Waar ik me ook aan erger is dat er iemand in mijn les rijdt, en ze rijd haar paard 'aan de teugel'. Oftewel ; ze zaagt gewoon net zo hard en lang tot het paard de druk wil ontwijken en helemaal met zijn kin tegen de borst gaat lopen
Ik heb me al vaak in moeten houden om er wat over te zeggen
Maar dat laat ik aan de instructeur over.
bizzybijtje schreef:Tsja...Zo rijd ik ook op zo'n manege. Het is wel een hele goede manege, ze geven ook ontzettend goed les ,maar je móét met een zweep rijden. Ik 'vergeet' () hem wel vaak te pakken en als de instructeur er toch een geeft gebruik ik de zweep enkel om een klein tikje (naja.. meer een aanraking) te geven als teken dat het wel iets vlotter zou mogen. En dat is meestal al meer dan genoeg. Waar ik me ook aan erger is dat er iemand in mijn les rijdt, en ze rijd haar paard 'aan de teugel'. Oftewel ; ze zaagt gewoon net zo hard en lang tot het paard de druk wil ontwijken en helemaal met zijn kin tegen de borst gaat lopen
SuperSmurf schreef:bizzybijtje schreef:Tsja...Zo rijd ik ook op zo'n manege. Het is wel een hele goede manege, ze geven ook ontzettend goed les ,maar je móét met een zweep rijden. Ik 'vergeet' () hem wel vaak te pakken en als de instructeur er toch een geeft gebruik ik de zweep enkel om een klein tikje (naja.. meer een aanraking) te geven als teken dat het wel iets vlotter zou mogen. En dat is meestal al meer dan genoeg. Waar ik me ook aan erger is dat er iemand in mijn les rijdt, en ze rijd haar paard 'aan de teugel'. Oftewel ; ze zaagt gewoon net zo hard en lang tot het paard de druk wil ontwijken en helemaal met zijn kin tegen de borst gaat lopen
Als jouw instructeur er niets van zegt dat dat meisje continu loopt te zagen vind ik eerlijk gezegd niet dat ze daar zo goed les geven. Les geven is niet alleen maar uitleggen hoe je je figuurtjes moet rijden, maar ook uitleggen hoe je fatsoenlijk met je paard behoort om te gaan..
sporen en een zweep zijn tocht om hulpen mee te verfijnen. niet om een paard mee af te tuigen.
geerke schreef:begint de ellende niet op de gewone manege??
Zij zou wel eens even laten zien hoe je moest paardrijden hoor! Met een big smile aan de teugels gaan hangen en ondertussen lekker veel met die sporen prikken en met de zweep slaan, ja, dan heeft het paard zoveel pijn dat hij wel in de "krul" moet lopen, want daar gaat het natuurlijk allemaal om! Dat het paard "lekker nagevelijk loopt" En vervolgens het ook nog raar vinden als het paard niet wil wijken!
Hij kan niet eens wijken! zo stijf is hij in zijn rug door al dat getrek!
Ik zou het zo doen!!!