Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:dan heeft het als pensionstal eigenaar niet veel zin het paard normaal te maken.
Moniek schreef:Dus jou manier is de enigste goede manier?
Nicolletje schreef:Dan vind ik ook een loopstal het beste alternatief. Groter wordt Nederland toch niet en je kan mensen niet tegehouden paarden te kopen.
Huertecilla schreef:Er zijn in het dichtbevolkte NL véél te veel paarden om die op een ethisch verantwoorde manier te houden. Feit. Zelfs 'scharrelpaarden' is modaal niet haalbaar. De ruiterij in Nederland is een equivalent (bewuste woordkeuze) van bioindustrie alleen is het product geen vlees doch een uur erop zitten en trekken-porren. De Nederlandse ruiterij is een biorecratie-industrie.
Je kan wel vínden van niet, maar kijk naar de feiten.
HC
arno8 schreef:@HC: mooi rekensommetje en gemiddeld zal het best kloppen, maar dat betekent NIET dat je in Nederland geen paarden kunt houden. Jij zegt zelf dat je 6 paarden op 2 ha. houdt.
Ik heb 3 paarden op 1,5 ha. Oftewel: in Nederland is wel plaats, als je maar even zoekt.
Mare schreef:Huertecilla schreef:Er zijn in het dichtbevolkte NL véél te veel paarden om die op een ethisch verantwoorde manier te houden. Feit. Zelfs 'scharrelpaarden' is modaal niet haalbaar. De ruiterij in Nederland is een equivalent (bewuste woordkeuze) van bioindustrie alleen is het product geen vlees doch een uur erop zitten en trekken-porren. De Nederlandse ruiterij is een biorecratie-industrie.
Je kan wel vínden van niet, maar kijk naar de feiten.
HC
Ik bergijp best wat je hier bedoeld, maar je kan hier niet heel nederland in 1 hokje stoppen.
runningkawa schreef:Citaat:dan heeft het als pensionstal eigenaar niet veel zin het paard normaal te maken.
Dat bedoel ik
En al zou dat paard hier 10 jaar staan, dan nog is het niet mijn paard en zal ik de wensen van de eigenaar moeten respecteren. Of ik moet zeggen, zet hem maar elders, maar daar is zo'n dier ook niet bij gebaat.
Dus je kunt dan van alles willen, maar je moet ook kijken of het wel haalbaar is.
Ik ben ook voorstander van paarden samen in een groep, de hele dag, nee 24 uur hoeft niet van mij, zo kan ik paarden die het nodig hebben extra hooi geven.
Want Kawa bijv wordt vet (ja niet eens dik) van niks, Narcos valt af als ik hem niet bijvoer
En in de zomer de wei groter zetten kan niet, goed voor Narcos, maar Kawa kun je dan rollen
Dat is een nadeel bij het bij elkaar zetten
knapmannetje schreef:We zullen het wel nooit eens worden. Ik heb ook geen problemen met tralieboxen. Wel het liefst ook tussen de paarden in zodat ze wel kunnen neuzen. Maar er zijn inderdaad paarden die daar niet van gedient zijn en het beter dicht kan zijn. Voor de rust van dat paard zelf.
Huertecilla schreef:arno8 schreef:@HC: mooi rekensommetje en gemiddeld zal het best kloppen, maar dat betekent NIET dat je in Nederland geen paarden kunt houden. Jij zegt zelf dat je 6 paarden op 2 ha. houdt.
Ik heb 3 paarden op 1,5 ha. Oftewel: in Nederland is wel plaats, als je maar even zoekt.
maal 500.000 = 250.000 hectare. Ruim 2½ keer zoveel als 16½ miljoen nederlanders voor recreaie hebben.
Tuurlijk Arno![]()
Ja je kunt in Nederland best paarden houden. Maar niet zo veel als er nu zijn en MITS je de middelen er voor hebt.
Wat is daar zo moeilijk aan?
HC
runningkawa schreef:Ik weet niet hoe je aan moeder en kind komt
Mijn paarden zijn iig geen familie van elkaar
Deze dragende merrie staat aan de andere kant van de draad
Komt dus ook elke dag buiten, naast die van mij
Zou de merrie van mezelf zijn geweest had ik ze zeker weten in de groep gezet.
Maar een paard van een ander, wat er tijdelijk is?
Nee, daar ga ik geen risico mee lopen
Dadelijk is er wat mis met het veulen en heb ik het gedaan, of dat er nu mee te maken heeft of niet.
Mijn stallen zijn helemaal de verkeerde
Ze hebben spijlen...
Ik vind het niet erg, maar andere vinden het maar dierenbeulenrij....
Moirsa schreef:Denk je dat het goed is om je paard 24/7 buiten te zetten?
"jaa in het wild leven ze ook zo" Maar ze leven al 100den jaren niet meer in het wild,, dit zijn ze ook niet meer gewent...
En 23 uur per dag met altijd een deken op is wel overdreven hoor