Naturals............hoe natural ben jij?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nammie

Re: Naturals............hoe natural ben jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:08

runningkawa schreef:
ja, de PN mensen doen dat Ja

dat een paard in de natuur nooit op de plek waar het zadel ligt zweet en het zadel de haren platdrukt en zo de werking teniet doet wordt ff vergeten Lachen

Oeii dit is een lastige...
Ik denk dat als ik zou rijden , ik er wel voor zou zorgen dat het paard op de huid in ieder geval droog zou zijn , voordat hij in de regen buiten gezet zou worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:08

Nee , maar ik weet wel zeker dat door de manier waarop mijn paarden leven , ze geen koliek krijgen...

leg eens uit hoe je dat dan doet hoe doe jij dat dat met gas koliek

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:09

Nammie schreef:
dowie schreef:
en waarom ontstaat er sluitage? Door het extra gewicht van de ruiter en door het heel lang meegaan van een paard (ouderdom) laten deze twee situaties toevallig niet voorkomen in het wild

slijtage word voor merendeel veroorzaakt door verkeerde stand in de benen en het is erfelijk!!!!!!!!!!als jou paard koliek heeft laat je hem dan doodgaan dat is natuurlijk wel het meest natuurlijk

Nee , maar ik weet wel zeker dat door de manier waarop mijn paarden leven , ze geen koliek krijgen...

Dat zou ik maar sterk betwijfelen, een darmdraaing kan altijd gebeuren waar dat die ook staat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:09

Citaat:
Kawa ik ken ze wel hoor Lachen of het een gros is weet ik niet, maar ze bestaan

domme dozen bestaan bij alles Bloos Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:10

dowie schreef:
dan heb je het wel ver laten komen zeg!!!!!!!!

Dat paard was toen pas een week van mij. Ik zal niet in detail treden verder ivm privacy vorige eigenaar.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:12

ulinoco_maud schreef:
euhhmmm ik heb mijn paardje vorig jaar heel de zomer buiten gehad...(omdat mensen zeiden het is beter bla bla) ja ja !!!

gevolg verkoudheid + een bacterie op de hartklep (is blijvend) dussssss wat is nou zo goed aan 24/7 buiten.......

ps. het is dus het gevolg van 1 dag hevige regen.... en ze hadden beschutting etc

en nog eentje onze ivo (shetje) staat ook 24/7 buiten.........
wat denk je diertje heeft longontsteking ?????

ik zet men vraagtekens bij 24/7 buiten paarden zijn nu veel gevoeliger voor kou enzo....

ps met die hartklep mag ik nog wel alles hoor ook topsport maar ze kan er last van krijgen als ze oud wort ik moet ieder jaar op controle...

dan doe je echt iets heel goed fout! Ten eerste moet je nooit dingen doen omdat mensen zeggen dat het beter is, je moet iets doen omdat je er zelf achter staat.
Als beide paarden ziek zijn geworden toen ze buiten waren heb je imo iets verkeerd gedaan, waren ze er wel aan gewend om buiten te staan of heb je ze plots van stal geplukt en 24/7 naar buiten gegooit? Een gezond paard hoort namelijk niet ziek te worden als ze buiten staan, helemaal niet in de zomer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:12

Nee vind ik niet, want misschien heeft Arabesk dit paard wel zo gekocht.
Je kan er niet over oordelen als je niet weet wat het hele verhaal is.

daar heb je gelijk in ik liet me even gaan mijn excuse
arabesk

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:13

Kawa, maar hun waarheid wordt net zo als DE waarheid gezien/ verkondigd als andersom de naturals het doen..

Dowie, ik zal jou nog even spreken als een van jouw paarden ziek wordt met deze uitspraken hier...

Echt, een ongeluk zit in een klein hoekje en sommige dingen zijn echt niet per definitie de fout van de eigenaar.
Je beledigt hiermee wel mensen die een paard aan koliek zijn verloren vind ik.

Edit, Sorry niet Dowie Bloos! Nammie Bloos

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:13

Ik vraag mijzelf ook weleens af hoe natural ik ben.

Mijn 3-jarige arabier staat 24/7 buiten, dat staat hij al vanaf dat hij van zijn moeder af is en hij is niet anders gewend. Hij wordt panisch als je hem in een kleine ruimte opsluit. Het is een grote wei, op een heuvel, met veel droge plaatsen dus. Ook is er een schuilstal (betegeld).
Ik laat hem ijzerloos om een aantal redenen:
- Hij zal niet vaak over de verharde weg hoeven lopen en aan iedere dag een kwartier over het asfalt raken de hoeven wel gewend, daar heb je geen ijzers voor nodig
- Mijn ervaring is dat paarden zonder ijzers minder snel uitglijden op gras ed
- Het hele idee van ijzeren dingen onder een hoef slaan vind ik ouderwets.

