Parelli

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jossie

Re: Parelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 09:29

Ziet er goed uit Smurf, Morrie doet het leuk met kleurtjes!
Ben je nu zonder bit de polder ingegaan? Ik dacht dat dat je verboden was en Morrie het erf afsmokkelen zonder gezien te worden lijkt me wat ingewikkeld . Trouwens, ik geef je groot gelijk hoor! Lekker buiten rijden is voor jou en Morrie erg goed!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 10:27

Leuke foto's Smurf !

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 10:28

in de polder rijden is bij ons niet buitenrijden, dat telt niet.....

de boer ziet de verbeteringen in Morries gedrag en hij heeft gezegd dat als ik perse dood wil, dat ik dat dan maar zelf moet weten, ik mag alleen geen ander op Morrie laten zonder bit.... dus jackie, de volgende keer moet je met bit

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 10:30

maakt niet uit. in het normale geval doe ik daar toch niks mee.....

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:14

En in het abnormale geval dan?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:41

jackie schreef:

wat bedoel je met de eerste kiezen slijten vreemd af? uit je beschrijving maak ik op dat ze in een punt naar boven groeien omdat waarschijnlijk de kiezenrijen niet precies op elkaar staan. en waarvoor wacht de goeie man dan tot volgend jaar? en grof materiaal is niet nodig. daar heb ik een standard vijl voor in mijn instrumentenkoffer.

lijkt me een lastige situatie voor het paard.

ik kan boeken vullen met verhalen over DA's die inderdaad van kiezen vijlen geen kaas gegeten hebben. hoewel er natuurlijk wel enkele zijn die het wel kunnen.

Zo heb ik het inderdaad ook begrepen Jackie. Volgens hem kan dit niet met een vijl en moet hij er met een slijptol bij langs???
Of het lastig is voor Kinke weet ik eigenlijk niet, ik heb (nog) niks aan haar gemerkt. Maar zo'n klusje kan dus ook met een vijl volgens jou?

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 17:36

ik kan dat met een vijl.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 12:37

Aha
Ehmmm.....kom je toevallig nog in Drenthe binnenkort?

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 05:09

Tinkerloos schreef:
En in het abnormale geval dan?

...gebruik ik hem als handrem

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:37

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 15:35

Tinkerloos schreef:

Mooi he!
Ik heb hem gezien om de NHdag, ik vind hem en zijn paard echt geweldig!
Hij geeft ook weleens les vlak bij mij in de buurt, daar wil ik ook eens gaan kijken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 17:39

2 weken geleden heb ik gekeken bij lessen van David de Wispelaere, die worden in Drenthe bij Wim Vonk gegeven.
Volgens mij heb ik dat prachtige witte paard zien staan

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:09

Blijft leuk dat filmpje!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 17:20

Ik heb Femke vandaag wel 5 passen achteruit gekregen,met mijn gezwiebel..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 17:58

Applaus voor Tinkerloos
(nu die knol van mij nog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 18:26

goed zo TL!!!!

Ik heb de games gedaan in een enorm weiland, want zowel de bak als de plaat waren bezet...... was erg lachen...... lopen dat ie dan doet, dan is ie ineens wel snappy!

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:41

Nou ik hoor hier totaal (nog) niet thuis: nooit een eigen paard gehad en geen paard waar ik op dit moment voor (kan) zorgen, maar ik ben de laatste maanden bezig om weer rond te kijken naar een verzorgpaard en via bokt kwam ik parelli tegen. "Parelli", dacht ik nog, "wat is dat nou weer?" (Ben 27 en heb alweer even niet meer gereden) Een beetje in verdiept en ik ben omgeparellied (vandaar ook mijn onderschrift) ik heb de CD aangevraagd en ik ben helemaal verbaasd over wat ik allemaal zie. Heb al ooit het boek van Monty Roberts gelezen, maar dit is toch nog een stapje verder, vooral qua uitleg. Als ik in januari een verzorgpaard vind, weet ik wel wat ik wil gaan proberen. Ik snap nu wel waarom dat iedereen een tweedehands level 1 wil kopen; ik moet (ook) nog even sparen...
Iedereen heel veel succes met jullie paarden/pony's!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 06:58

Ekkie,ik ben blij dat je zo enthousiast bent..
En weet dat alle dingen die daar op de dvd getoont worden,dat jij dat misschien ook ooit zal kunnen!!
(als je het pakket hebt,en serieus gaat oefenen..)
Ik vind het echt geweldig,en mijn paard maakt al echt zichtbaar vooruitgang,terwijl ik nog niet zo lang ermee bezig ben..

