barefoot Caramello

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: barefoot Caramello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:21

Ik weet niet wat er nu op / in zit , maar normaal als je gewoon goede voedende leerdressing (dus geen vet , dat is troep) gebruikt dan wordt de kleur weer heel mooi diep en sappig.

Bij de gekleurde Barefoots moet je oppassen dat die niet heel donker worden van smeerseltjes , en schijnt nubuck-shampoo (verkrijgbaar bij de Paardendrogist) erg goed te werken volgens een enthousiaste klant Knipoog

Mare

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:17

Ik heb nog geen goeie foto, maar hier mijn zadel op mijn pony Haha!
Afbeelding

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:23

Leuk!!
Wat voor dekje heb je eronder?

Mare

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:26

Het is niet echt te zien, maar ik heb er twee dekjes onder zitten, een boomloze en een gewone (omdat ik al m'n gewone dekjes niet weg wil doen).

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:27

Knipoog Just checking..

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 18:44

zo gaaf joh nog lekker nieuw zo te zien Haha!

blijft dat wel goed liggen met dat losse boomloze dekje eronder?

Mare

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 09:36

Ja hoor, gewoon goed aansingelen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:32

Ik vind 't een heerlijk kleurtje, dat Caramello!!!

Maar...uhm... om nog even terug te komen op het kleurverschil van de Arizona Caramello en zijn fenders/beugels.

Als er zoveel mensen over het kleurverschil struikelen, is het dan niet een idee om een klacht te sturen naar Barefoot?
In de productfoto's van Barefoot zelf, is dit enorme kleurverschil namelijk niet terug te vinden. Daar passen de beugels heel erg dicht bij de kleur van de rest van het zadel, en daar ga je op af als je via internet een product koopt.

En ik begrijp dat deze foto's door Barefoot zijn vrijgegeven om een idee te geven van hoe het zadel eruit zou komen te zien (want dit zijn prototypes, in de echte modellen zitten een paar kleine veranderingen ten opzichte van deze foto's). Maar ik ben van mening dat als er nog iets niet helemaal klaar is in de ontwikkeling, en er nog dingen gaan veranderen aan zo'n zadel, dat ze dan gewoon nog niet te koop aangeboden moeten worden. Want er zijn nu veel mensen die ineens vastzitten aan een prachtig zadel, maar helaas zonder bijpassende beugels.

Afbeelding

Afbeelding

Als je een rode nieuwe auto besteld, en hij blijkt roze te zijn bij aflevering, laat je dat toch ook niet zomaar gebeuren?

Tenminste... ik vind 't een gek idee, dat ik straks andere kleur fenders en beugels moet gaan zoeken bij mijn nieuwe zadel, omdat de fabrikant de bijgeleverde beugels (waar je ook gewoon voor betaald hebt) qua kleur niet bij het zadel laat passen, terwijl op de productfoto's het zadel in prima harmonie met de beugels getoond wordt.

Ik las een paar pagina's terug, dat er mensen zijn die overwegen om met 10 mensen alsnog in de juiste kleur fenders te gaan bestellen. En dat terwijl het kleurverschil de schuld van de fabrikant zelf is. Dan ga je toch niet nog meer geld uitgeven aan fenders die er wel bij passen? Je spreekt dan toch de fabrikant aan op een verkeerd geleverde kleur, en je eist/vraagt aan de fabrikant of het probleem alsnog opgelost kant worden (bijv. door retourneren van deze beugels, en het door de fabrikant leveren van de juiste kleur).

Want Barefoot laat in deze 2 "show foto's" van het product zien dat de beugels in de goede kleur zijn, in overeenstemming met het zadel. Als ze daar iets in willen veranderen tijdens de levering moeten ze daar de klant van op de hoogte stellen, of een alternatief bieden. Maar om een zadel te leveren met een mooi, speciaal kleurtje (want daar draait 't om met een limited edition Caramello), en het dan te leveren met afwijkende beugels, is gewoon niet juist. Daar moeten ze op aangesproken worden, massaal.

