Mindim schreef:kipnuget schreef:ik vind het geen mishandeling maar ook geen juiste handelingen..
als ik mijn paard achteruit wil laten lopen dan doe ik dat met wijken voor druk, en dat gaat uitstekend.
ik heb het er ook niet paard mee eens dat het paard in haar ruimte komt, en als die dat wel zou dat dan zou ik heb rustiger terug zetten..
al vind ik dat sommige mensen een beetje te veel medelijden hebben met het paard omdat hij blind is aan een oog.. het is aan oog en die ziet er goed genezen uit dus hij is er al aangewend om met één oog te zien.. hier zal hij dus ook niet zo veel last van hebben (denk ik)
Voor een vluchtdier is het zien met een oog wel een beperking hoor en kan zeker het gedrag beinvloeden. Ik heb ook een paard die blind is aan een oog. Als ik aan haar kant met het blinde oog loop, dan is het goed, want dan vertrouwd ze op mij. Maar loop ik aan haar goede kant, dan wil ze toch regelmatig met haar hoofd draaien naar haar blinde kant, omdat daar dan niets zit. Ik laat haar met haar hoofd draaien, dan is er niets aan de hand.
het zal ook wel een beperking zijn,, maar ik denk dat een paard zich hier ook op aanpast, en wat je zegt over het draaien van haar hoofd dat geloof ik ook wel.. maar ik denk toch dat het niet zo een grote rol speelt