Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
whoopie schreef:Maar laten we eerlijk zijn,er is geen zadel met of zonder boom die ieder paard/ruiter past.
Dat wordt ook niet gesuggereerd door de mensen die boomloos verkopen (is mijn ervaring).
Maar het is niet voor niets dat er weer een nieuwe ontwikkeling in boomloos is, die met dikkere kussens. Dat zegt ook iets over de kwetsbaarheid mbt de drukverdeling van bv de barefoot.
Gelukkig kan een ieder kiezen voor het zadel wat bij hem/haar past.
Shyla25 schreef:whoopie schreef:Maar laten we eerlijk zijn,er is geen zadel met of zonder boom die ieder paard/ruiter past.
Dat wordt ook niet gesuggereerd door de mensen die boomloos verkopen (is mijn ervaring).
Maar het is niet voor niets dat er weer een nieuwe ontwikkeling in boomloos is, die met dikkere kussens. Dat zegt ook iets over de kwetsbaarheid mbt de drukverdeling van bv de barefoot.
Gelukkig kan een ieder kiezen voor het zadel wat bij hem/haar past.
Nee dat is niet waar, bij een Barefoot of ander zadel zonder kussens heeft een pad die de kussens vervangt.
Dus je moet wel een goed pad gebruiken
laetitia schreef:Ik wil hem gaan aanschaffen, heb hem nog niet...maar ik wil het liefst een 2e hands op de kop tikken ivm de aanschafprijs.
Verder hoor ik veel positieve verhalen over het zadel en ziet hij er ook nog eens supermooi uit. Ik wil recreatief gaan rijden maar ook de mogelijkheid hebben om wat dressuur te doen als ik daar ooit een keer de geest in heb. Vandaar dat de keuze op dit zadel gevallen is. Daarnaast is mijn paard nog niet ingereden en zal hij in de loop zeker lichamelijk gaan veranderen door de aanmaak van meer spieren ed dus een boomzadel wil ik zowiezo niet ivm het gevaar dat het na een tijdje niet meer goed past.
Is dat gevaar bij dit zadel helemaal niet aanwezig omdat de kussens versteld kunnen worden?