Sorry voor deze vrij heftige reactie in dit leuke topic. Maar mijn mond viel er gewoon een beetje van open dat er een paar mensen zijn die serieus overwegen om geld neer te leggen voor vervangende beugels, die gewoon goed horen te zijn bij levering. Ach gut

Mare

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:18

Je besteld zo'n zadel kaal, zonder beugels en fenders, vandaar dat mensen niet op zoek gaan naar vervangende beugels, maar naar beugels die er beter bij passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:19

Nee. Ik heb het (zie hierboven) over het Arizona model. Je besteld dit Arizona zadel incl. beugels en fenders (niet kaal dus), dat is het hele probleem! De bijgeleverde beugels kloppen niet met de kleur van het zadel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 19:18

Het is jammer dat de kleur niet helemaal overeen komt , maar op de foto's is dat toch ook goed te zien Verward

Je blijft toch houden dat het zadel van nubuck is , en de fenders van glad leer , dat blijft altijd een verschil.

Bovendien is het enige verschil met de normale zadels dat er delen van de Caramello nu in london kleur zijn.

Het bruin van het zadel is precies hetzelfde als de normale geheel bruine zadels ,
dus het kleurverschil is precies hetzelfde als anders....

Als mensen het on-overkomelijk vinden dat de fenders wat anders zijn dan het
bruin van het zadel , dan neem ik het zadel graag terug.

Maar een alternatief aanbieden dat doe ik niet , want dat kan ik niet.
Fenders in nubuckleer zijn er niet dus je krijgt ze toch nooit hetzelfde.

Het is jammer van het verschil , maar imo. wordt er absoluut niet gedaan alsof de kleur
wel helemaal hetzelfde is , dus er wordt niemand voor de gek gehouden ofzo....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 19:26

In mijn ogen is het verschil tussen de bovenstaande foto's, en de zadels in werkelijkheid levensgroot.

Op de foto's is het kleurverschil pas waar te nemen als je daar bewust naar kijkt. Bij de zadels in het echt, is het kleurverschil het eerste dat je opvalt.

Ik neem aan dat Barefoot van te voren ook wel wist dat het zadel van nubuck en de fenders van leer zouden zijn. Maar toch geven ze productfoto's vrij die aangeven dat het verschil er niet of nauwelijks is.

Tijdens het gebruik wordt een zadel ook nog ietsje donkerder, waardoor de kleur van de foto's hierboven, bij gebruik van dat zadel gelijk aan de stijgbeugels zou worden.

Dus er is hier OF heel erg geknutseld met photoshop aan de kleur van de zadels OF er is tijdens de productie een verkeerde kleur nubuck gekozen.

pmarena: ik verwacht ook zeker niet dat je dingen gaat terugnemen, maar een algemene opmerking naar de Barefoot fabriek lijkt me wel gepast.
Het is ze blijkbaar voor deze foto's WEL gelukt om nagenoeg dezelfde kleur te maken, waarom dan niet in het echt? Want de kleuren van deze foto's wijken behoorlijk af. Dat was met de blauwe limited edition ook al zo enorm, dat verschil.

De fabriek beloofd hier dus iets mee dat ze niet waar (kunnen of willen) maken.
En daar stoor ik me wel een beetje aan.

Je moet toch ook met me eens zijn dat deze kleuren ook niet overeenkomen?
Het zijn behoorlijk aanzienlijke verschillen...

Afbeelding

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 19:42

Ja , natuurlijk ben ik het daar mee eens , maar dat is ook helemaal geen punt ter discussie ?

Niemand beweerd dat de kleuren hetzelfde zijn... en er zijn zoveel foto's waar de zadels opstaan dat je het zelf kunt zien , en bij de testzadels kun je het ook zien , dus het is niet echt een stiekum iets ofzo dat de kleuren afwijken...

Ik vind dat de bovenstaande foto's ook heel duidelijk een verschil laten zien , op deze foto's komen de fenders een beetje vies groenig over Tong uitsteken

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 19:47

Sowieso wisselt het leer nogal eens van kleur , de ene keer is het lichter dan de andere keer.

Maar zoals bovenstaande Cheyenne van mij van de site , je hebt dan zelf de keuze : zo laten of zadels eens goed insmeren met lederdressing zodat je wel de diepe bruine (gladleren) kleur krijgt. Veel mensen vinden dat fletse juist wel mooi.

En er staat ook wel de melding op de site dat kleuren kunnen wisselen , en je kunt de zadels om te kopen , bekijken en afhalen bij de wederverkopers , en ben je niet tevreden dan heb je geen verplichting om hem te nemen ofzo.

