ulinoco_maud schreef:euhhmmm ik heb mijn paardje vorig jaar heel de zomer buiten gehad...(omdat mensen zeiden het is beter bla bla) ja ja !!!
gevolg verkoudheid + een bacterie op de hartklep (is blijvend) dussssss wat is nou zo goed aan 24/7 buiten.......
ps. het is dus het gevolg van 1 dag hevige regen.... en ze hadden beschutting etc
en nog eentje onze ivo (shetje) staat ook 24/7 buiten.........
wat denk je diertje heeft longontsteking ?????
ik zet men vraagtekens bij 24/7 buiten paarden zijn nu veel gevoeliger voor kou enzo....
ps met die hartklep mag ik nog wel alles hoor ook topsport maar ze kan er last van krijgen als ze oud wort ik moet ieder jaar op controle...
dan doe je echt iets heel goed fout! Ten eerste moet je nooit dingen doen omdat mensen zeggen dat het beter is, je moet iets doen omdat je er zelf achter staat.
Als beide paarden ziek zijn geworden toen ze buiten waren heb je imo iets verkeerd gedaan, waren ze er wel aan gewend om buiten te staan of heb je ze plots van stal geplukt en 24/7 naar buiten gegooit? Een gezond paard hoort namelijk niet ziek te worden als ze buiten staan, helemaal niet in de zomer!