Wie heeft er ervaring met de ghost?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roadracer

Re: Wie heeft er ervaring met de ghost?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:47

draumpje schreef:
mmm, ik denk dat het verschil tussen de ribbeltjes van de ghost (als voorbeeld) of de ribbeltjes/afdruk van een sjabrak met motief onder een boomzadel niet bestaat Lachen
alleen is het zo dat mensen met een boomlooszadel heel erg heftig op drukkingen/drukverschijnselen letten
heel positief...maar niet ieder afdrukje (in dit geval de ribbeltjes in de vacht) hoeft slecht te zijn

Het is niet zo dat ik de afdruk an sich vervelend vind, maar ik heb ergens gelezen (eerder in dit topic?) dat er haren tussen die ribbels kunnen komen. In dat geval lijkt het me erg vervelend voor het paard. Als er wat verschuiving plaatsvindt (wat natuurlijk zo min mogelijk moet gebeuren) voelt het wellicht net alsof iemand je haartjes aan het uittrekken is.

Maar nogmaals: ik heb er nog geen ervaring mee, dus misschien is het niet eens mogelijk dat de pad de haren "vastpakt".

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:21

Lachen duidelijk...sja..dat is ook iets waar ik gewoon erg benieuwd naar ben en dus graag ens in het echie ga bekijken
(voorlopig ben ik nog niet aan een zadel toe, paard mag nog een jaartje groeien)

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 18:27

mijn ijslander heeft in verhouding lange haren, maar geen last van haren in de pad of in de kussens van de ghost.
Daar hadden we wel last van bij het sympanova van de HAFpad

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 12:58

Volgens mij blijven er ook wel haren zitten aan gewone katoenen pads als je paard aan het verharen is. En het zal allemaal een ander beeld geven als een paard weer in zijn wintervacht zit.
Paarden met een gevoelige huid kunnen eventueel plekken krijgen van stroeve dekjes als er wrijving is bij de bewegende delen (of met een zeer bewegende ruiter Bloos ) En vder voor elk wat wils, denk ik. Want bij mij blijft de Equitexpad wel zitten.... Wol is best lastig vanwege het onderhoud (maar ook weer niet heel lastig)

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 23:13

Wie van jullie heeft er singelstootbeschermers en wil die verkopen?

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 23:20

hrokur schreef:
4. Budgetpad: past qua maat mooi onder de Ghost. Ik vind de dubbeldikke inlages te dik voor bij de Ghost en ik gebruik er nu enkele inlages bij. Dus als iemand belangstelling heeft voor die dubbeldikke inlages; ze zijn te koop!!!!!!!!!!

Aju.

De dubbeldikke inlages zijn verkocht.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 07:33

hrokur schreef:
Wie van jullie heeft er singelstootbeschermers en wil die verkopen?

als er nog iemand een paar over heeft, wil ik ze graag overnemen Clown

Ik heb nu een schapenbonten singelshoes in tweeën geknipt en daar wat van geknutseld, want de neopreen constructie was meteen alweer afgescheurd, wat ik overigens al voorzien had

fotootje van mijn broddelwerkje

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 01:37

jeddah dat staat echt super mooi man, met die pad eronder Ja ik kan me wel indenken dat dit voor paard ook prettig is. Ja
ik reed ook zonder extra pad, gewoon met de ribbeltjes op de vacht. ik heb het nooit anders geprobeerd.

superroos heeft mijn ghostje overgenomen, de mate waarin in paardrij is te weinig om het comfortabel te houden. Verdrietig

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:17

ik heb dus de Ghost van pellie overgenomen!

hiervoor reedt ik met een westernzadel, een met een iets flexibele boom, toch begon ik te merken dat het niet meer echt ok lag...

de eerste keer dat ik de ghost erop had, met de originele ghost pad eronder kon ik zelf opstappen
met het westernzadel lukte mij dit vaak niet, niet omdat het verschoof of iets, maar ik heb een vorm van reuma en op de een of andere manier lukte het niet

met de ghost dus wel en hij verschoof geen cm..

hoe het zat was even wennen als je zo'n westernzadel bent gewend maar in de bak merkte ik gelijk het verschil

Figor liep veel ruimer in stap, ook in draf en hij kon gelijk goed aangalloperen, daar had hij met boomzadel nog wel eens moeite mee

heb toen ook gelijk een sprongetje gemaakt, zelfs dat ging super

dus die week een bosrit van 3 uur gemaakt, figor kon beter tempo houden, en kon goed remmen op zijn voorhand bij een stijle bult, met westernzadel leek het of hij niet kon remmen door de druk op zijn schouders..

maargoed, onwijs enthousiast dus, ik heb trouwens de EZ ride beugels er nu aan hangen, die zijn echt super fijn!

eersgisteren een rit van 8 uur gemaakt en 30km rond gezworven over de veluwezoom
absoluut niet belemmerd door het zadel en zelf veel minder pijn dan ik anders zou hebben

Figor en ik zijn er allebij ontzettend blij mee Lachen

zal de foto's even in linkjes plaatsen..