Dus ik zie je punt , maar echt een probleem vind ik het niet eerlijk gezegd omdat je niet ergens ingeluisd wordt ofzo Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 19:51

Ah, we zijn het daar dan inderdaad over eens.

Laat ik mezelf dan even op een andere manier formuleren:
Ik schrok een beetje toen ik van een aantal mensen zag dat de kleuren van de Arizona Caramello en zijn fenders zo enorm verschillen. Ik heb namelijk de kleuren van mijn hoofdstel, etc. tijdens de aankoop van al mijn nieuwe spullen al op de kleuren van het zadel aangepast, en nu blijken de kleuren ineens best ver van elkaar te verschillen.

Toen ik in dit topic zag dat mensen zich aan het verzamelen zijn om andere kleur fenders erbij te bestellen, dacht ik eerst: goh, dat is dan ook wel wat voor mij als het qua kleur zoveel verschilt.

Want als je dan toch zo'n hele set bij elkaar hebt gekocht, dan wil je wel dat alles ook mooi bij elkaar past.

En toen realiseerde ik me, dat het eigenlijk raar is, dat we met z'n allen andere fenders willen, omdat de kleur niet zo goed bij het zadel past.

Daar ging het me eigenlijk om.

Maar goed, in mijn hoofdstel komt de donkere kleur, die de fenders hebben, gelukkig wel terug. Dus nog even een paar dagen wachten en dan kan ik zien of het allemaal een perfect fit is qua kleur, of niet. Knipoog

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 23:24

Het is sowieso wel moeilijk hoor om precies dezelfde kleuren toebehoren te vinden...zowel de lichte als de bruine kleur zijn er in zoveel verschillende varianten...

Net zoals bij bvb. witte auto's , zet er 5 naast elkaar en ze hebben allemaal een andere kleur wit Tong uitsteken

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 00:15

Wit is sowieso geen kleur Tong uitsteken

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 00:34

Toen mijn paars bestelde zadel uiteindelijk in het rose werd afgeleverd, ben ik daar uiteraard NIET mee accoord gegaan.

Want paars is GEEN rose. Haha!

Hypofocus, ik begrijp je helemaal Cool

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 15:06

jeuh, heb ook mijn caramello besteld Haha!
Hopen dat ik hem nog in de vakantie binne heb :A

Maar over dat kleurverschil, de rand van die caramello is toch van nylon? Dat is ook donkerder van kleur dat het nubuck. Dus dat heft het kleurverschil met de fenders wel weer een beetje op? Of zie ik dat nu heel verkeerd?
Nou moet ik zeggen dat ik nog geen foto's heb gezien van het zadel in het "echt".

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 15:38

sidneey schreef:
Maar over dat kleurverschil, de rand van die caramello is toch van nylon? Dat is ook donkerder van kleur dat het nubuck. Dus dat heft het kleurverschil met de fenders wel weer een beetje op? Of zie ik dat nu heel verkeerd?
Het verschil is best groot eigenlijk..maar misschien komt dat ook door de lichtval op de foto.

sidneey schreef:
Nou moet ik zeggen dat ik nog geen foto's heb gezien van het zadel in het "echt".
Deze is van MysticTinker:
Afbeelding

En deze is van Issake:
Afbeelding

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 16:29

Hypofocus ik begrijp je helemaal. als je de foto hierboven van MysticTinker ziet, zie je echt een enorm verschil qua kleur. ik vind dat ook niet netjess

@Antheman hoe komen ze op het idee jouw een roze te sturen? dat toch idd niet normaal meer Tong uitsteken

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 19:09

oei, das inderdaad een erg grot kleurverschil ja. vindt ik eigenlijk ook niet kunnen, maarja ik rijd er straks waarschijnlijk ook mee rond. En als je de donkere delen (van het zadel) insmeert met lederdressing word het dan niet donkerder? Zodat het kleurvershcil minder word?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 23:44

Ja dus Ja

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 23:48

Je kan ook op zoek naar iets lichtere beugelriemen/fenders. Pling
Ik heb de cheyenne besteld,en met gewone beugelriemen zie je er niet veel van.
Ach,ik zie het vanzelf wel..ben benieuwd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 18:46

Ik heb vandaag mijn Arizona Caramello binnen gekregen. Rijdt heerlijk! Maar helaas past de brede fork er niet in. Dus ik moet nog even een oplossing gaan zoeken omt te kunnen rijden zonder drukplekken tot er een andere fork is. Knipoog