Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
JoviBan schreef:Nimmy schreef:
En dat kost geld.. zeker op grote terreinen waar veel paarden lopen.. denk toch dat lang niet alle stallen de paarden 's winters de wei op willen. (na x aantal jaar moet je dan hoe dan ook her inzaaien en dat zou bij ons voor een halve hectare al ong 1500 euro kosten (doodspuiten omtrekken en opnieuw inzaaien dan). (en onze wei wordt bemest, maar toch merken we dat de kwaliteit langzaam afneemt)
Nadya schreef:Ik heb bij de DB gisteren ook de paarden op stal aangekaart. Ze begrepen precies waar ik het over had, maar er blijken geen wetten voor te zijn. Reken maar dat ik daar achter aan ga zitten, mocht men gaan zeuren over mijn paard op het land. Ik wacht dus ook met spanning dat mailtje of telefoontje af van deze hogere pief bij de DB.
Ik vind het erg vreemd dat 'men' bij de DB precies begrijpt wat ik bedoel en er blijkbaar niets aan kan gebeuren om deze vaak schrijnende situaties te veranderen.
En voor alle duidelijkheid (voor mensen zich weer aangevallen voelen), dan heb ik het over de paarden die er amper of nooit uitkomen. Dat schijnt gewoon te mogen in dit land. Mensen die zo zeuren over paarden buiten, denk eens wat verder dan je neus lang is!! Over dit soort dingen kan ik me echt woest maken.![]()
![]()
Nimmy schreef:Nadya schreef:Ik heb bij de DB gisteren ook de paarden op stal aangekaart. Ze begrepen precies waar ik het over had, maar er blijken geen wetten voor te zijn. Reken maar dat ik daar achter aan ga zitten, mocht men gaan zeuren over mijn paard op het land. Ik wacht dus ook met spanning dat mailtje of telefoontje af van deze hogere pief bij de DB.
Ik vind het erg vreemd dat 'men' bij de DB precies begrijpt wat ik bedoel en er blijkbaar niets aan kan gebeuren om deze vaak schrijnende situaties te veranderen.
En voor alle duidelijkheid (voor mensen zich weer aangevallen voelen), dan heb ik het over de paarden die er amper of nooit uitkomen. Dat schijnt gewoon te mogen in dit land. Mensen die zo zeuren over paarden buiten, denk eens wat verder dan je neus lang is!! Over dit soort dingen kan ik me echt woest maken.![]()
![]()
Het is zeker sneu voor die paarden, maar toon maar eens aan dat ze 24/7 op stal staan, denk dat daar ook problemen liggen.
Alane schreef:Als de DB niets doet is het net goed, doen ze wel wat is het ook niet goed... en daarmee doel ik op meldingen van paarden/pony's die in de ogen van anderen niet goed behandeld/gehuisvest worden.
Zeker is het voor de eigenaar vervelend als de DB zich meld na een klacht of meerdere kachten, maar ik ben van mening dat ze beter 10 X voor niets langs komen dan 1 X niet.
Nadya schreef:Ze moeten gaan kijken na een melding en dat vind ik ook goed. Maar het is wel belachelijk dat paarden die hun stal niet uitkomen blijkbaar 'vogelvrij' zijn. De DB zegt zelf dat ze 9 van de 10x voor niets komen bij paarden, die buiten staan. Door de onwetendheid van de mensen die bellen.![]()
Ik heb trouwens gezegd dat ze welkom zijn om bij mijn paard te komen kijken. Ik heb nog nooit problemen gehad en dat zal ook niet snel gebeuren, want ze staan er prima bij en er komen geen mensen in de buurt van de plek waar mijn paard staat.
arno8 schreef:OVer de regulering: er zijn wel wat instanties die het e.e.a. willen reguleren. Het ministerie van Landbouw heeft een hele tijd terug een heel raport geschreven vol met... ik kan het alleen maar gezeik noemen.
....
Ik weet niet hoe diep Nederland gezonken is, maar ik denk dat er toch nog genoeg gezond verstand aanwezig is om dit zeurrapport niet serieus te nemen.
runningkawa schreef:Ja, dat lees ik Nadya
Maar je begrijpt me blijkbaar niet.
Dat ze zich daarop richten is niet krom, dat is imo niets anders kunnen, Jammer, ja dat zeker
Een paard binnen met een zuivere stal en eten en drinken, daar kan niet gecontroleerd worden hoe vaak hij erbuiten komt.
Dáár ligt het knelpunt aan wel wat doen aan de buitenpaarden waar direct te zien is dat het niet kan en de binnenpaarden waar je dat niet kunt zien.
runningkawa schreef:Een paard binnen met een zuivere stal en eten en drinken, daar kan niet gecontroleerd worden hoe vaak hij erbuiten komt.
Dáár ligt het knelpunt aan wel wat doen aan de buitenpaarden waar direct te zien is dat het niet kan en de binnenpaarden waar je dat niet kunt zien.
JoviBan schreef:runningkawa schreef:Een paard binnen met een zuivere stal en eten en drinken, daar kan niet gecontroleerd worden hoe vaak hij erbuiten komt.
Ik zie helemaal geen knelpunt.
Paarden die 24/7 buiten lopen, kunnen ook naar binnen gehaald worden. Is ook iets wat 'je niet kunt zien'.