Ondertussen ben ik wel bezig met de beginselen van het inrijden, longeren ed, waarbij ik gewoon een bit gebruik. Daar ben ik zelf aangewend, en ik ga niet iets proberen wat ik zelf nog nooit gedaan heb (bitloos rijden dus) tijdens het inrijden van mijn paard.
Het idee van een boomlooszadel vind ik mooi, maar ik heb nu nog gewoon een boomzadel.
Hij wordt gewoon ontwormd, geent en bekapt.
Wandelen doe ik wel met een touwhalster, net als vrijheidsdressuur.
Ook krijgt hij iedere dag zijn portie biks Lachen

Ik ben zelf tegen blubweides, maar ook tegen 23/7 stalling. Als je je paarden zo houdt, ben je in beide gevallen doorgeslagen, vind ik dan.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:14

denk dat we allemaal toh wel het welzijn van het dier belangrijk vinden...met of zonder deken/ijzers ect

maudy_89

Visconti schreef:
ulinoco_maud schreef:
euhhmmm ik heb mijn paardje vorig jaar heel de zomer buiten gehad...(omdat mensen zeiden het is beter bla bla) ja ja !!!

gevolg verkoudheid + een bacterie op de hartklep (is blijvend) dussssss wat is nou zo goed aan 24/7 buiten.......

ps. het is dus het gevolg van 1 dag hevige regen.... en ze hadden beschutting etc

en nog eentje onze ivo (shetje) staat ook 24/7 buiten.........
wat denk je diertje heeft longontsteking ?????

ik zet men vraagtekens bij 24/7 buiten paarden zijn nu veel gevoeliger voor kou enzo....

ps met die hartklep mag ik nog wel alles hoor ook topsport maar ze kan er last van krijgen als ze oud wort ik moet ieder jaar op controle...

dan doe je echt iets heel goed fout! Ten eerste moet je nooit dingen doen omdat mensen zeggen dat het beter is, je moet iets doen omdat je er zelf achter staat.
Als beide paarden ziek zijn geworden toen ze buiten waren heb je imo iets verkeerd gedaan, waren ze er wel aan gewend om buiten te staan of heb je ze plots van stal geplukt en 24/7 naar buiten gegooit? Een gezond paard hoort namelijk niet ziek te worden als ze buiten staan, helemaal niet in de zomer!

paard stond gewoon op stal voorheen maar hebben het buiten gewoon heel rustig opgebouwd en ik vond 24/7 lekker in de oren klinken ja en ivo hebben we pas een half jaar later gekregen en shetjes staat overigens altijd buiten

lesilla

nicolletje daar heb je gelijk in vind het gewoon enorm verkeerd om dat te zeggen

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:15

Dat zou ik maar sterk betwijfelen, een darmdraaing kan altijd gebeuren waar dat die ook staat[/quote]

Een darmdraaiing ontstaat op het moment dat de darmen leeg zijn , toch?
Mijn paarden hebben 24 uur per dag de beschikking over hooi , en ja ja stro!
En toch hebben ze tot nu toe nog nooit koliek gehad.

Gaskoliek , ik heb een paard die daar heel gevoelig voor is , die krijgt dus echt geen knoflook of andere poedertjes , want dan is het mis.En ja , daar ben ik dus achter gekomen doordat ik hem knoflook gevoerd had . En de dierenarts is gewoon op komen dagen met een dikke buscopanspuit.En ik heb de dierenarts niet eens in natura betaald , maar gewoon via een bankrekening Haha!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:16

Nammie schreef:
.En ik heb de dierenarts niet eens in natura betaald ,

zak appels Pling Haha!

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:17

terorita schreef:
Nammie schreef:
.En ik heb de dierenarts niet eens in natura betaald ,

zak appels Pling Haha!

Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:18

hahahahah

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:18

Nicolletje schreef:
Kawa, maar hun waarheid wordt net zo als DE waarheid gezien/ verkondigd als andersom de naturals het doen..

Dowie, ik zal jou nog even spreken als een van jouw paarden ziek wordt met deze uitspraken hier...

Echt, een ongeluk zit in een klein hoekje en sommige dingen zijn echt niet per definitie de fout van de eigenaar.
Je beledigt hiermee wel mensen die een paard aan koliek zijn verloren vind ik.

