Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wendy schreef:Ligt nogal ver naar voren als je het mij vraagt
mirkip schreef:misschien dat een 'bananensingel' helpt.
ik zal even een topic opzoeken dat daarover geweest is.
cremello schreef:Ik had een cheyenne maat 1 gekocht, omdat ik er helemaal wild van was en het lekker vond rijden. Helaas vond mijn verzorgster het helemaal nix en zij rijdt er bijna alleen maar op (Ik 2 x per maand of zo) dus moest mijn impulsieve aankoop weer weg...
Ik heb afgelopen vrijdag de London mt 2 testzadel binnen gekregen en gelukkig vond mijn verzorgster het wat. (Ik hoor jullie al denken "Zij beslist toch niet?" Maar zij gaat straks dressuur B starten en ik niet, en mijn mooie Passchier past niet echt lekker, dus tja, ik heb er wat voor over.)
Wat me tegenviel is dat die mt 2 echt giga groot is, haar enkeltjes kwamen er net onder vandaan (Ze is ong.1.60) en hij schoof naar voren, en dat deed die cheyenne niet. Ze had problemen met beenhulpen geven omdat het zadel zo lang was zei ze maar voor de rest was ze tevreden. Ook de kniewrongen waren meer 'enkel'wrongen. Vandaag ook weer gereden en gesprongen en het ging prima. Ik vind het zadel te veel naar voren op het pad liggen trouwens, en dat is niet vaster te zetten met het klittenband.
Dus: ik ga de maat 1 London bestellen, alleen jammer dat de pads er niet in het zwart zijn, en niet in een maatje kleiner.
Hebben mensen trouwens ervaring of de maat 1 er veel verschilt met de maat 2, als je de tegenvallers hierboven leest? Want de maat 1 hadden ze niet in een testzadel, dus moet ik het op de gok doen. Ben vooral benieuwd of de kniewrongen op een meer normale hoogte zitten en of hij ook naar voren schuift.