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4HXLXGN3.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TZNVRPYX.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BJZWPLI8.jpg

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:28

Ziet er super uit hoor!!
Staat echt gaaf!

Ik heb in de vakantie een zwarte Ghost overgenomen van een vrouwtje uit Veenendaal.
Ik maak morgen wel foto's.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:37

thanx, ik had het niet gelijk gedacht dat het zo goed zou gaan...
heb nooit eerder wat met boomloze zadels gehad zeg maar maar het verhaal van de ghost sprak me enorm aan..
en het verschil wat ik merk met hoe Fiek loopt is gewoon enorm, kon het die eerste bosrit echt niet geloven haha

ben benieuwd naar je foto TL

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 19:10

Staat hem SUPER!! Heerlijk zadeltje is het toch he?! Ja

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 19:15

ja echt, ik ben nu op de pagina aan het lezen waar jij net aan het testen bent, leuk zeg
zie dat je endurance doet ook een beetje, ik heb daar dus helemaal geen verstand van maar heb eergisteren met fiek 30km gereden.. heel rustig aan hoor maar we hebben de smaak wel te pakken en ik zou het gaan kunnen trainen
op wat voor manier ben jij bezig, ook met 'wedstrijden' erin zeg maar..
en wat is het laagste niveau aan aantal kilometers dat je af kan leggen..

wat een vragen haha (zie nu de links in je onderschrift dus ga snel even spieken!)

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 19:23

Ja, ik doe inderdada ook Endurance. Aanstaande weekend heb ik een wedstrijd van 28 km, das wel zo'n beetje het kortste, Holten is ook erg kort met ik geloof 26 km. Je moet minimaal 9 km per uur rijden, dus je mag er geen 8 uur over doen. Clown

Ik train 3-4 keer per week, nadat het paard de baisi kilometers met veeeel stappen al zeker een jaar gemaakt heeft.

Nu draaf ik eigenlijk haast alleen maar, buiten het lostappen en uitstappen om, met 1 keer in de week ook een "rustige" ritje. Gemiddeld rij ik per keer zo'n 12-16 km. Das training voor klasse I. Voor Klasse II bouw ik de hoeveelheid kilometers uit en ga ik ook steeds iets meer en langer galoperen.

Ik rij over het algemeen niet meer dan 4 wedstrijden per jaar, per paard. Maar ook omdat ik met Simply ook TREC doe/ga doen en ook omdat 3 paarden in conditie houden best een hoop werk is. Knipoog

Endurance is GAAf en zeer verslaafend! Dus pas op, kijk uit en doe vooral gewoon een keertje mee! Ja

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 19:26

Jeddah schreef:
Ja, ik doe inderdada ook Endurance. Aanstaande weekend heb ik een wedstrijd van 28 km, das wel zo'n beetje het kortste, Holten is ook erg kort met ik geloof 26 km. Je moet minimaal 9 km per uur rijden, dus je mag er geen 8 uur over doen. Clown

Ik train 3-4 keer per week, nadat het paard de baisi kilometers met veeeel stappen al zeker een jaar gemaakt heeft.

Nu draaf ik eigenlijk haast alleen maar, buiten het lostappen en uitstappen om, met 1 keer in de week ook een "rustige" ritje. Gemiddeld rij ik per keer zo'n 12-16 km. Das training voor klasse I. Voor Klasse II bouw ik de hoeveelheid kilometers uit en ga ik ook steeds iets meer en langer galoperen.

Ik rij over het algemeen niet meer dan 4 wedstrijden per jaar, per paard. Maar ook omdat ik met Simply ook TREC doe/ga doen en ook omdat 3 paarden in conditie houden best een hoop werk is. Knipoog

Endurance is GAAf en zeer verslaafend! Dus pas op, kijk uit en doe vooral gewoon een keertje mee! Ja

hahaha 8 uur ja.. maar het was een relaxte rit om te genieten, 3x pauze gehouden ondertussen en languit in het gras gelegen
ouwe l*llenrit Clown hahaha

maar die 26km zouden we goed kunnen.. met de juiste training dan he (mits ik daar de tijd voor heb en het lichamelijk aan kan)
hoeveel uur mag je daar ongeveer over doen, ben geen wiskunde wonder
zeg maar klasse 1 30km kom ik tegen... waar ik heel relaxed 8 uur over heb gedaan?

thanx voor alle info Ja

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 23:10

SuperRoos schreef:
ik heb dus de Ghost van pellie overgenomen!

Proficiat met je Ghost. Ik hoop dat je er net zo van zult genieten als ik doe.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:51

ZEKERS! Heb zelfs gezien dat Fiek op de voorpagina van de verkoopsite staat van BZ Lachen echt super leuk

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 14:48

Aangezien ik mijn Ghost heb verkocht, heb ik diverse toebehoren te koop ( Ghostpad, Westip singels 60cm, Budgetpad met Physioinlages, Marylot Biothane beugelriemen 150cm ). Zie voor meer info mijn advertentie.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 15:09

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 15:26