Gisteren was ik aan het Parellieen,en toen kwam er een meisje bij staan kijken,en vroeg:wat heeft het voor nut dat je steeds met dat touw en stok over je paard aait?
En toen ik het uitlegde zei ze: nou,mijn paard is zo ook al heel erg braaf en rustig,daar hoef ik niet zo gek voor te doen hoor!
(maar als ze gaat rijden doet ze wel een stang in...)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 08:01

Citaat:
Gisteren was ik aan het Parellieen,en toen kwam er een meisje bij staan kijken,en vroeg:wat heeft het voor nut dat je steeds met dat touw en stok over je paard aait?
En toen ik het uitlegde zei ze: nou,mijn paard is zo ook al heel erg braaf en rustig,daar hoef ik niet zo gek voor te doen hoor!

dat is een standaard reactie van "normals" : mijn paard kan dat allemaal al zonder al die dure poespas,of wanneer ga je weer eens echt trainen en buiten rijden????? Ik hoor het vrijwel dagelijks....

sandra83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 11:00

smurf schreef:
dat is een standaard reactie van "normals" : mijn paard kan dat allemaal al zonder al die dure poespas,of wanneer ga je weer eens echt trainen en buiten rijden????? Ik hoor het vrijwel dagelijks....

Grappig.
Voor mij is paardrijden, sinds ik met parelli en begonnen, zo'n 3 jaar geleden, juist veeeeeel goedkoper geworden. ok, het aanschaf van L1 en L2 was even wat geld. Maar ik volg geen dressuurlessen meer, koop geen bandages, dekens, hoofdstellen, longeerzwepen etc meer. Het enige wat ik nodig heb is een touwhalster een leadrope een carrotstick en een zadel. Dat is mn hele outfit. En omdat ik toch als excentriekeling wordt uitgemaakt hoef ik ook geen moeite meer te doen voor een mooie rijbroek of sjieke dekjes.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 12:20

op goed advies van smurf, en die heeft nogal eens, gaan gam en ik ook aan de parelli. om eens en voor altijd over de angst voor landbouwvoertuigen te komen. eentje gaat nog wel maar na de 6e ongeveer staat hij te trappelen van angst en wil hij het liefst zo hard mogelijk naar huis rennen.
aangezien we net verhuisd zijn, hier geen fijne fietspaden zijn, en we midden in de maïs-oogst-tijd zitten wordt het hoog tijd voor ons!!

wij houden u op de hoogte!!

dry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 19:26

Hallo,
Hoe komen jullie aan het Parelli L1 pakket en hoe duur is het nieuw en tweedehands? Ik wil het misschien ook wel gaan proberen.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 19:32

je kan ze kopen bij www.parelli.nl, 2e hands op markplaats en Ebay als je geluk hebt en goedkopere spullen dan Parelli kan je o.a. bij www.equiplay.nl bestellen

dry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 22:57

thanks smurf

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 22:01

Ik heb even wat vraagjes voor de Parelli mensen onder jullie.
Ik heb pas die gratis dvd gehad over parelli. Nu wil ik dit ook echt wel gaan doen. Met mijn tinker heb 1 jaar intensief grondwerk gedaan bij een nhs leeraar maar nu liggen we alweer een jaar stil ik bedoel we nemen geen lessen meer. Ik heb geen trailer en kan er gewoon niet komen en dan is het nog een paar keer slecht weer en kan de les niet doorgaan... jullie kennen het wel.
Nu wil ik dus ook die dvd's bestellen level 1 maar
Lukt het echt met alleen die dvd's en zonder hulp?
Zijn ze makkelijke opgemaakt en te verstaan?
Ze zijn erg duur. Zijn ze hun geld waard? (moet zowiezo eerst sparen)
Ben benieuwd naar jullie meningen. ik deed het grondwerk heel graag en mijn merrie ook maar het schoot echt niet meer op zo.