Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
gr_roos schreef:Hoe meer ik lees, hoe meer ik me erger aan de term natural. Ik heb nog steeds geen goede omschrijving gezien en ik denk ook niet dat die er is.
Wat de een natural vindt, vindt de ander de normaalste zaak van de wereld en juist niet natural.
Het belangrijkste is dat er naar het paard gekeken wordt en dat die niet het slachtoffer wordt van de laatste hype/ grill van de baas.
).gr_roos schreef:Hoe meer ik lees, hoe meer ik me erger aan de term natural. Ik heb nog steeds geen goede omschrijving gezien en ik denk ook niet dat die er is.
Wat de een natural vindt, vindt de ander de normaalste zaak van de wereld en juist niet natural.
Het belangrijkste is dat er naar het paard gekeken wordt en dat die niet het slachtoffer wordt van de laatste hype/ grill van de baas.
En wat betreft het op de man spelen en persoonlijk worden, als er 2 personen hier op bokt zijn die volkomen respectloos omgaan met mensen en misschien zelfs met hun dieren, dan mogen deze personen best eens aangesproken worden.
detour schreef:gr_roos schreef:Hoe meer ik lees, hoe meer ik me erger aan de term natural. Ik heb nog steeds geen goede omschrijving gezien en ik denk ook niet dat die er is.
En wat betreft het op de man spelen en persoonlijk worden, als er 2 personen hier op bokt zijn die volkomen respectloos omgaan met mensen en misschien zelfs met hun dieren, dan mogen deze personen best eens aangesproken worden.
Maar wat is dan wel de goede term?
detour schreef:Maar wat is dan wel de goede term?
detour schreef:gr_roos schreef:Hoe meer ik lees, hoe meer ik me erger aan de term natural. Ik heb nog steeds geen goede omschrijving gezien en ik denk ook niet dat die er is.
Jannepauli schreef:De suggestie van hc voldoet evenmin - de meesten zullen zichzelf 'paardgericht' vinden.
randalinpony schreef:Zodra je natural vervangt door een ander woord, krijg je precies dezelfde discussie...
Huertecilla schreef:randalinpony schreef:Zodra je natural vervangt door een ander woord, krijg je precies dezelfde discussie...
Hoeft niet: de definitie van 'paardgericht' is helder en niet ter discussie. De inhoud kan wetenschappelijk onderbouwd worden.
hc
Huertecilla schreef:Jannepauli schreef:De suggestie van hc voldoet evenmin - de meesten zullen zichzelf 'paardgericht' vinden.
Ah, je hebt de site niet gelezen dus.
Léés dat eens. De definitie die ik geef is helder.
Het heeft een heldere betekenis en van heldere dingen iets anders van 'vinden' is een algeheel probleem in de paardenwereld: dat niet het paard maar de ruiter centraal staat en dan heel specifek de individuele (vrouwelijke) ruiter.
Nogmaals 'paardgericht' is helder en gaat van het páárd uit![]()
hc

amazone77 schreef:ik probeer mijn paard zo goed mogelijk te verzorgen,en daar heb ik geen naam voor bij nodig,ik doe het op mijn manier,en als andere het daar niet mee eens zijn,dan boeit mij dat echt helemaal niks.wel houd ik mijn ogen en oren open,je bent nooit uitgeleerd over paarden,wat andere doen moeten ze helemaal zelf weten,lig er niet wakker van.