Edit, Sorry niet Dowie Bloos! Nammie Bloos

Sorry dan geheel van mijn kant!!!
Was zo niet bedoelt!!! EXCUSES Bloos

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:19

Het komt er op neer dat niemand van elkaar zomaar iets kan beweren of roepen.

We weten echter niet hoe een ander zijn/haar paard houd ect ect.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:20

gaat ff mijn pan groentensoep afmaken.......
adieu

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:21

Nammie schreef:
Dat zou ik maar sterk betwijfelen, een darmdraaing kan altijd gebeuren waar dat die ook staat

Een darmdraaiing ontstaat op het moment dat de darmen leeg zijn , toch?
Mijn paarden hebben 24 uur per dag de beschikking over hooi , en ja ja stro!

Gaskoliek , ik heb een paard die daar heel gevoelig voor is , die krijgt dus echt geen knoflook of andere poedertjes , want dan is het mis.En ja , daar ben ik dus achter gekomen doordat ik hem knoflook gevoerd had . En de dierenarts is gewoon op komen dagen met een dikke buscopanspuit.En ik heb de dierenarts niet eens in natura betaald , maar gewoon via een bankrekening Haha![/quote]

Oefff zit mezelf wel lekker tegen te spreken zeg!
Dat van die knoflook en gaskoliek is nog uit de tijd dat ik graag poedertjes ed probeerde. Daar ben ik mee gestopt , sinds ik mij verdiept heb in de werking van het darmkanaal van het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:22

ik vind het gewoon irritant dat naturals vaak zo jammer doen tegen "gewone" ruiters jullie waren eerst toch ook 'normaal' zogezegd dit geld niet voor iedereen hoor ik scheer niemand over 1 kam

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:27

mijn conclusie na het lezen van dit topic: naturals zijn 'natural' wanneer het ze uit komt
Clown

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:29

dowie schreef:
ik vind het gewoon irritant dat naturals vaak zo jammer doen tegen "gewone" ruiters jullie waren eerst toch ook 'normaal' zogezegd dit geld niet voor iedereen hoor ik scheer niemand over 1 kam

tja en ik vind het weer jammer dat normals vaak zo raar doen tegen naturals.

Ik vind het soms behoorlijk frustrerend. "vroeger" toen ik nog lekker elk weekend een dressuur wedstrijdje reed, mijn paard lekker onder een dik dekentje stond werd je gewoon normaal behandeld, tegenwoordig ben ik kansloos en kan ik niet rijden want anders was ik geen natural geworden. Om het maar even zwart-wit te schetsen.

En ik erger me ook dood aan mensen die steeds weer zulke topics openen als deze, bemoei je lekker met je eigen paard en laat iedereen zijn ding doen. Ik ga me ook niet met andere mensen bemoeien, ik kijk wel uit. Helemaal op bokt heb je als natural dan meteen een ban te pakken.

Ik verwacht niet dat normals/naturals het ooit eens worden met elkaar, daarom kun je misschien maar beter accepteren dat er mensen zijn die het anders doen dan dat jij het doet. En die andere groep gewoon met rust laten.

@Ariebombarie: je hebt hem helemaal door Ja We pakken de voordelen van de natuur als het ons uitkomt, (of beter gezegd als het mogelijk is met het paard en het paard zich er goed bij voelt) wil dat niet dan zijn er gelukkig nog altijd normals die ingewikkelde dingen hebben uitgevonden waardoor het toch nog goed kan komen met het paard Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:31

Precies of naturals extra op bokt vervolgd worden jah echt

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:32

Nammie schreef:

Citaat:
Een darmdraaiing ontstaat op het moment dat de darmen leeg zijn , toch?Mijn paarden hebben 24 uur per dag de beschikking over hooi , en ja ja stro!

Gaskoliek , ik heb een paard die daar heel gevoelig voor is , die krijgt dus echt geen knoflook of andere poedertjes , want dan is het mis.En ja , daar ben ik dus achter gekomen doordat ik hem knoflook gevoerd had . En de dierenarts is gewoon op komen dagen met een dikke buscopanspuit.En ik heb de dierenarts niet eens in natura betaald , maar gewoon via een bankrekening Haha!
[/quote]
Waar heb je dat fabeltje gehoord???
En misschien heb je wel eens van zandkoliek, verstoppingskoliek, een simpele krampkoliek of een koliek door wormen gehoord.
Een gevaarlijke uitspraak hoor: ik weet zeker dat mijn paard geen koliek kan krijgen!
Het klinkt als: Ik heb de ballen verstand van paarden.
Laatst bijgewerkt door shan op 09-03-07 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt