Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Billy schreef:Geen idee, het maakt mij verder ook niet zoveel uit of je met of zonder bit rijdt, maar ik vind die hetze tegen bitten erg irritant. Laat iedereen in zn waarde, zowel de bitruiters als de bitloze.
We hebben allemaal dezelfde hobby toch?

Qimm schreef:er is toch ook zo'n collage plaatjes waar het er bitloos niet zo mooi aan toe gaat?
Arabesk schreef:Qimm schreef:er is toch ook zo'n collage plaatjes waar het er bitloos niet zo mooi aan toe gaat?
je bedoelt deze?
http://img136.imageshack.us/img136/1784/collagecp2.jpg

Sannnn schreef:Maar als het met bit rijden zo slecht is. Waarom staat de KNHS dan toe dat je pas in de klasse Z springen en hoger met bitloze hoofdstellen mag rijden en daarvoor alleen teugels aan neusriem mag bevestigen? In de dressuur mag het allemaal nog niet. Als het allemaal zo veel beter en diervriendelijker is zouden ze het toch juist promoten?
Zijn er naast Dr. Cook ook meerdere medici e.d. die dezelfde resultaten gezien hebben?
Verder kijk maar eens op deze site.. http://www.paralelli.eu/bitloos.htm. Heeft iemand stukje geschreven die zelf voor het bitloos rijden is maar die deze argumenten over schuimen, ademhaling zelf ook van de tafel veegt.
Ik denk dat velen die hier bitloos rijden het niet eens goed doen, en dat vind ik dan dieronvriendelijker dan het rijden met een bit. Per paard is het verschillend, maar om altijd bitloos te rijden omdat jij denkt dat dat het beste is, is ook niet altijd goed voor het paard. Het is nu meer een principe kwestie lijkt het wel: Ik ben voor bitloos rijden, dus ik rij bitloos. Als het dan niet goed gebeurd of wat dan ook wil men er meestal niets van horen. Maar je kan mij niet wijs maken dat elk paard bitloos te rijden is! Net zoals ook niet elk paard goed met bit te rijden is.
Als jij bitloos wilt rijden, prima. Maar ga dan mensen niet afzeiken omdat zij niet bitloos rijden en het niet eens zijn met hetgeen wat jij zegt... En blijf jouw mening niet indoctrineren. Als bitloos rijden zo geweldig goed zou zijn voor het paard zou het in mijn mening al veel groter moeten zijn dan dat het nu is.
Ik zeg niet dat bitloos rijden slecht is, ik zeg alleen dat als je het doet je het goed moet doen. En dat je ook open moet staan voor mensen die niet bitloos rijden...
Verder vind ik die afbeelding hier iets eerder echt heel kinderachtig. Dit soort dingen gebeuren idd. Maar moet je met elke negatieve gebeurtenis gelijk iets afschaffen? Zulke dingen zijn ook vast te vinden over bitloos rijden.. Er zijn ook paarden die daardoor hun neusbeen gebroken hebben. Dus zo is er op elk ding wel iets in die trant te zeggen.
Twiggy2008 schreef:Als jij vindt dat de bitlozen niets mogen zeggen over met bit rijden, dan zou ik zeggen; begin eens bij jezelf. Want je spreekt jezelf nogal tegen. Jij doet namelijk eigenlijk weer precies hetzelfde in jouw post, dus ik zou niet weten waarom een ander dan ook geen kritiek zou mogen geven.![]()
We denken er allemaal anders over, het zij zo.
Wat de KNHS betreft; die zijn inmiddels al lang bezig met de mogelijkheden voor bitloos rijden. Daarnaast trek ik me eerlijk gezegd verder weinig aan wat zij vinden, het gaat mij om wat mijn paard EN ik vinden.![]()
Ik heb persoonlijk niets te maken met een instantie als de KNHS, ik rij namelijk bewust geen wedstrijden (hooguit onderling). Ik heb wel dressuurles met een bitloze optoming van iemand die wel dressuurwedstrijden rijdt. Gelukkig kijkt zij gerust verder dan wat de KNHS tot nu toe 'voorschrijft'.![]()
Verder zijn er natuurlijk zat bitruiters die uberhaupt ook technisch niet goed rijden. Ik denk dat je dat altijd zal houden bij bit- en bij bitloze ruiters. Denk je niet?
Ben verder wel met je eens dat het een zinloze discussie zal blijven.![]()
We blijven allemaal ieder ons eigen ding doen met ons paard. Prima, zolang je je maar beseft dat wij het recht niet hebben om ons paard pijn te doen of fysiek in de weg zitten. Met of zonder bit.
zo overtuig je mensen JUIST NIET... Billy schreef:Er staat duidelijk dat ze om een collage BITLOOS vragen, en dan kom jij weer met je antibitcampagne....
Of je kunt dus niet lezen, maar ws wil je gewoon niet lezen....
weer zo een die een ander klakkeloos achterna loopt en alles maar overneemt...VivaLaVida schreef:tuurlijk mag dat wel, niemand kan jou dat verbieden!
Maar de manier waarop..... daar word ik echt naar van gewoon.
Respecteer andersmans keuze nou eens!
Ik heb het allebei gereden maar rijd gewoon met bit nu. Je kan mensen best proberen te overtuigen, maar dat arrogante, van "jij bent slecht want jij rijdt met bit" ....... neezo overtuig je mensen JUIST NIET...
. Jammer dat sommige bitruiters hier dat niet willen zien.